|
کدخبر: 260896 سهیل مافی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌و گو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

استقلال مستحق قهرمانی بود / ما همه چیز را به وزیر ربط نمی‌دهیم

اسماعیل حلالی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: به نظر من استقلال در لیگ فعلی استحقاق قهرمانی را داشت. این موضوع که تیم های مدعی در حد و اندازه های خود ظاهر نشدند به استقلال کمک کرد تا به این عنوان دست پیدا کند. استقلال با کیفیتی که در حال حاضر دارد، در فصول گذشته شاید نمی توانست قهرمان شود ولی در لیگ فعلی مجموعا مستحق قهرمانی بود.

فوتبال استقلال مستحق قهرمانی بود / ما همه چیز را به وزیر ربط نمی‌دهیم

پرسپولیس پس از تساوی نا امیدکننده در فولاد شهر مقابل شاگردان مهدی تارتار، به مصاف دیگر تیم اصفهانی رفت. دیدار سختی که می‌توانست تا حد زیادی تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کند. پرسپولیس با آگاهی از پیروزی استقلال برابر فولاد، پا به دیدار با سپاهان گذاشت تا استرس بازیکنان بیش از پیش شود.

سپاهان بازی را بهتر از پرسپولیس شروع کرد و چندین موقعیت گل روی دروازه قرمزها ایجاد کرد؛ از جمله حرکت انفرادی حسینی وینگر سریع سپاهان، که شوت زیبای او به تیرک دروازه برخورد کرد. یاران محرم نویدکیا نهایتا روی ضربه سرکش نژاد‌مهدی به گل اول رسیدند. در نیمه دوم هم روی اشتباه حامد لک، دروازه سرخپوشان بار دیگر باز شد تا مشخص شود که یک شکست دیگر در انتظار گل محمدی و شاگردانش است. گل دقایق پایانی نعمتی نیز کمکی به فرار پرسپولیس از شکست نکرد تا با این باخت، استقلال عملا قهرمان لیگ برتر شود.

ناکامی پرسپولیس در این فصل و قهرمان شدن رقیب سنتی، با خشم و انتقادات اکثر هواداران رو به رو شده است. عده زیادی از طرفداران پرسپولیس معتقد هستند که کادرفنی فعلی دیگر نمی تواند به تیم کمک کند و باید جای خود را به کادر دیگری بدهد. از سوی دیگر برخی هواداران و کارشناسان، با توجه به حواشی این فصل و تغییرات مختلف در ترکیب، از کادر فعلی خیلی ناراضی نیستند و مشکلی با ادامه همکاری باشگاه با یحیی گل محمدی و دستیارانش ندارند.  برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با اسماعیل حلالی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

عامل موثر در شکست مقابل سپاهان

اسماعیلی حلالی سرمربی تیم امید پرسپولیس در خصوص شکست سرخپوشان مقابل سپاهان گفت: پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی متاثر از نتیجه بازی استقلال و فولاد بود. پیروزی استقلال در اهواز موجب شده بود که بازیکنان پرسپولیس از انگیزه لازم برای مصاف با سپاهان برخوردار نباشند. از سمت دیگر سپاهان از توان و انگیزه بیشتری برای رویارویی با پرسپولیس برخوردار بود تا بتواند با کسب پیروزی به جایگاه دوم جدول نزدیک تر شود. بنابراین برد استقلال در اهواز کاملا به ضرر پرسپولیس تمام شد.

او در ادامه افزود: پرسپولیس بازی را خوب شروع نکرد ولی در ادامه به بازی مسلط شد تا اینکه یک گل کلاسیک دریافت کرد  و از نظر روحی دچار ضعف و تنش شد. پرسپولیس در نیمه دوم چند موقعیت گل ایجاد کرد ولی باز هم روی غفلت و اشتباه فردی، دروازه لک باز شد و در نهایت تن به شکست تلخی داد.

پرسپولیس-سپاهان

تغییرات زیاد؛ بلای جان پرسپولیس

حلالی درباره عوامل ناکامی پرسپولیس در این فصل اظهار کرد: در هر صورت آن چیزی که از پرسپولیس انتظار می رفت در این فصل برآورده نشد. عواملی مثل تغییرات زیاد در ترکیب، تاثیر بدی روی عملکرد کلی تیم گذاشت. نفراتی هم که در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفتند، از ثبات در جایگاه خود برخوردار نبودند. به این معنی که ترکیب اصلی مدام تغییر می کرد. در ابتدای فصل چند بازیکن خوب در پست های مختلف به دلایلی از تیم جدا شدند و جایگزین ها نیز از نظر کیفی با افراد قبلی فاصله داشتند.

او درمورد خریدهای جدید پرسپولیس عنوان کرد: خریدهای این فصل پرسپولیس بر طبق ادعای کادرفنی، جزء گزینه های اصلی نبودند. جزییات دقیق این موضوع را بهتر است کادرفنی توضیح دهد ولی در هر حال این خرید ها شاید بازیکنان قابلی باشند ولی خیلی به درد پرسپولیس نمی خورند. حداقل برای سال اول نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند و برای اینکه با شرایط تیم وفق پیدا کنند، باید به آن ها زمان بیشتری داد.

به مجموعه استقلال تبریک می‌گویم

حلالی درباره آینده نیمکت پرسپولیس و ادامه همکاری با یحیی گل محمدی گفت: درست است که قهرمان شدن یک حس شیرین و مطلوب است ولی باید توقعات را کمی پایین آورد. این مطلب که انتظار داشته باشیم هر فصل پرسپولیس قهرمان شود و همه رکورد ها را بشکند، منطقی و درست نیست. درمورد ادامه همکاری باشگاه با آقای گل محمدی هم ترجیجا اظهار نظر نمی کنم و امیدوارم مدیران باشگاه در این زمینه بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در هر صورت من به مجموعه استقلال قهرمانی را صمیمانه تبریک می گویم. ما مثل آن ها نیستیم که در صورت عدم قهرمانی و موفقیت، همه چیز را به وزیر و افراد دیگر ربط بدهیم. آن قدر شهامت داریم که موفقیت رقیب را تبریک بگوییم. هرچند برخی مسائل مثل رای ناعادلانه بازیکن گل گهر برای ما قابل درک نیست.

استقلال لیاقت قهرمانی را داشت؟

پیشکسوت پرسپولیس در پایان در رابطه با استحقاق استقلال در کسب عنوان قهرمانی اظهار کرد: به نظر من استقلال در  لیگ فعلی استحقاق قهرمانی را داشت. این موضوع که تیم های مدعی در حد و اندازه های خود ظاهر نشدند به استقلال کمک کرد تا به این عنوان دست پیدا کند. استقلال با کیفیتی که در حال حاضر دارد، در فصول گذشته شاید نمی‌توانست قهرمان شود ولی در لیگ فعلی مجموعا مستحق قهرمانی بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها