|
کدخبر: 270339 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس با جذب یک مهاجم کامل می‌شود / به قهرمانی خوشبین هستم / در لغو اردوی ترکیه خیریتی بود

نیما نکیسا پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: مدیریت باشگاه در بحث نقل و انتقالات و تقویت ترکیب تیم، خیلی خوب عمل کرد. یارگیری مناسب در چندین پست انجام شد و فقط نیاز به یک خرید وجود دارد. درصورت جذب یک فوروارد شش دانگ، پرسپولیس تیم کاملی خواهد داشت.

ورزش پرسپولیس با جذب یک مهاجم کامل می‌شود / به قهرمانی خوشبین هستم / در لغو اردوی ترکیه خیریتی بود

حدود یک هفته تا شروع رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور زمان باقی مانده است. تیم های حاضر در این مسابقات با تقویت ترکیب، برپایی اردو و انجام دیدارهای تدارکاتی مناسب، خود را آماده فصل جدید کرده اند. در این میان نایب قهرمان لیگ گذشته نیز با عملکردی قابل توجه در نقل و انتقالات، هواداران خود را امیدوار به فصل آتی کرده است.

پرسپولیس در پنجره اخیر موفق به جذب چندین ستاره نامدار شده و تیم خوبی برای لیگ بیست و دوم در اختیار دارد. یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان، تغییرات نسبتا زیادی را در ترکیب تیمش اعمال کرده است. از درون دروازه تا خطوط جلوتر، پرسپولیس دستخوش تحول شده است. بیرانوند، ولسیانی، پورعلی گنجی، اسماعیلی فر، صادقی و رفیعی بازیکنان مطرحی هستند که در فصل آینده آن ها را با لباس پرسپولیس خواهیم دید.

البته در‌‌ این بین یک موضوع، هواداران و برخی پیشکسوتان این باشگاه را تا حدی نگران کرده است. به دلیل تغییرات زیاد در ترکیب، شاید ایجاد هماهنگی میان نفرات جدید کار آسانی در کوتاه مدت نباشد. این مسئله احتمالا پرسپولیس را حداقل در هفته های ابتدایی لیگ با چالش روبه رو کند. گسترش نیوز برای بررسی شرایط آماده سازی و همچنین نقل و انتقالات پرسپولیس، گفت و گویی با نیما نکیسا پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-تهران

لغو اردو ترکیه به سود پرسپولیس شد

نیما نکیسا پیشکسوت پرسپولیس درباره لغو اردوی ترکیه و احتمال لطمه خوردن از این بابت گفت: به نظر من در لغو این اردو خیریتی بود. با توجه به حضور پرتعداد تیم های ایرانی در ترکیه و احتمال بروز برخی حواشی، شاید این مسئله به نفع پرسپولیس شد. به هر حال شرایط اردوییِ ترکیه، تا حد زیادی در کشور ما هم وجود دارد. در هر صورت به هم خوردن برپایی اردوی خارجی را می توان به فال نیک گرفت.

او در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس بیان کرد: مدیریت باشگاه در بحث نقل و انتقالات و تقویت ترکیب تیم، خیلی خوب عمل کرد. یارگیری مناسب در چندین پست انجام شد و فقط نیاز به یک خرید وجود دارد. درصورت جذب یک فوروارد شش دانگ، پرسپولیس تیم کاملی خواهد داشت.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تغییرات زیاد در ترکیب تیم و سخت شدن هماهنگی بین نفرات در کوتاه مدت اظهار کرد: تغییرات زیاد در ترکیب، قطعا ایجاد هماهنگی را سخت خواهد کرد. به هر حال هماهنگی یا به اصطلاح جا افتادن مهره های جدید در تیم جدید، امری زمان بر خواهد بود. ولی در این میان، علم و درایت سرمربی و کادر همراه او می تواند راهگشا باشد.

ویرا-یحیی-پرسپولیس

مربیان جدید می توانند کمک حال یحیی باشند

او در رابطه با حضور مربیان جدید خارجی در پرسپولیس اظهار کرد: مربیان جدید بر حسب تجربیات خوب خود، می توانند کمک حال یحیی گل محمدی باشند. با توجه به سوابق خوب مربیان تازه وارد، احتمال بهبود کیفیت کلی تیم زیاد است. امیدوارم که پرسپولیس در یک لیگ پویا، بازی های تماشاگرپسندی را ارائه کند.

دروازه بان اسبق تیم ملی درباره پیوند با جدایی سیدجلال حسینی به گسترش نیوز گفت: حسینی شخصی بسیار قابل احترام برای هواداران پرسپولیس و تمام فوتبال دوستان ایرانی است. حسینی در سال های اخیر با عملکرد درخشان خود، جایگاه ویژه ای در قلب طرفداران پرسپولیس دارد. او به خاطر ویژگی های شخصیتی، بین طرفداران استقلال نیز محترم است. امیدوارم که در کسوت مربیگری نیز مثل دوران فوتبالی خود، موفق و پرافتخار باشد. بی تردید در آینده نزدیک، سیدجلال حسینی یکی از مربیان فنی و با اخلاق فوتبال ما خواهد شد.

مس-رفسنجان

یک مدعی غیرمنتظره در لیگ بیست و دوم

نیما نکیسا در ارتباط با مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ جدید عنوان کرد: پرسپولیس، استقلال و سپاهان کماکان مدعیان اصلی خواهند بود. هر سه در فصل نقل و انتقالات ترکیب خود را تقویت کرده و به آن عمق خوبی دادند. ضمن اینکه کادرفنی هر سه تیم نیز کم و بیش دستخوش تغییراتی شده و مربیان صاحب نام خارجی به این تیم ها ملحق شده‌اند.

او ادامه داد: اما یک تیم را به عنوان شگفتی ساز یا به نوعی ضلع چهارم مدعیان لیگ در نظر دارم. به اعتقاد من تیم مس رفسنجان در فصل جدید می تواند معادلات قهرمانی را به هم بزند. این تیم یارگیری خوبی داشته و در نقل و انتقالات خوب و اصولی هزینه کرده است. از کادرفنی خوب و با دانشی برخوردار است. ضمن اینکه باید به تیم مدیریتی خوب این باشگاه هم اشاره کرد. من به لیگ پیش رو بسیار امیدوار هستم. به احتمال زیاد لیگ پویا تر و باکیفیت تری را نسبت به فصول گذشته شاهد خواهیم بود.

دلالی-در-فوتبال

دلالیسم در فوتبال ایران کمرنگ شده است؟

او در مورد حضور چندین مربی خوب خارجی در لیگ بیست و دوم و تاثیر آن بر کیفیت مسابقات گفت: ما در گذشته آزمون و خطای بازیکنان و مربیان بی کیفیت را پس دادیم. در حال حاضر نیز تیم‌ها در انتخاب‌های خود باهوش‌تر عمل می کنند. بحث دلالیسم در ورود بازیکنان و مربیان خارجی به شکل کانالیزه و به واسطه مدیربرنامه ها درآمده است.

او خاطرنشان کرد: در گذشته ورود بازیکنان بی کیفیت با دخالت افرادی سودجو که قرابت زیادی با باشگاه‌ها داشتند، صورت می‌گرفت. اما نتیجه گرا شدن تیم‌ها و عبرت گیری از اشتباهات گذشته، به تدریج دلالی‌های گسترده در این زمینه را قطع خواهد کرد. حالا باشگاه‌ها شناخت بهتری از ایجنت بازیکنان و کانال های ورودی آن ها دارند.

ستاره سابق پرسپولیس در پایان در خصوص تیم محبوب خود بیان کرد: برای تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که این فصل پرقدرت تر از سابق ظاهر شود. به قهرمانی پرسپولیس در لیگ جدید بسیار خوشبین هستم.

ارسال نظر