|
کدخبر: 262395 سهیل مافی

کارشناس فوتبال در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

مشکلات مدیریتی کار دست پرسپولیس داد / یک موضوع برگ برنده استقلال بود

محمدرضا مهدوی کارشناس فوتبال ایران عنوان کرد: مشکلات مدیریتی در این فصل برای پرسپولیس تا حد زیادی دردسرساز شد و اصطلاحا کار دست این تیم داد. مصدومیت ها و محرومیت ها نیز در عدم موفقیت پرسپولیس تاثیرگذار بودند. خریدهای تیم و جایگزین ها نیز نتوانستند آن طور که باید و شاید موفقیت آمیز عمل کنند. تمامی این عوامل دست به دست هم دادند که پرسپولیس قهرمانی ششم را تکرار نکند.

فوتبال مشکلات مدیریتی کار دست پرسپولیس داد / یک موضوع برگ برنده استقلال بود

پرسپولیس پس از شکست تلخ مقابل سپاهان، در هفته بیست و هشتم از رقابت های لیگ برتر به مصاف تراکتور تبریز رفت. دیداری که با حملات دو تیم روی دروازه ها آغاز شد ولی رفته رفته حواشی روی سکو ها جریان بازی را مختل کرد. پرتاب اشیای مختلف به سمت بازیکنان پرسپولیس موجب توقف چندباره بازی شد. نیمه اول با تمام اتفاقات عجیبی که داشت به پایان رسید.

در نیمه دوم پرسپولیس بازی را در درست گرفته بود تا اینکه سنگ اندازی باز هم شدت گرفت. امید عالیشاه کاپیتان سرخ ها مورد هدف هواداران تبریزی قرار گرفت و بازی متوقف شد. داور در ادامه مسابقه را پیگیری کرد تا اینکه در دقیقه ۷۲ بازی رسما نیمه تمام اعلام شد. کمیته انضباطی هنوز حکم این بازی جنجالی را اعلام نکرده است. مسئولان هر دو تیم ضمن متهم کردن دیگری، با ارائه مدارکی مدعی هستند که ۳ امتیاز این دیدار باید به آن ها تعلق بگیرد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و همچنین عملکرد پرسپولیس در تبریز، گفت و گویی با محمدرضا مهدوی مدافع اسبق فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

تراکتور-پرسپولیس

اتفاقات تبریز در خور فوتبال ایران نبود

محمدرضا مهدوی ملی پوش اسبق فوتبال ایران درباره بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: به نظر من اگر اتفاقات عجیب مانع نمی‌شد، بازی زیباتری را مشاهده می‌کردیم. حواشی بچه گانه و بی احترامی هایی که در تبریز رخ داد، واقعا در خور فوتبال ایران و عزیزان آذری زبان نبود. به هر حال ما هم آذری هستیم و به عقیده من افرادی که بازی را مختل کرده بودند، برای دیدن فوتبال به ورزشگاه نرفته بودند. متاسفانه به جای اینکه به فکر کمک به تیم ملی در سال جام جهانی باشیم، فقط به حاشیه ها اهمیت می‌دهیم. اتفاقات زشتِ تبریز روزهای بدی را برای فوتبال ما به ارمغان می آورد و خواه ناخواه انعکاس بدی را در بر خواهد داشت.

نایب قهرمانی هم نتیجه بدی نیست

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عوامل موثری که باعث شد پرسپولیس نتواند قهرمانی های متوالی خود را تکرار کند اظهار کرد: پرسپولیس در ۵ سال گذشته به خاطر برنامه ریزی خوبی که داشت، اثبات کرد که حرف اول را در فوتبال ایران می زند و در سطح آسیا نیز جزو تیم های شاخص به حساب می‌آید. اتفاقاتی که در این فصل برای پرسپولیس افتاد، برای هر تیم موفق دیگری هم در همه جای جهان رخ می دهد. تیم هایی که به شکل متوالی درخشان عمل می‌کنند، بالاخره روزی از راه می رسد که رقبای دیگر موفق به غلبه بر آن ها می شوند.

او در این رابطه خاطرنشان کرد: مشکلات مدیریتی در این فصل برای تیم بزرگ پرسپولیس تا حد زیادی دردسرساز شد و اصطلاحا کار دست این تیم داد. مصدومیت ها و محرومیت ها نیز در عدم موفقیت پرسپولیس تاثیرگذار بودند. خریدهای تیم و جایگزین ها نیز نتوانستند آن طور که باید و شاید موفقیت آمیز عمل کنند. تمامی این عوامل دست به دست هم دادند که پرسپولیس قهرمانی ششم را تکرار نکند. در کل رتبه دوم و نایب قهرمانی هم برای تیمی که با حواشی مختلف دست و پنجه نرم می کند، نتیجه بدی نیست.

مجیدی-و-طاهری

فاکتور مهم استقلال در مسیر قهرمانی

مهدوی درباره عملکرد کلی استقلال در این فصل و اینکه آیا آبی ها لایق عنوان قهرمانی بودند، توضیح داد: من به خانواده استقلال تبریک عرض می کنم و معتقدم که تجربیات سال های گذشته بسیار به موفقیت تیم کمک کرد. استقلال در این فصل با همت مدیریت باشگاه، یک ساختار منظم را پیش روی خود می‌دید و همچنین با تزریق افراد قابل به کادر فنی توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. استقلال در این فصل واقعا خرید های موفقی داشت که  کمک حالِ تیم شدند. با اینکه در میانه فصل ۲ بازیکن اصلی خود را از دست دادند ولی با جذب جایگزین های مناسب، دچار تزلزل نشدند و با قدرت به سمت هدف بزرگ خود حرکت کردند.

او در ادامه افزود: استقلال در فصل جاری یک ساختار مستحکم داشت و فاکتور خط دفاعی منسجم به نوعی برگ برنده آبی ها بود. مسئله گل نخوردن یا سخت گل خوردن تبدیل به استراتژی اصلی استقلال شده بود که به نحو عالی آن را پیاده سازی کردند. استقلال خوزستان هم در فصلی که به قهرمانی رسید از همین الگو استفاده کرد و نتیجه هم گرفت. آقای مجیدی و کادر ایشان نیز به خوبی توانستند این طرح را در استقلال اعمال کنند.

در فوتبال به بازی زیبا امتیاز نمی دهند

مدافع اسبق اسقلال درباره سبک بازی استقلال در این فصل بیان کرد: مسلما در فوتبال به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند ولی قهرمانی استقلال آن هم ۳ هفته مانده تا پایان لیگ را کسی می توند زیر سوال ببرد؟ استقلال با شایستگی به قهرمانی رسید و موفق شد چند رکورد فوق العاده را نیز جا به جا کند. در شرایطی که تیم به قهرمانی رسیده، به سبک بازی استقلال نمی توان خرده گرفت. این که استقلال در این فصل به نوعی نتیجه گرا بوده را آقای مجیدی و کادر او تشخیص داده که تیم اگر با این روش بازی کند، قهرمان خواهد شد. در نهایت هم استقلال به این مهم دست پیدا کرد، پس دیگر نقدی به این تصمیم و سبک بازی وارد نیست.

مهدوی در پایان در خصوص بهترین بازیکن استقلال در این فصل گفت: اعتقاد من این است که خود استقلال بهترین بوده است. از راس مدیریت که آقای آجورلو باشد تا کادرفنی و بازیکنان، همگی بهترین بوده اند. انتخاب یک شخص در فصلی که استقلال یکدل و یکدست بوده، کار معقولانه ای نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها