|
کدخبر: 268235 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس والیبال:

یک مسئله راز موفقیت بهروز عطایی بود / لهستان متفاوتی را خواهیم دید

محمد محمدکاظم ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال اظهار کرد: عملکرد خوب تیم ملی ایران در بازی گذشته، برنامه های تیم لهستان را مختل کرده بود اما برای بازی بعدی قطعا با روش و برنامه جدیدی در برابر ما قرار می گیرند. بی تردید بازی سخت تری در انتظار ملی پوشان ما خواهد بود.

ورزش یک مسئله راز موفقیت بهروز عطایی بود / لهستان متفاوتی را خواهیم دید

تیم ملی والیبال ایران علی رغم شروع ضعیف و تا حد زیادی نا‌‌امیدکننده، در نهایت به دور بعدی رقابت های لیگ جهانی صعود کرد. شاگردان بهروز عطایی با درخششی مثال زدنی، بار دیگر توجه ها را به سمت این رشته پرطرفدار جلب کردند. تیم ملی ایران که در این دوره بیشتر از بازیکنان جوان و کم نام و نشان‌تر بهره برده، با شکست چندین تیم صاحب نام نظیر صربستان، لهستان و آمریکا، به جمع ۸ تیم برتر لیگ جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کرده است.

درخشش جوانان مستعدی مثل امین اسماعیل نژاد، امیر حسین اسفندیار و چند بازیکن دیگر، دوست داران والیبال ایران را به آینده تیم ملی ایران بسیار امیدوار کرده است. سروقامتان والیبال ایران در مرجله یک چهارم نهایی بار دیگر به مصاف تیم لهستان خواهند رفت. تیم ملی در تاریخ ۳۰ تیر در شهر بولونیای ایتالیا مقابل تیم پرافتخار لهستان صف آرایی خواهد کرد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد تیم ملی ایران و شرایط رویارویی با لهستانی‌ها، گفت و گویی با محمد محمدکاظم ملی پوش اسبق انجام داده که در ادامه می خوانید.

محمدکاظم-والیبال

دلیل عدم نتیجه گیری تیم ملی در شروع رقابت‌ها

محمد محمدکاظم ملی پوش اسبق درباره عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی و درخشش ملی پوشان گفت: تیم جوان همیشه از انگیزه بالایی برخوردار بوده است. در ابتدای این تورنمنت هم آن مشکل قدیمی وجود داشت. عدم برگزاری اردوهای مناسب و انجام بازی های تدارکاتی، شرایط را در بازی های ابتدایی سخت کرده و باعث تزلزل در شروع کار شده بود.

او ادامه داد: در ۹۰ درصد رقابت هایی که تیم ما در آن ها شرکت داشته، مشکل شروع بد وجود داشته که علت آن را بیان کردم. در صورت برنامه ریزی مناسب و برگزاری چند بازی با تیم های مطرح، طبیعتا در ابتدای مسابقات هم پر قدرت ظاهر می‌شدیم. به تدریج بازیکنان با خودباوری بیشتر، بازی های بهتری انجام داده و روند تیمی رو به رشد شد و تیم های بزرگ را شکست دادیم. انشالله که در ادامه هم نتیجه به سود ما پیش برود.

عطایی-والیبال

راز موفقیت بهروز عطایی در لیگ جهانی

او در خصوص عملکرد بهروز عطایی سرمربی تیم ملی اظهار کرد: آقای عطایی با استفاده از روابط خوب با بازیکنان، موفق به کسب اعتماد لازم شد. آنالیزهای انجام شده از حریفان، بسیار در توفیق به دست آمده تا به اینجا موثر بوده است. سرمربی تیم از لحاظ بحث های روحی و روانی نیز، به خوبی انگیزه و میل به پیروزی را به تیم تزریق کرده بود.

او در ادامه افزود: بازیکنان تیم ملی با هدایت خوب آقای عطایی، نهایت توان خود را مقابل تیم های صاحب نام به کار گرفتند. به نظرم این مسئله راز موفقیت تیم و شخص سرمربی بود. از آن جایی که این مسابقات اولین تورنمت جهانی آقای عطایی به حساب می آمد، ایشان انگیزه خاصی برای اثبات خود داشت و این مطلب خیلی به تیم کمک کرد.

تیم-ملی-والیبال

یک لهستان متفاوت را خواهیم دید

محمدکاظم در خصوص بازی پیش رو مقابل لهستان به گسترش نیوز گفت: لهستانی که در ایتالیا رو به روی ما قرار خواهد گرفت با لهستانی که در گدانسک شکست خورد، کاملا متفاوت خواهد بود. احتمالا آن ها تا حدود زیادی تیم ما را در بازی قبل دست کم گرفته بودند. در مقاطعی از مسابقه هم با غافلگیر شدن، بازی اصطلاحا از دستشان خارج شد. البته که عملکرد خوب ما در بازی گذشته، برنامه های تیم لهستان را مختل کرده بود. اما برای بازی بعدی قطعا با روش و برنامه جدیدی در برابر ما قرار می گیرند و سعی بر جبران نتیجه قبل خواهند داشت. بی تردید بازی سخت تری در انتظار ملی پوشان ما خواهد بود.

اسماعیل-نژاد-و-اسفندیار

عملکرد کلی ملی پوشان والیبال در لیگ جهانی

بازیکن سابق تیم ملی در مورد نمایش خوب جوانان در لیگ جهانی بیان کرد: در چند پست موفقیت های خوبی داشتیم. در پست پشت خط زن امین اسماعیل نژاد عالی ظاهر شد و در مقاطعی فراتر از انتظارات همه دنیا بازی کرد. آقای اسفندیار هم در پست خود درخشان بودند. میلاد عبادی پور نیز به عنوان کاپیتان تیم، ضمن عملکرد عالی، به واقع تیم را در داخل زمین مدیریت کردند. محمدطاهر وادی در نقش پاسور تیم ملی، یک تورنمت بسیار خوب را تا به اینجا سپری کردند.

محمد محمدکاظم در پایان گفت: در مجموع به صورت تیمی جزو پدیده های این دوره از مسابقات بودیم و فراتر از توقعات عمل کردیم. در حالی که هفته اول اکثر کارشناسان و جامعه والیبال از تیم نا‌امید شده بودند ولی بازی به بازی عملکرد تیم بهبود پیدا کرد و نظرها کاملا تغییر کرد. امیدوارم با برنامه ریزی دقیق تر بتوانیم حضور مقتدرانه تری در  مسابقات جهانی داشته باشیم. به هر حال اعتبار مسابقات جهانی از لیگ ملت ها بیشتر است. در پایان نیز برای تیم ملی در مرحله بعدی آرزوی موفقیت دارم. بچه ها تا به امروز دل یک ملت را شاد کردند که کار بسیار بزرگ و با ارزشی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها