|
کدخبر: 270076 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال پلی میکر می‌خواهد / این بازیکن جای حسین زاده را پر می‌کند / فوتبال اولویت اول من نیست

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال گفت: استقلال به یک بازی‌ساز حرفه‌ای احتیاج دارد. در فصول گذشته، همواره جای خالی یک هافبک پلی میکر در استقلال حس می‌شد.

ورزش استقلال پلی میکر می‌خواهد / این بازیکن جای حسین زاده را پر می‌کند / فوتبال اولویت اول من نیست

با پایان اردوی ترکیه، کاروان استقلال روز جمعه هفتم مرداد وارد تهران شد. در اردوی اخیر شاگردان ریکاردو ساپینتو با برگزاری چند دیدار تدارکاتی، خود را آماده شروع لیگ برتر کردند. مربی پرتغالی در این بازی‌ها سعی بر شناخت ترکیب ایده آل خود برای حضور پرقدرت در فصل جدید را داشت.

بازیکنان جدید نظیر کاوه رضایی و پیمان بابایی نیز در ترکیه حضور داشتند. یکی از نکات جالب این اردو، ترافیک در خط حمله آبی‌ها بود. علاوه بر دو فوروارد تازه‌وارد، رمضانی و مطهری هم در این پست حضور دارند. این موضوع به‌ احتمال‌ زیاد موجب تغییراتی در پست بازی برخی از آن‌ها می‌شود. گفته می‌شود که ساپینتو قصد دارد، از  ۲ یا ۳ مهاجم خود در پست وینگر بازی بگیرد.

استقلال در گام اول باید به مصاف سپاهان اصفهان برود. دیداری حساس که حکم یک فینال زودرس را خواهد داشت. خبرنگار گسترش نیوز برای بررسی بیشتر حواشی اخیر تیم ملی، وضعیت استقلال و قرعه کشی لیگ برتر، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

اسکوچیچ-و-استیلی-و-ماجدی

وضعیت فوتبال ملی ما تأسف‌آور است

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال درباره شرایط تیم ملی و ابقای اسکوچیچ گفت: در فاصله حدود ۳ ماه تا آغاز جام جهانی، هنوز وضعیت ریاست فدراسیون مشخص نیست. با وجود این نابسامانی‌ها، شرایط بد فعلی دیگر جای تعجب ندارد اما بازگشت آقای تاج علی‌رغم اتفاقات گذشته، از همه چیز عجیب‌تر است. مسئولان مربوطه سرمربی تیم ملی را در ابتدا انتخاب کرده و اسکوچیچ نیز تیم را به جام جهانی برد.

او ادامه داد: سپس در تصمیمی باورنکردنی، نفر اول کادر فنی رد صلاحیت شد. زمانی هم که گزینه مناسب برای جانشینی پیدا نکردند، تصمیم به ابقای اسکوچیچ گرفتند. وضعیت فوتبال ملی ما تأسف‌آور است. اگر اسکوچیچ صلاحیت نداشت، پس چرا در ابتدا با او قرارداد بستند؟ در وقت محدود باقی‌مانده، بهترین مربی دنیا هم توان دگرگون کردن تیم ملی را ندارد.

مهدی-تاج

مگر دادکان و هاشمی چه ایرادی داشتند؟

بازیکن اسبق تیم ملی در ارتباط با انتخابات فدراسیون و بازگشت تاج بیان کرد: رئیس جدید فدراسیون با تفکر جدید روی کار می‌آید و برنامه‌های او برای تیم ملی مشخص نیست. نکته بعدی در مورد رد صلاحیت برخی از نامزدها در انتخابات و دوری مدیران لایق است. آیا در ایران فقط همین دو، سه نفر شایستگی ریاست فدراسیون را دارند؟

او افزود: مهدی تاج امتحان خود را پس داده است. علی‌رغم عملکرد بد این شخص در گذشته، باز هم او را تأیید صلاحیت کرده‌اند. واقعاً این شرایط خجالت‌آور است. مدیران خیلی بهتر از این چند اسم هم وجود دارد. مگر محمد دادکان و کیومرث هاشمی چه ایرادی داشتند؟

مراغه چیان در ادامه گفت: آقای تاج بعد از حواشی مربوط به ویلموتس ناگهان غیب شد و درست در آستانه جام جهانی، تصمیم به بازگشت گرفته است. به هر حال با شروع جام جهانی، پول‌هایی روانه فدراسیون می‌شود و اشخاصی همیشه در پی فرصت طلبی هستند.

جای خالی یک هافبک طراح حس می‌شود

او در مورد نقل و انتقالات استقلال به گسترش نیوز گفت: صحبت‌هایی از فعالیت استقلال در نقل و انتقالات شنیده‌ام. مثلاً مدیران باشگاه اقدام به جذب ۲ فوروارد کرده‌اند. مهاجمان قبلی نیز همگی ماندگار شدند و حالا با ترافیک خط حمله روبرو هستیم.

ستاره اسبق استقلال اضافه کرد: سایر خریدها نیز خیلی بد نبوده و ترکیب استقلال تا حدی تقویت شده است اما در این زمینه یک مسئله مطرح است؛ اینکه بازیکنان جدید بتوانند در استقلال نیز همان عملکرد سابق خود را تکرار کنند. به هر حال درخشش در تیم‌های شهرستانی شاید خیلی سخت نباشد. این نفرات باید در تیم‌های بزرگ مثل استقلال نیز در حد یک ستاره عمل کنند.

او در مورد آخرین خرید های استقلال اظهارنظر کرد: من درگذشته نیز در مورد نیازهای ترکیب استقلال، نکته‌هایی را متذکر شدم. استقلال به یک بازی‌ساز حرفه‌ای احتیاج دارد. در فصول گذشته، همواره جای خالی یک هافبک طراح در استقلال حس می‌شد.

ساپینتو-اردو

باید به ساپینتو زمان داد

بازیکن پیشین استقلال در خصوص حضور سرمربی جدید عنوان کرد: ما شناخت کافی از ساپینتو نداریم. او رزومه بدی ندارد و در تیم‌های مطرحی بوده است. به عقیده من باید به این مربی زمان داد. استراماچونی هم در ابتدای کار، نتایج جالبی نگرفت اما به مرور اوضاع بهتر شد. امیدوارم ساپینتو نیز یک تیم هجومی بسازد و ما با دیدن بازی‌های استقلال لذت ببریم.

او در مورد احتمال ارتقای کیفیت لیگ برتر با حضور مربیان خارجی بیان کرد: کیفیت لیگ ما با حضور مربیان خارجی بهتر خواهد شد. در زمان ما نیز امثال رایکوف و جکیچ تأثیرات زیادی بر فوتبال ایران گذاشتند. ورود مربیان خارجی به تیم‌های لیگ را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم که زمان و امکانات لازم نیز در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

پیشکسوت آبی‌ها درباره قرعه استقلال و دیدار با سپاهان گفت: معمولاً کیفیت بازی‌ها در هفته‌های ابتدایی تعریفی ندارد. تیم‌ها به سختی می‌توانند شرایط خوبی در بازی‌های اول لیگ داشته باشند. به نظر من امتیاز بازی‌های آغازین خیلی مهم است. سپاهان تیم خیلی خوبی بسته و بازی جذابی در راه خواهد بود.

امیرعلی-صادقی

صادقی جایگزین خوبی برای حسین‌زاده است

او در خصوص جدایی حسین زاده از استقلال نیز توضیح داد: به هر حال این بازیکن تصمیم به جدایی داشت اما درنهایت از استقلال رفت. اینکه چه کسی در این میان ضرر خواهد کرد را در آینده متوجه می‌شویم. به اعتقاد من امیرعلی صادقی به خوبی می‌تواند جالی خالی حسین زاده را پر کند. صادقی جایگزین مناسبی برای وینگر جداشده استقلال است. من بازی‌های او را در تیم امید هم دیده‌ام و از کیفیت خوب او آگاه هستم. کاش مجیدی از او بیشتر استفاده می‌کرد.

سعید مراغ چیان در پایان گفت: امیدوارم که استقلال مانند فصل پیش قهرمانی را از آن خود کند. در صورت عدم قهرمانی نیز هواداران خویشتن‌داری کنند. قرار نیست که تیم در هر فصل به جام و موفقیت برسد. در هر صورت باید به ساپینتو زمان کافی داده شود تا ترکیب مدنظر خود را بشناسد. همچنین در آخر امیدوارم، مردم ایران در رفاه زندگی کنند. وضعیت معیشتی مردم اصلاً خوب نیست و این شرایط موجب شده که طرفداران ما نیز مثل گذشته از فوتبال لذت نبرند. مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی، شوق فوتبال دوستان را کاهش داده است. برای شخص من خوشبختی و رفاه مردم ایران در اولویت اول است. سایر مسائل نظیر فوتبال در اولویت‌های بعدی هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها