|
کدخبر: 265935 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال:

با ۳ شکست از جام جهانی حذف می‌شویم / همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند

هادی اصغری ملی پوش سابق اظهار کرد: امیدوارم منتقدان گرامی اجازه بدهند که کادرفنی فعلی با خیالی آسوده به کارشان ادامه دهند. تفییر مربی در این زمان محدود، تصمیم معقولانه ای نیست. من متجعب هستم که چرا برخی افراد حرف از تغییر سرمربی می‌زنند. به عقیده من در شرایط کنونی همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند.

ورزش با ۳ شکست از جام جهانی حذف می‌شویم / همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند

سهم تیم ملی ایران از فیفا‌دی اخیر فقط یک بازی تدارکاتی بود. پس از لغو چندین دیدار دوستانه نظیر بازی با کانادا و اروگوئه، سرانجام حریف ایران برای آماده سازی جام جهانی مشخص شد.

الجزایر که یکی از تیم های شاخص قاره آفریقا محسوب شده و در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، موافقت خود را برای انجام بازی با ایران رسما اعلام کرد. در ابتدا بسیاری از کارشناسان، بازی با الجزایر را به فال نیک گرفتند ولی پیشامد های بعدی، نظرات را در این‌باره دگرگون کرد.

جمال بلماضی سرمربی الجزایر، قصد بازی دادن به چندین مهره کلیدی خود مثل ریاض ماحرز و اسلام اسلیمانی را نداشت. بازی با تیم دوم الجزایر، در حالی برگزار شد که دراگان اسکوچیچ از اکثر نفرات خود بهره می برد. با این وجود الجزایری ها تیم برتر میدان بودند و موقعیت های جدی تری را روی دروازه ایران ایجاد کردند. الجزایر با پرس سنگین و بالا بازی کردن، بارها خط دفاعی ایران را به دردسر انداختند. مدافعان سردرگم ایران و البته یک امیر عابدزاده پراشتباه نیز کار را برای شاگردان بلماضی ساده تر کرده بود و به این دلیل هر حمله سبزهای آفریقا بوی گل می داد. به هر تقدیر بازی با نتیجه دو بر یک به سود الجزایر به پایان رسید.

عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در دیدار دوستانه اخیر، با انتقادات گسترده ای رو به رو شده است. تصمیمات اسکوچیچ و ترکیب اولیه او مورد نقد تحلیل گران و کارشناسان قرار گرفته و عده ای بر این باور هستند که سرمربی تیم ملی اعتقادی به بازیکنان شاخص لیگ برتر ندارد. پس از اتمام این مسابقه، ملی پوشان نیز از عملکرد فدراسیون فوتبال و مسئولان مربوطه به شدت گلایه داشتند. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به شرایط اردوی قطر معترض بوده و نحوه برگزاری دیدارهای دوستانه را در شان تیم ملی ندانستند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر شرایط فعلی تیم ملی و بازی اخیر با الجزایر، گفت و گویی با هادی اصغری ملی پوش سابق انجام داده که در ادامه می خوانید.

هادی-اصغری1

تیم ملی در جام جهانی نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کند

هادی اصغری آقای گل سابق لیگ برتر در مورد نارضایتی ملی پوشان از اردوی اخیر گفت: شرایط بد تیم ملی ما نسبت به سایر تیم های حاضر در جام جهانی، سبب گلایه مندی به حق بازیکنان شده است. با این وضعیت بسیار بعید است که تیم ملی در جام جهانی نتیجه مطلوبی کسب کند. تیم ملی با این وضع، طبق معمول با ۳ شکست از گروه خود حذف شده و به کشور برمی گردد. شخصا به سرنوشت ایران در جام جهانی خوشبین نیستم.

او درباره ضعف فدراسیون در برگزاری اردوی مناسب اظهار کرد: در فاصله ۵ ماه تا آغاز جام جهانی، وضعیت کلی فدراسیون اسفناک است. رئیس فدراسیون به هر دلیل برکنار می شود و بعد از او خبری از جانشین با سابقه نیست. چرا این تصمیمات مخرب درست در فاصله هفت، هشت ماه تا رقابت های جام جهانی باید صورت بگیرد؟

او ادامه داد: با وجود وضعیت نابسامان فدراسیون، تیم ملی ما بد هم نتیجه نگرفته است. تکلیف پول های بی زبانی که در زمان رئیس فدراسیون قبلی بذل و بخشش شد، در نهایت به کجا رسید؟ کسی پیگیر فساد مدیریتی در گذشته شد؟ آقای ماجدی در این پست تلاش خود را می کند ولی این زمان برای تغییرات اساسی در فدراسیون مناسب نبود. دود تصمیمات فدراسیون فقط در چشم تیم ملی می رود.

اسکوچیچ-تیم-ملی

تغییر اسکوچیچ تصمیم درستی است؟

او در خصوص عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی بیان کرد: آقای اسکوچیچ در مجموع خوب نتیجه گرفته است. اینکه برخی می گویند که ایشان در حد تیم ملی ما نیست را من به شخصه قبول ندارم. نتایج و آمار او نشان می دهد که این مربی در این مدت خوب کار کرده است. اسکوچیچ تیم را در شرایطی بد از ویلموتس تحویل گرفته و مقتدرانه به جام جهانی برده است. امیدوارم منتقدان گرامی اجازه بدهند که کادرفنی فعلی با خیالی آسوده به کارشان ادامه دهند.

اصغری در این خصوص خاطرنشان کرد: تفییر مربی در این زمان محدود، تصمیم معقولانه ای نیست. در این وقت کم که فدراسیون ما توان استخدام مورینیو و گواردیولا را ندارد. من متجعب هستم که چرا برخی حرف از تغییر سرمربی می زنند. به عقیده من در شرایط کنونی همه باید از اسکوچیچ حمایت کنند.

سپاهان-اصفهان

شرایط فعلی سپاهان عجیب است

هادی اصغری در رابطه با وضعیت تیم سابق خود سپاهان به گسترش نیوز گفت: اتفاقات رخ داده برای سپاهان واقعا جای تعجب برای من داشته است. از دست دادن ستاره های تیم و واگذار کردن آن ها به رقبا، در زمان مدیرعاملی آقای ساکت جدا عجیب بود. شاید ایشان که همیشه نشان داده مدیر باهوش و لایقی است، تفکراتی در این زمینه دارد و برنامه هایی برای فصل جدید، در دستور کار خود قرار داده است. امیدوارم وضعیت سرمربی خیلی زود مشخص شده و تیم بزرگ سپاهان هرچه سریع تر سر و سامان بگیرد.

بازیکن سابق تیم ملی در پایان درمورد شرایط فعلی خود عنوان کرد: بنده فعلا جایی مشغول به کار نیستم. مذاکراتی با چند تیم داشتم ولی به خاطر برخی مسائل امکان همکاری فراهم نشد. امسال به دنبال دریافت مدرک مربیگری هستم و انشالله وارد کار مربیگری خواهم شد.

ارسال نظر