|
کدخبر: 265790 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس گلزن شش دانگ بخرد / آقایان فدراسیون را کسی نمی‌شناسد

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: دلیل عدم برگزاری بازی دوستانه قوی، بی اعتباری فدراسیون نشین‌ها است. خارج از این مملکت این اشخاص را کسی نمی شناسد. به عنوان مثال علی دایی در سطح بین المللی معتبر و مطرح است. روابط بین المللِ فدراسیون ما بسیار ضعیف است.

ورزش پرسپولیس گلزن شش دانگ بخرد / آقایان فدراسیون را کسی نمی‌شناسد

زنجیره قهرمانی های متوالی پرسپولیس، در لیگ بیست و یکم توسط رقیب قدیمی پاره شد. پرسپولیس فصل گذشته را با از دست دادن چند مهره اصلی خود شروع کرد و در ادامه چند بازیکن جدید را برای پر کردن جای خالی ستارگان پیشین خود، جذب کرد. اما بازیکنان تازه خریداری شده از سوی پرسپولیس، عملکرد نا امیدکننده‌ای را از خود بر جای گذاشتند.

رضا اسدی که به عنوان جانشین احمد نوراللهی به پرسپولیس آمده بود، موفق به انجام نمایش‌های مورد نظر کادرفنی نشد. بازیکنان خارجی نیز در مجموع مایوس کننده ظاهر شدند و در لیست مازاد قرار گرفتند. تنها خرید موفق یحیی گل محمدی در نیم فصل اتفاق افتاد. رامین رضاییان در یک نیم فصل حضور در جمع سرخپوشان، نمایش خوب و قابل قبولی را ارائه داد و جان تازه‌ای به سمت راست پرسپولیس بخشید. با تمام این تفاسیر، پرسپولیس در انتهای فصل به رتبه دومی در جدول قناعت کرد.

پس از پنج قهرمانی پشت سر هم، قرمز ها جام را به رقیب سنتی خود یعنی استقلال واگذار کردند. پس از اتمام فصل زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی گل محمدی از پرسپولیس شنیده می‌شد، ولی در نهایت سرمربی تیمِ نایب قهرمان، در جمع سرخ ها ماندگار شد. البته تغییراتی در کادرفنی پرسپولیس رخ داد که با تصمیم مدیریت باشگاه، یک بدنساز خارجی، جایگزین مظاهر رحیم پور شد و حمید مطهری دستیار اول سرمربی، راهی نساجی مازندران شد.

عملکرد طوفانی پرسپولیس در نقل و انتقالات، هواداران این باشگاه را به فصل جدید امیدوار کرده است. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، اکثر گزینه های کادرفنی را تا به امروز جذب کرده است. خرید ۴ بازیکن ملی پوش، اتفاقی بود که طرفداران پرسپولیس را به شدت شگفت زده کرد. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی به همراه جورجی ولسیانی فعلا قرمز پوش شده اند.

در ادامه این عملکرد فوق العاده، پرسپولیس قصد دارد تا با جذب سعید صادقی وینگر باشگاه گل گهر، شادی هواداران خود را تکمیل کند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر فعالیت های نقل و انتقالاتی قرمزهای پایتخت و همچنین شرایط کنونی تیم ملی ایران، گفت و گویی با جمشید شاه محمدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داد که در ادامه می خوانید.

شاه-محمدی-پرسپولیس

عملکرد تیم ملی ایران مقابل الجزایر

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی ایران و الجزایر گفت: عملکرد ایران در این بازی به وضوح بد و غیرقابل قبول بود. به نظر من بازیکنان تیم ملی آنچه که در توان داشتند را در زمین پیاده نکردند. هماهنگی لازم میان ملی پوشان وجود ندارد و هنوز مکمل یکدیگر نشده اند. الجزایر با تیم دوم خود مقابل ما قرار گرفت و حتی از حیث کیفی، شرایط خیلی خوبی هم نداشت.

او در ادامه اضافه کرد: نبود برخی بازیکنان کلیدی و عدم همانگی لازم بین ملی پوشان، از جمله عوامل نمایش ضعیف تیم ملی بود که در مجموع منجر به شکست شد. ارنج اولیه اسکوچیچ هم تعریفی نداشت. دلیل قرار گرفتن نورافکن در پست دفاع وسط قابل درک نیست.

فدراسیون-فوتبال

روابط بین الملل فدراسیون بسیار ضعیف است

او در خصوص عملکرد ضعیف فدراسیون در برگزاری بازی های دوستانه قوی اظهار کرد: دلیل این موضوع بی اعتباری فدراسیون نشین ها است. خارج از این مملکت این اشخاص را کسی نمی شناسد. به عنوان مثال علی دایی در سطح بین المللی معتبر و مطرح است. روابط بین الملل فدراسیون ما بسیار ضعیف است. ژاپن و کره جنوبی با بهترین تیم های دنیا بازی می کنند ولی ما به مصاف تیم دوم الجزایر می رویم!

او در این‌باره خاطرنشان کرد: به علت روابط عمومی ضعیف فدراسیونِ ناکارآمد ما در سطح جهانی، تیم ملی قادر به انجام مسابقه با تیم های بزرگ دنیا نیست. دلخوشی مردم ما این فوتبال است ولی متاسفانه مسئولان فقط حال همه را خراب می کنند.

سرنوشت بدی در انتظار تیم ملی خواهد بود

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص سرنوشت ایران در جام جهانی بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی و عملکردی که مقابل الجزایر شاهد بودیم، نتایج بدی در انتظار تیم ما خواهد بود. تیم ملی ما ترجیح داده که در سایه بماند و زیر آفتاب نرود. این تصمیم عواقب بدی را در پی دارد. زیر آفتاب رفتن یعنی بازی با تیم های بزرگ، که متاسفانه در حال حاضر اراده‌ای برای این موضوع وجود ندارد. برگزاری دیدارهای تدارکاتی به بازیکنان و کادرفنی اعتماد به نفس و انگیزه می‌دهد. حقیقت امر این است که فدراسیون هیچ کاری برای تزریق انگیزه به تیم ملی انجام نمی‌دهد. به همین دلیل است که اکثر بازیکنان نسبت به شرایط اردویی معترض بودند.

اسماعیلی-فر

خرید های جدید پرسپولیس کارساز می شود؟

شاه محمدی در رابطه با خرید های جدید پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: بازیکنان تازه جذب شده می توانند برای فصل جدید، کمک حال پرسپولیس باشند. ماندگاری آقای گل محمدی نکته مثبتی برای پرسپولیس بود. با ماندن ایشان و شناخت کافی از مشکلات تیم، مدیریت ضعف های تیم را با بازیکنان با کیفیت تر برطرف کرده است.

پیشکسوت قرمزها ادامه داد: آمدن بدنساز خارجی به پرسپولیس اتفاق بسیار مهمی است. پرسپولیس در فصل گذشته، از مصدومیت های پر تعداد ضربه زیادی خورد ولی حالا با روی کار آمدن یک مربی خارجی، شرایط متفاوت خواهد بود. گابریل پین هم در قهرمانی استقلال بیشترین تاثیر را داشت. به اعتقاد من مربیان ایرانی باید از دانش و تجربه چنین افرادی استفاده کند.

لزوم تقویت ترکیب قرمزها در یک پست

او در پایان در مورد تقویت ترکیب تیم نایب قهرمان لیگ برای فصل آتی گفت: مدیریت باشگاه تا به اینجا موفق شده که نیاز های کادرفنی را تا حد زیادی برآورده کند. خرید ها تا الان قابل قبول بوده و رضایت اکثریت هواداران را به دنبال داشته است. در حال حاضر پرسپولیس باید یک گلزن شش دانگ بخرد تا خیالش از بابت خط حمله نیز راحت شود. در مجموع به پرسپولیس برای فصل جدید خیلی خوشبین هستم و معتقدم که این تیم برای قهرمانی بسته شده است.

ارسال نظر