|
کدخبر: 261185 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

یحیی باید در پرسپولیس بماند / فقط یک خرید به کار گل محمدی آمد

نیما نکیسا پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: اعتقاد من این است که تنها خرید پرسپولیس در این فصل که تا حد زیادی انتظارات را برآورده کرد، رامین رضاییان بود. ولی در مورد خرید های خارجی این موضوع فرق می کرد و در مجموع موفقیت آمیز نبودند.

فوتبال یحیی باید در پرسپولیس بماند / فقط یک خرید به کار گل محمدی آمد

پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در حالی به مصاف سپاهان اصفهان رفت که رقیب سنتی موفق شده بود حریف خود را شکست دهد و اختلاف خود را به ۹ امتیاز افزایش دهد. شاگردان گل محمدی با هدف پیروزی و کاهش اختلاف با صدر به مصاف حریف اصفهانی رفتند ولی در نهایت تن به شکست دو بر یک دادند تا قهرمانی آبی ها در فاصله ۳ هفته تا اتمام لیگ حتمی شود.

با کسب این نتیجه و قهرمانی استقلال در لیگ، تردید های بسیاری برای هواداران پرسپولیس در خصوص ادامه کار یحیی گل محمدی ایجاد شده است. عده ای موافق و دسته ای نیز مخالف این موضوع هستند که یحیی گل محمدی کماکان سکان دار باشگاه پرسپولیس باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با نیما نکیسا پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

شکست پرسپولیس مقابل یک تیم با سازماندهی حرفه‌ای

نیما نکیسا پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره بازی این تیم با سپاهان گفت: تیم ها زمانی که مقابل پرسپولیس قرار می گیرند در واقع به مصاف قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر می روند. بی تردید سپاهان یک باشگاه بسیار بزرگ و قابل احترام است که از شرایط مناسبی به لحاظ مدیریتی، کادرفنی، بازیکنان، سیستم باشگاهی و امکانات متنوع برخوردار است. پرسپولیس هم به تیمی باخت که سازماندهی بسیار مناسب و حرفه ای دارد.

خرید های خارجی قابل قبول نبودند

او درباره عوامل مهم در ناکامی پرسپولیس برای تکرار موفقیت های گذشته اظهار کرد: پرسپولیس به عنوان قهرمان پنج دوره گذشته لیگ، فصل را شروع کرد ولی متاسفانه در ادامه عواملی دست به دست هم دادند تا موفقیت های سابق تکرار نشود. به نظر من پرسپولیس به خاطر مشکلاتی که درون باشگاه وجود داشت نتوانست هم در ابتدا و هم در نیم فصل آن طور که می بایست خود را تقویت کند. خرید ها اکثرا موفقیت آمیز نبودند و اصطلاحا به کار پرسپولیس نیامدند. در مورد خریدهای خارجی هم باید اشاره کنم که در مجموع قابل قبول نبودند. بازیکنان خارجی موفق به وفق دادن خود با تیم نشدند و آمارها هم گویای این مطلب است.

رضاییان-پرسپولیس

تنها خرید موفق پرسپولیس در این فصل

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که تنها خرید پرسپولیس در این فصل که تا حد زیادی انتظارات را برآورده کرد و به کار گل محمدی آمد، رامین رضاییان بود. ولی در مورد خرید های خارجی این موضوع فرق می کرد و در مجموع موفقیت آمیز نبودند. چه بسا اگر برای ۲ بازیکن تاجیکستانی و تیمروف ازبک شرایط بهتر رقم می خورد، شرایط برای پرسپولیس متفاوت رقم می خورد.

استقلال لیاقت قهرمانی را داشت؟

نکیسا در رابطه با قهرمانی استقلال نیز توضیح داد: من به مجموعه باشگاه استقلال تبریک عرض می کنم و معتقدم که آن ها استحقاق این عنوان را داشتند. فرهاد مجیدی مربی بسیار با انگیزه و با دانشی است که واقعا به استقلال در راه رسیدن به قهرمانی کمک شایانی کرد. خدا را شکر که نسل ۹۸ به تدریج موفق شده که سکان هدایت تیم های بزرگ لیگ را به عهده بگیرد. محرم نوید کیا، رسول خطیبی، یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی، علیرضا منصوریان و دیگر عزیزان از نسل ۹۸ هستند که عهده دار سرمربیگری تیم های لیگ شده اند و این موضوع برای من که همبازی این دوستان بودم، باعث افتخار است.

یحیی-ذوب-آهن

ادامه همکاری پرسپولیس با کادرفنی فعلی

نیما نکیسا در خصوص ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس با یحیی گل محمدی گفت: من کاملا موافق ادامه سرمربیگری یحیی در پرسپولیس هستم و به نظرم گل محمدی و کادرش باید بمانند. قرار نیست که هر زمان نتیجه مطلوب به دست نیامد دست به تغییر اساسی زد! ما باید آسیب شناسی کنیم که کدام ارکان باشگاه دچار تزلزل و افت شده که موفقیت سابق به دست نیامده است. به نظر من آقای گل محمدی و کادر محترم ایشان، یکی از بهترین و با دانش ترین کادرهای لیگ ما هستند. بدون شک این افراد سرمایه های با ارزش فوتبال مملکت هستند و در این طور مواقع صحیح نیست که همه اشکالات را در کادرفنی جست و جو کنیم.

ارسال نظر