|
کدخبر: 268152 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال باید در ۴ پست تقویت شود / بازگشت کی‌ روش اخلاقی نیست / گزینه داخلی بهترین انتخاب است

صادق ورمزیار پیشکسوت استقلال، ضمن مخالفت با بازگشت کارلوس کی روش، گزینه داخلی را برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ بهترین تصمیم می‌داند.

ورزش استقلال باید در ۴ پست تقویت شود / بازگشت کی‌ روش اخلاقی نیست / گزینه داخلی بهترین انتخاب است

دراگان اسکوچیچ پس از حدود دو سال و نیم سکان‌داری تیم ملی، سرانجام با تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شده و از سمت خود برکنار شد. تصمیمی که در فاصله ۴ ماه تا شروع رقابت های جام جهانی قطر، فوتبال ملی را شدیدا تحت تاثیر خود قرار داده است.

اسکوچیچ در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ تیم نابسامان مارک ویلموتس را تحویل گرفت و ماموریت او در ابتدا صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی بود. تیم ملی با کسب پیروزی های متوالی در  نهایت از گروه خود صعود کرد و دراگان در تیم ملی جایگاه خود را تثبیت کرد. اسکوچیچ در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ با برد مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، توانست به رکورد ۱۰ برد پیاپی همراه با تیم ملی ایران برسد. او همچنین در بهمن ۱۴۰۰ با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ توانست سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به این رقابت‌ها را رقم بزند.

با وجود صعود مقتدرانه  به جام جهانی، صدای انتقادات از اسکوچیچ بعد از نمایش ضعیف مقابل کره جنوبی بلند شد. رفته رفته شرایط و جایگاه اسکوچیچ در تیم ملی رو به تزلزل می‌رفت. بسیاری معتقد بودند که اسکوچیچ ماموریت خود را در بردن ایران به جام جهانی انجام داده و دیگر مناسب نیمکت تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیست. با توجه به قرعه نسبتا دشوار ایران در جام جهانی، برخی کارشناسان سرنوشت تیم ملی را با مرد کروات چندان مثبت ارزیابی نمی کردند.

حالا با جدایی اسکوچیچ از تیم ملی، تمرکز مسئولین فدراسیون معطوف به انتخاب جایگزین مناسب برای او است. چندین گزینه داخلی و خارجی برای جانشینی اسکوچیچ مطرح شده و به زودی فرد منتخب اعلام خواهد شد. علی دایی، جواد نکونام و کارلوس کی روش نام های مطرحی هستند که برای هدایت تیم ملی ایران در رسانه ها بیش از سایرین شنیده می شوند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی تیم ملی و گزینه های احتمالی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ، گفت و گویی با صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

اسکوچیچ-اردوی-قطر

رد صلاحیت اسکوچیچ بی معنی بود

صادق ورمزیار پیشکسوت استقلال درباره برکناری اسکوچیچ توسط فدراسیون فوتبال گفت: اجازه دهید که در ابتدا پرسش شما را تصحیح کنم. تصمیم برکناری اسکوچیچ در واقع توسط کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته شده است. به اعتقاد من صلاحیت یا عدم صلاحیت مربی باید پیش از انتخاب او انجام بگیرد. این تصمیم در حالی که سرمربی انتخاب شده و تیم را به جام جهانی هم برده، بسیار عجیب بود.

او ادامه داد: زمانی که مربی روی نیمکت تیم ملی نشسته و وظیفه ای که داشته را به خوبی انجام داده است، رد صلاحیت او دیگر معنا و مفهومی ندارد. فقط ای کاش کمیته فنی این تصمیم را زودتر می گرفت تا شاهد این اختلاف ها و حواشی میان بازیکنان تیم ملی نبودیم. قطعا این دو دستگی ایجاد شده بین ملی پوشان، در داخل زمین هم تاثیر خود را خواهد گذاشت. در هر صورت این تصمیم دیگر گرفته شده و امیدوارم که به صلاح تیم ملی باشد.

اولویت باید یک گزینه داخلی باشد

او در مورد گزینه های جایگزینی اسکوچیچ در تیم ملی بیان کرد: امیدوارم که یک گزینه داخلی انتخاب شود و تصمیم گیرندگان امر، به سراغ گزینه های خارجی نروند.

ورمزیار در خصوص امکان موفقیت تیم ملی با مربی ایرانی در جام جهانی عنوان کرد: به هر حال این تصمیمی است که کمیته فنی گرفته و در این مورد باید از اعضای این کمیته پرسش شود. ولی این موضوع که با رفتن اسکوچیچ و آمدن گزینه داخلی، تیم ملی ضرر می کند یا خیر، در آینده مشخص می شود.

کی-روش

بازگشت کی روش تصمیم درستی است؟

او در رابطه با بازگشت کارلوس کی روش به گسترش نیوز گفت: به نظر من بازگشت آقای کی روش به تیم ملی یک مسئله غیراخلاقی است. این تصمیم که یک مربی در دو-سه تیم سابق خود خیلی کارآمد نبوده و توفیقی خاصی هم نداشته را بخواهیم به جای آقای اسکوچیچ بیاوریم، تصمیم درست و اخلاق مدارانه‌ای نیست.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من تیم ملی فعلی آن تیم گذشته آقای کی روش نیست. در صورت بازگشت ایشان نیز نباید توقع نتیجه گیری سابق در دو دوره گذشته جام جهانی را داشته باشیم.  علت هم نبود زیرساخت های لازم جهت نتیجه گیری مطلوب در میدان های بزرگ مثل جام جهانی است.

ساپینتو-استقلال

نیازمندی‌های استقلال در روزهای باقی مانده

پیشکسوت استقلال درباره تحولات جدید در اردوی آبی‌ها و همینطور نقل و انتقالات این تیم گفت: اجازه دهید که نقل و انتقالات به طور کامل انجام بگیرد و بعد می توان مفصل در موردش صحبت کرد. اگر الان بخواهیم به عملکرد مدیریت تیم در نقل و انتقالات نمره ای بدهیم یا قضاوتی داشته باشیم، اختلاف نظر بوجود می آید.

او در مورد خرید های پایانی آبی ها در روزهای آتی بیان کرد: با توجه به بازیکنان جذب شده تا به اینجای کار، استقلال هنوز نیاز به تقویت در چندین پست را دارد. استقلال در پست پلی میکر، وینگر چپ و راست و همچنین دفاع وسط، نیاز به ترمیم دارد. البته باید منتظر ماند تا تکلیف خروجی های باشگاه نیز مشخص شود.

صادق ورمزیار در پایان در خصوص نحوه جدایی وریا غفوری کاپیتان محبوب استقلال اظهار کرد: به هر حال ماندگاری بازیکنان در تیم به نظر تیم فنی وابسته است. شاید این تصمیم گیری از پارسال صورت گرفته باشد که ما دقیقا از آن مطلع نیستیم. به نظر من ای کاش وریا به شکل مناسب تری  از تیم جدا می شد و حداقل یک بازی خداحافظی برای او ترتیب می دادند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها