|
کدخبر: 267839 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال:

کی روش به فوتبال ما شخصیت داد / تیم ملی یک سرمربی بزرگ تر می‌خواهد

مرتضی اسدی مربی و کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم ملی ما در مقطع حضور کی روش، به قدرت بزرگی در فوتبال آسیا تبدیل شده بود و در دو جام جهانی اخیر نیز عملکرد قابل قبولی داشت. کی روش به بازیکنان تیم ملی شجاعت و شخصیت لازم را داده بود تا در میدان های بزرگ با اعتماد به نفس بالایی ظاهر شوند.

ورزش کی روش به فوتبال ما شخصیت داد / تیم ملی یک سرمربی بزرگ تر می‌خواهد

شرایط تیم ملی در فاصله حدودا ۴ ماه تا جام جهانی، عجیب تر از همیشه شده است. پس از شکست دو بر یک مقابل الجزایر در دیداری دوستانه، موجی از انتقادات نسبت به تصمیمات فنی دراگان اسکوچیچ روانه شد. کارشناسان امر و دوست داران تیم ملی، ترکیب اولیه اسکوچیچ را پر از اشتباه دانسته و همچنین نسبت به دعوت برخی ملی پوشان معترض بودند.

چندی پیش شایعاتی نیز مبنی بر تغییر کادرفنی تیم ملی از راهروی فدراسیون شنیده شد که البته مسئولان مربوطه، این موضوع را تکذیب کردند. در این بین مصاحبه های اخیر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ، اختلاف نظرهای جدی، میان این دو جبهه را نمایان تر کرد. البته مخالفان اسکوچیچ فقط محدود به اهالی فوتبال نمی شود و چندی پیش خبر برکناری این مربی در مجلس هم شنیده شد.

پس از این حواشی، بازیکنان تیم ملی هم به نوعی به این قائله ورود کردند. برخی ملی پوشان در حمایت از مرد کروات و عده ای دیگر از بازیکنان در نقطه مقابل این دعوا قرار گرفتند. البته موضوع کنار گذاشتن سرمربی وقت تیم ملی هنوز قطعیت پیدا نکرده اما شواهد نشان می دهد که اراده ای بر این کار وجود دارد. یکی از گزینه های جایگزینی اسکوچیچ، نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است.

کارلوس کی روش پرتغالی، بار دیگر به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شده است. کی روش پس از شکست تیم ملی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا، از سمت خود کنار گذاشته شد و هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت. مرد ۶۹ ساله پرتغالی بعد از کلمبیا راهی مصر شد و با این تیم به عنوان نایب قهرمانی جام ملت های آفریقا دست پیدا کرد. مطمئنا بازگشت کارلوس کی روش در فاصله کم باقی مانده تا جام جهانی قطر، می تواند اتفاق عجیب و البته هیجان انگیز باشد.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی تیم ملی و شرایط ادامه همکاری با اسکوچیچ، گفت و گویی با مرتضی اسدی مربی و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

تیم-ملی-فوتبال-ایران

اتحاد و همبستگی؛ حلقه گمشده تیم ملی ایران

مرتضی اسدی کارشناس فوتبال درباره دو دستگی ملی پوشان و احتمال برکناری اسکوچیچ گفت: به عقیده من وقوع این اتفاق اجتناب ناپذیر بود. واقعیت امر این است که بازیکنان تیم ملی ما خیلی بزرگ تر از سرمربی هستند. شرایطی که برخی بازیکنان ما و به خصوص لژیونر ها دارند، موید این مطلب است. به هر حال بیشتر انتقادات موجود از کادرفنی به خاطر دعوت ملی پوشان به تیم ملی است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم آرامش به تیم ملی برگردد و در آستانه جام جهانی بازیکنان به همبستگی لازم برسند. فدراسیون موظف است که برای جام جهانی انتخاب درستی داشته باشد تا تیم ملی در قطر پرقدرت ظاهر شود و از گروه خود صعود کند. واقعا حیف است که این بازیکنان با کیفیت، تحت نظر یک مربی بزرگ نباشند.

کیروش-تیم-ملی

تاثیر کارلوس کی روش بر فوتبال ملی ما

او در مورد بازگشت کی روش به تیم ملی ایران اظهار کرد: به هر حال آقای کی روش هم دوران خوبی را در فوتبال ما داشته است. تیم ملی ما در مقطع حضور کی روش به قدرت بزرگی در فوتبال آسیا تبدیل شده بود و در دو جام جهانی اخیر هم عملکرد قابل قبولی داشت. کی روش به بازیکنان تیم ملی شجاعت و شخصیت لازم را داده بود تا در میدان های بزرگ با اعتماد به نفس ظاهر شوند. در هر صورت امیدوارم که بهترین اتفاقات برای تیم ملی کشورمان بیفتد و با تیمی یکدل و یکدست در جام جهانی حضور پیدا کند.

عملکرد فدراسیون فوتبال در راه جام جهانی

اسدی در مورد قرعه ایران در جام جهانی به گسترش نیوز گفت: در جام جهانی همه تیم ها با تمام تمرکز خود پا به این مسابقات می گذارند. تیم های حاضر در جام جهانی با بهترین تدارکات لازم، آماده این رقابت ها می شوند و شاید فقط ایران باشد که از این قافله به نوعی عقب مانده است. مثلا دلیل اردوی قطر در گرمای تابستان را کسی متوجه نشد. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی قطر برای اردو به اسپانیا رفته بود! شرایطی مثل برگزاری اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی را مسئولان فدراسیون ما باید فراهم کنند که متاسفانه تا به امروز بسیار ضعیف عمل کردند.

اسدی-پانیک

با آماری بی نظیر صعود کردیم

سرمربی تیم پانیک تالش در پایان در خصوص وضعیت تیم خود بیان کرد: خداروشکر در فاصله یک هفته مانده تا پایان رقابت ها، موفق به صعود شدیم. شرایط تیم ما هفته به هفته بهتر شد و رقبای مستقیم خود را در زمینشان شکست دادیم. ۱۰ برد و یک مساوی را به دست آوردیم و آمار بی نظیری را خلق کردیم. باید به مالک باشگاه آقای دکتر سعید اکبری، مهندس سامان نظامی مدیرعامل، کادرفنی و بازیکنان زحمت کش تیم دست مریزاد گفت که موجبات صعود را طی فصل اول حضورمان در لیگ دسته سه فراهم کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها