|
کدخبر: 270686 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال پتانسیل قهرمانی را دارد / بازگشت قایدی هیجان انگیز است

یدالله اکبری پیشکسوت استقلال گفت: کسب عنوان قهرمانی به صورت متوالی کار دشواری است. به ویژه در لیگ قبلی، تیم با ثبت آمارهای فوق‌العاده قهرمان شد. به اعتقاد من استقلال در فصل پیش رو، پتانسیل لازم برای تکرار قهرمانی را دارد.

ورزش استقلال پتانسیل قهرمانی را دارد / بازگشت قایدی هیجان انگیز است

استقلال در فصل گذشته با رکوردشکنی‌های متعدد، قهرمان لیگ برتر شد. شاگردان فرهاد مجیدی در طول فصل متحمل هیچ شکستی نشدند. بیش‌ترین امتیاز کسب‌ شده، کم‌ترین گل خورده، و بیش‌ترین تعداد کلین شیت، بخشی از آمار و رکوردهای کم‌نظیر آبی‌ها در لیگ بیست و یکم است.

البته پس از جشن قهرمانی در تهران، یک اتفاق کام هواداران استقلال را تلخ کرد. فرهاد مجیدی پس از اتمام مراسم اهدای جام، تصمیم به استعفا گرفت. تصمیمی که البته برای دوست داران استقلال خیلی هم تازگی نداشت. فرهاد یک‌بار دیگر در اوج موفقیت، از تیم محبوب خود جدا شد.

اراده مدیریت باشگاه بر استخدام گزینه ایرانی بود. ولی اصرار هواداران بر سرمربی خارجی، نظر سردار آجورلو و کادر او را تغییر داد. ریکاردو ساپینتو پس از حصول توافق، رسماً جانشین مجیدی شد. سرمربی پرتغالی با رزومه‌ای نه‌چندان جذاب هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت. پس از روشن شدن وضعیت نیمکت، مدیران باشگاه بر روی نقل و انتقالات متمرکز شدند.

آن‌ها موفق به حفظ چند مهره کلیدی مثل رافائل سیلوا، عارف غلامی و مهدی مهدی‌پور شدند اما برخی نفرات از ترکیب اصلی آبی‌ها، تصمیم به جدایی گرفتند. محمد دانشگر و امیرحسین حسین‌زاده که از ارکان قهرمانی بودند، راه خود را از استقلال جدا کردند. در این میان بازگشت محمدحسین مرادمند به جمع شاگردان ساپینتو، اتفاق خوبی برای استقلال بود.

در فاز هجومی مهره‌هایی نظیر کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی آبی‌پوش شدند. ظاهراً آخرین صید سردار آجورلو از بازار نقل و انتقالات نیز محمد محبی، وینگر سابق سپاهان است. با این اوصاف استقلال عمق ترکیب خوبی برای لیگ بیست و دوم خواهد داشت.

آبی های پایتخت در هفته اول باید به دیدار سپاهان اصفهان بروند. ۲ مدعی کسب عنوان قهرمانی، روز جمعه در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

مفسران فوتبال ایران، این بازی را یک فینال زودرس لقب داده‌اند و نتیجه آن را در سرنوشت ۲ تیم برای ادامه فصل، مهم تلقی می‌کنند. گسترش نیوز جهت بررسی این بازی حساس و همچنین وضعیت نقل و انتقالات استقلال، گفت‌وگویی با یدالله اکبری پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استفلال-سپاهان

بازی با سپاهان همیشه جذاب می‌شود

یدالله اکبری پیشکسوت استقلال درباره بازی روز جمعه با سپاهان گفت: بازی اول همیشه شرایط خاص خود را دارد. تیم‌ها هنوز به آمادگی کامل نرسیده و برای رسیدن به شرایط ایده آل، باید چند هفته سپری شود. بازی با سپاهان همیشه جذاب بوده است. سپاهان چند مهره شاخص را جذب کرده و در مجموع تیم خوبی بسته است. امیدوارم که استقلال با انجام یک بازی تماشاگرپسند، ۳ امتیاز حیاتی این دیدار را بگیرد.

استقلال پتانسیل قهرمانی مجدد را دارد

او در مورد نقل و انتقالات استقلال و عملکرد مدیریت در جهت تقویت ترکیب بیان کرد: استقلال تا پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات، ترکیب خوبی داشت. تا امروز نیز بازیکنان مؤثری را جذب کرده و از قبل قوی‌تر شده است. در همه خطوط مهره‌های قابلی برای استقلال بازی می‌کنند.

او ادامه داد: قهرمان فصل گذشته می‌تواند با حضور یک سرمربی خوب نتایج قابل قبولی بگیرد. کسب جام لیگ به صورت متوالی کار دشواری است. به ویژه که در لیگ قبلی، تیم با ثبت آمارهای فوق‌العاده قهرمان شد. به اعتقاد من استقلال در فصل پیش رو، پتانسیل لازم برای تکرار قهرمانی را دارد.

اکبری در خصوص جذب محمد محبی به گسترش نیوز گفت: در گذشته خیلی بازی‌های او را تماشا نکردم. چند بازی از محبی در تیم ملی و همچنین در سپاهان دیده‌ام. قطعاً بازیکن قابلی است که آقای ساپینتو به جذب او اصرار دارد. به هر روی استقلال همیشه بازیکنان بزرگ و بااستعداد را جذب می‌کند. امیدوارم که محمد محبی نیز برای استقلال مثمر ثمر باشد و جای خالی حسین زاده را پر کند.

مهدی+قائدی

امیدوارم قایدی جذب شود

هافبک اسبق آبی‌ها درباره بازگشت قایدی به استقلال اظهار کرد: مهدی قایدی بازیکن فوق‌العاده باکیفیتی است. بازگشت او به استقلال، یک اتفاق کاملاً هیجان‌انگیز برای ساپینتو خواهد بود. امیدوارم که کارهای انتقال او نهایی شده و باز هم آبی‌پوش شود.

او در ارتباط با مدعیان احتمالی قهرمانی در فصل جدید عنوان کرد: استقلال، پرسپولیس و سپاهان، مثل چند سال گذشته مدعی خواهند بود. تیم‌های فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان هم می‌توانند در لیگ آتی، در حد و قواره یک تیم بالای جدولی باشند.

یدالله اکبری در  پایان گفت: استقلال تیم خوبی دارد و در صورت حمایت‌های لازم، می‌تواند مدعی شماره یک قهرمانی باشد. دل‌خوشی هواداران همین تیم است و به امید خدا نتایج مقبول حاصل‌شده تا این مردم باز هم شاد شوند.

ارسال نظر