|
کدخبر: 265538 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس به فوروارد خارجی نیاز دارد / تغییر اسکوچیچ دردی را دوا نمی‌کند

ابراهیم شکوری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به اینکه در حدود ۵ ماه تا مسابقات جام جهانی فرصت باقی مانده، دیگر راهی جز اعتماد به کادرفنی وجود ندارد. اگر اراده ای بر تغییر کادرفنی وجود داشت، بهترین زمان بعد از بازی با کره جنوبی بود. در حال حاضر همه باید به کادرفنی اعتماد کنند.

ورزش پرسپولیس به فوروارد خارجی نیاز دارد / تغییر اسکوچیچ دردی را دوا نمی‌کند

در فاصله ۵ ماه تا آغاز مسابقات جام جهانی و اولین بازی ایران در این رقابت ها، اوضاع تیم ملی اصلا خوب پیش نمی رود. آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی به ضعیف ترین شکل ممکن انجام شده و حالا فشار انتقادات بر روی فدراسیون فوتبال و شخص میرشاد ماجدی بیش از پیش سنگینی می کند.

احسان حاج صفی به عنوان کاپیتان تیم ملی و همچنین سایر ملی پوشان، از شرایط اردوی قطر، کیفیت زمین، گرمای هوا و عدم برگزاری بازی های دوستانه مناسب به شدت گلایه‌مند بودند. آن ها فدراسیون فوتبال و مسئولان ذیربط را مقصر اصلی این وضع نابسامان دانسته و در خصوص عواقب احتمالی این تصمیمات هشدار دادند.

با توجه به این عملکرد فاجعه بار فدراسیون و همینطور قرعه نسبتا سخت ایران در جام جهانی، سرنوشت تیم ملی روز به روز خطرناک تر از قبل پیش بینی می شود. هر سه تیمِ هم گروه ایران در رقابت های مهم پیش رو، با یک برنامه ریزی اصولی و با برگزاری دیدارهای رسمی و تدارکاتی، آماده مصاف با ما می‌شوند.

در سمت مقابل شرایط تیم ملی ایران اسفناک بوده و فوتبال دوستان ایرانی شدیدا نگران آینده این تیم هستند. تنها بازی تدارکاتی ایران در راه جام جهانی، با تیم دوم الجزایر بوده که آن هم با شکست و عملکردی ضعیف همراه شد. آماده سازی ضعیف از یک سو و کادرفنی پر اشتباه از سمت دیگر، وضعیت ایران را برای حضور در قطر بغرنج و نگران کننده کرده است.

ملی پوشان کشورمان مثل همیشه چوب بی‌برنامگی و سهل انگاری مسئولان را خورده و باید با استرس پا به میدان بزرگ جام جهانی بگذارند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر شرایط تیم ملی ایران و همچنین نحوه آماده سازی ملی پوشان، گفت و گویی با ابراهیم شکوری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

طارمی-الجزایر

باخت به الجزایر عجیب نبود

ابراهیم شکوری پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص بازی ایران و الجزایر گفت: بازی با الجزایر به عنوان تیمی شاخص در قاره آفریقا، در مجموع تجربه مطلوبی برای ملی پوشان بود و بازیکنان ما محک خوبی خوردند. با توجه به شرایط اردویی و حواشی اخیر، این شکست خیلی جای تعجب نداشت و یک نتیجه طبیعی برای ما محسوب می شود. به نظر من با توجه به وضعیت فعلی، نباید توقع بیجا از بازیکنانِ تیم داشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که اگر ما با چنین شرایط نا‌مناسبی وارد مسابقات جام جهانی شویم، با شکست های بدتری مواجه خواهیم شد. فوتبال دیگر از شرایطی که وابسته به شانس و اقبال بوده، خارج شده است. داشتن ستاره و بازیکنان بزرگ هم به تنهایی کافی نبوده و این دارایی ها نیاز به پشتیبانی همه جانبه دارند. متاسفانه تیم فعلی به هیچ وجه از حمایت و پشتیبانی لازم بر خوردار نیست و شرایط سختی بر فوتبال ملی حکم فرما است.

اسکوچیچ-اردوی-قطر

تغییر اسکوچیچ راهکار خوبی است؟

شکوری در مورد عملکرد کادرفنی و تصمیمات اخیر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه در حدود ۵ ماه تا مسابقات جام جهانی فرصت باقی مانده، دیگر راهی جز اعتماد به کادرفنی وجود ندارد. اگر اراده‌ای بر تغییر کادرفنی وجود داشت، بهترین زمان بعد از بازی با کره جنوبی بود. در حال حاضر و با توجه به ماندگاری آقای اسکوچیچ و کادر ایشان، به اعتقاد من همه باید به کادرفنی اعتماد کنند. با عنایت به این موضوع که فدراسیون ما توان مهیا کردن یک اردوی مناسب یا برگزاری دیدار دوستانه قوی را ندارد، تغییر سرمربی در چنین شرایطی فقط مشکلات را مضاعف خواهد کرد.

او در ادامه افزود: این نکته را نیز باید در نظر داشت که در راه برگزاری بازی دوستانه مناسب و فراهم کردن اردوی در خورِشان تیم ملی، فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی و مسائل غیر فوتبالی دست و پنجه نرم می‌کند. نظر شخصی من این است که همگان باید اعتماد به کادرفنی تیم را در اولویت خود بگذارند. به عقیده من تغییر سرمربی در مقطع کنونی، دردی را دوا نخواهد کرد.

خرید-های-پرسپولیس

پرسپولیس؛ مقصدی ایده آل برای ستارگان در سال جام جهانی

ابراهیم شکوری در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس بیان کرد: مسلما یکی از مولفه های موفقیت، داشتن بازیکنان خوب و قابل است. خوشبختانه در فصل جاری به خاطر اینکه در سال جام جهانی قرار داریم، اکثر بازیکنان تمایل به حضور در تیم های بزرگ و پر طرفدار دارند. پرسپولیس نیز به عنوان تیمی شاخص، مقصد ایده آلی برای بازیکنانی است که قصد بیشتر و بهتر دیده شدن در چنین فصل مهمی را دارند. این اتفاق در جذب مهره های کارآمد از سوی پرسپولیس موثر بوده است.

او ادامه داد: برخوردار بودن از بازیکن خوب، شرط لازم برای کامیابی و موفقیت تیم است، ولی بی‌تردید شرط کافی نیست. بی شک دستیابی به موفقیت و قهرمانی، عوامل و شرایط زیادی را دربر می‌گیرد. در ادامه باید دید که کادرفنی چگونه از این مهره های تازه جذب شده استفاده می کند.

پرسپولیس با یک خرید دیگر به بالانس خوبی می‌رسد

پیشکسوت سرخپوشان در مورد اینکه در کدام پست پرسپولیس نیاز به تقویت دارد، توضیح داد: به نظر من پرسپولیس به یک فوروارد خارجی در ادامه کار نیاز دارد. فوروارد خارجی و با کیفیت، قطعا رقم بالایی را از پرسپولیس طلب خواهد کرد که امیدوارم باشگاه این مبلغ را فراهم کند. در نهایت کادرفنی تصمیم نهایی را خواهد گرفت ولی به اعتقاد من ترکیب پرسپولیس با جذب یک مهاجم خارجی، از بالانس خوبی برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها