|
کدخبر: 270408 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس فوروارد تراز اول جذب کند / لغو اردو ترکیه به تیم ضربه می‌زند

سامان آقازمانی پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: بازیکنان تازه جذب شده نیاز به هماهنگی با تیم دارند. لغو اردو ترکیه می تواند به پرسپولیس در بازی‌های ابتدایی ضربه بزند؛ به این دلیل که در این اردو، تیم هم به لحاظ بدنی و هم از نظر هماهنگی تاکتیکی، پیشرفت می‌کرد.

ورزش پرسپولیس فوروارد تراز اول جذب کند / لغو اردو ترکیه به تیم ضربه می‌زند

پرسپولیس از جمله باشگاه‌های فعال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود. آن‌ها با جذب چند مهره تاثیرگذار و شاخص، ترکیب خود را به خوبی تقویت کردند. البته در این بین، نام های مطرحی نظیر حامد لک و سعید آقایی نیز از جمع سرخپوشان جدا شدند. سیدجلال حسینی نیز پس از سال ها حضور در پرسپولیس، تصمیم به بازنشستگی گرفت.

تغییرات زیاد در ترکیب اولیه پرسپولیس، نکته قابل تامل نایب قهرمان لیگ برتر است. اتفاقی که شاید یحیی گل محمدی سرمربی قرمزهای پایتخت را در بازی های آغازین لیگ، با چالشی سخت مواجه کند. برخی کارشناسان فوتبال، عدم هماهنگی میان مهره‌های جدید با بازیکنان قبلی را در چند مسابقه اول پرسپولیس، اجتناب پذیر می‌دانند.

در صورت عبور از چنین مانعی، پرسپولیس می تواند بار دیگر برای قهرمانی در لیگ خیز بلندی بردارد. گسترش نیوز برای برای بررسی بیشتر شرایط پرسپولیس در آستانه شروع رقابت‌های لیگ برتر، گفت و گویی با سامان آقازمانی پیشکسوت سرخ‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-در-پیش-فصل

لغو اردو ترکیه به پرسپولیس ضربه می‌زند

سامان آقازمانی پیشکسوت پرسپولیس درباره نقل و انتقالات این تیم گفت: به نظر من پرسپولیس نقل و انتقالات خوبی را پشت سر گذاشته است. بازیکنان خوبی در پست های مختلف جذب شدند. امیدوارم با جذب یک مهاجم، پرونده نقل و انتقالات تیم بسته شود.

او در خصوص لغو اردو ترکیه بیان کرد: بازیکنان تازه جذب شده نیاز به هماهنگی با تیم دارند. لغو اردو ترکیه می تواند به پرسپولیس در بازی های ابتدایی لیگ ضربه بزند؛ به این دلیل که در این اردو، تیم هم به لحاظ بدنی و هم از نظر هماهنگی تاکتیکی پیشرفت می‌کرد. تیم های مثل استقلال، سپاهان، مس و چند باشگاه دیگر، به اردوی پیش فصل رفتند. متاسفانه پرسپولیس در چند سال اخیر، در رابطه با این قبیل مسائل، همواره مظلوم واقع شده است.

بیرانوند-و-درویش

خرید مهاجم تراز اول؛ آخرین ماموریت درویش

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره مشکل گلزنی درصورت عدم جذب مهاجم جدید اظهار کرد: یکی از حیاتی‌ترین پست‌ها برای مربیان، پست فوروارد است. توپ‌ها با زحمت فراوان به خط حمله می رسد تا یک مهاجم آن ها را تبدیل به گل کند. پرسپولیس مهاجمین خوبی دارد اما شاید حضور یک گلزن تمام عیار در نوک خط حمله، خیال کادر فنی را از بابت تمام کنندگی راحت کند.

او ادامه داد: مصدومیت در بین مهاجمان زیاد اتفاق می افتد. پرسپولیس نیاز به مهره دیگری در این پست دارد. امیدوارم که مدیریت باشگاه، در روزهای آتی، یک فوروارد تراز اول جذب کند. خرید چنین بازیکنی برای پرسپولیس از نان شب واجب‌تر است.

آقازمانی در رابطه با پست دفاع چپ پس از جدایی آقایی و شجاعی عنوان کرد: در ابتدا باید ببینیم که سیستم پرسپولیس در فصل گذشته به چه شکلی است. شاید آقای گل محمدی قصد استفاده از سیستم ۳ دفاعه را دارد. بنابراین برای فهمیدن چنین موضوعی باید صبور باشیم.

مطهری-و-گل-محمدی

جدایی از پرسپولیس برای مطهری بد هم نشد

او در خصوص جدایی حمید مطهری به گسترش نیوز گفت: سرمربیان بزرگ در سطح دنیا، هر چندسال یک بار مربی تمرین دهنده خود را تغییر می‌دهند. این موضوع در دنیا، امری رایج است. یحیی گل محمدی نیز در این سال ها چندین کمک مربی را عوض کرده و این کمک مربی‌ها در حال حاضر، سرمربیان لیگ برتر هستند.

او خاطرنشان کرد: دلیل این تصمیم نیز ورود تفکرات جدید به تیم و دوری از یکنواختی تاکتیکی است. ایجاد تنوع در تمرینات تیم و شادابی آن، باعث جدایی کمک مربیان می شود. البته این مسئله برای آقای مطهری بد هم نشد. او می تواند با استفاده از این فرصت، پیشرفت کرده و حتی به عنوان سرمربی به پرسپولیس بازگردد.

هافبک سابق قرمز‌ها در ارتباط با مربیان جدید پرسپولیس گفت: شناخت خاصی از مربیان خارجی پرسپولیس ندارم. در روزهای گذشته چند کلیپ از این افراد دیدم. با گذشت زمان، عیار این مربیان نیز مشخص خواهد شد. پس از آن، می توان در مورد عملکرد این اشخاص نظر نهایی را داد.

او در مورد مدعیان قهرمانی در فصل جدید بیان کرد: در انتهای فصل گذشته مس رفسنجان به خوبی نتیجه گرفت. به باشگاه گل گهر نیز می توان اشاره کرد که از بازیکنان و کادرفنی خوبی برخوردار است. البته تا پیش از شروع مسابقات و گذشت چند هفته، قضاوت در این خصوص دقیق نخواهد بود. استقلال و سپاهان مربیان مطرحی را استخدام کرده‌اند. این تیم ها با چنین هزینه هایی، فقط قهرمانی را هدف قرار داده‌اند.

جلال-حسینی

نقش جدید سیدجلال در پرسپولیس

او در مورد جدایی سیدجلال حسینی و وضعیت خط دفاعی پرسپولیس در لیگ جدید اظهار کرد: آقای حسینی در زمان مناسبی از فوتبال خداحافظی کرد. با توجه به شرایط سنی، میزان مصدومیت های او رو به افزایش بود. بازنشستگی در اوج، حق چنین بازیکن بزرگی بود. اضافه شدن حسینی به کادرفنی، تصمیم هوشمندانه‌ای از سوی یحیی گل محمدی بود. حسینی حالا به عنوان مربی پرسپولیس، به امر رهبری تیم در رختکن خواهد پرداخت.

سامان آقازمانی در ادامه بیان کرد: مدافعان جدید پرسپولیس برای رسیدن به سطح مطلوبی از هماهنگی، نیاز به بازی در کنار یکدیگر دارند. این نوع هماهنگی‌ها فقط در شرایط بازی به دست می آید و صرفا با انجام تمرینات، قابل دستیابی نیست. اردو ترکیه در این مواقع می توانست دست کادرفنی را بگیرد. به این دلیل از ضرورت برگزاری چنین اردویی صحبت کردم.

او در پایان تصریح کرد: برای پرسپولیس در فصل جدید، آرزوی موفقیت می کنم. در سال جام جهانی، بازیکنان انگیزه های مضاعفی دارند. امیدوارم که سهمیه های بیشتری در تیم ملی برای حضور در قطر داشته باشیم و در انتها نیز جام قهرمانی نصیب تیم بزرگ پرسپولیس شود.

ارسال نظر