|
کدخبر: 265402 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

فوتبال ایران وضعیت نا‌بسامانی دارد / مسئولان فدراسیون مناسب این کار نیستند

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال اظهار کرد: فوتبال مملکت در شرایط فعلی، اوضاع نابسامانی دارد. آقایان حاضر در فدراسیون، انسان های محترمی هستند و می توانند در جایگاه های دیگر موفق باشند. این اشخاص در این مدت نشان دادند که برای این کار مناسب نیستند و در جای اشتباهی قرار گرفته اند.

ورزش فوتبال ایران وضعیت نا‌بسامانی دارد / مسئولان فدراسیون مناسب این کار نیستند

پس از لغو چند بازی تدارکاتی، سرانجام فدراسیون خبر از قطعی کردن یک مسابقه برای تیم ملی فوتبال ایران داد. تیم ملی الجزایر به عنوان یکی از تیم های شاخص قاره آفریقا، موافقت خود را برای انجام یک بازی دوستانه با ایران اعلام کرد.

اولین دیدار تدارکاتی ایران در راه آماده سازی جام جهانی در کشور قطر برگزار شد. در این میان ملی پوشان به شدت از شرایط فعلی تیم، شرایط اردو، گرمای هوای قطر و مجموعا تدارکات فدراسیون فوتبال گلایه منده بوده و نحوه آماده سازی را در شان تیم ملی ایران نمی دانستند.

در هر صورت این بازی با ۲۰ دقیقه تاخیر در ورزشگاه القطر برگزار شد. الجزایری ها در غیاب چند مهره کلیدی خود نظیر ریاض ماحرز، موفق به شکست دو بر یک ایران شدند. نمایش ضعیف شاگردان دراگان اسکوچیچ، بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی را در فاصله پنج ماه تا جام جهانی قطر، نگران کرد.

عملکرد پراشتباه خط دفاعی ایران و امیر عابدزاده در درون دروازه، تردیدهای زیادی را در خصوص تیم ملی برای رقابت های جام جهانی ایجاد کرده است. برخی کارشناسان و تحلیل گران فوتبال، تصمیمات اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را در نتایج اخیر دخیل دانسته و وی را مناسب نیمکت چنین تیمی در میدان بزرگ جام جهانی نمی دانند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر شرایط کنونی تیم ملی و همچنین دیدار اخیر مقابل الجزایر، گفت و گویی با امیر حاج رضایی پیشکسوت،مفسر و کارشناس فوتبال کشور انجام داده که در ادامه می خوانید.

تیم-ملی

از نتیجه بازی با الجزایر متعجب نیستم

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال در خصوص دیدار تیم ملی ایران در برابر الجزایر گفت: بنده نگاه جداگانه ای به این بازی ندارم و از کیفیت بد بازی و همینطور از نتیجه حاصله متعجب نیستم؛ به این خاطر که فوتبال ایران به هیچ وجه وضعیت به سامانی ندارد. فوتبالی که نه فدراسیونی دارد و نه از برنامه مطلوبی برای آماده سازی جام جهانی برخوردار است. طبعا مطلع هستید که بزرگان تیم در قطر به دیدار آقای وزیر رفته و نا رضایتی های خود را در خصوص اردوی بد اخیر با ایشان در میان گذاشتند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین برای دستیابی به موفقیت در آینده، ابزار و امکانات لازم وجود ندارد. من شب ها مسابقات لیگ ملت های اروپا و به ویژه دو هم گروهی ایران، یعنی ولز و انگلستان را نگاه می کنم. واقعیت امر این است که اختلاف سطح میان ما و دو تیم مذکور، فوق العاده فاحش است که البته این تفاوت نیز تعجب برانگیز نیست. چون که این تیم ها بر اساس یک برنامه اصولی به پیش می روند. برنامه های علمی و آکادمیک در دستور کار تیم های حاضر در جام جهانی است. در صورتی که ما فاقد چنین برنامه ریزی دقیق و مدون هستیم. به عنوان مثال اتحادیه فوتبال انگلستان، امکانات لازم را برای کادرفنی تیم ملی خود فراهم کرده تا آن ها فقط تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارند.

ایران-الجزایر

دیدن بازی های تیم ملی انگلیس نگرانم کرده است

او در مورد آماده سازی تیم ملی ایران در راه جام جهانی تصریح کرد: به اعتقاد من نباید از بازیکنان تیم ملی انتظار گزافه داشت. بچه ها زحمات خود را کشیده و با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی می جنگند. منتها چون ارکان فوتبال به معنای واقعی وجود ندارد، زحمات این عزیزان نیز به باد می رود. من شخصا نگران آینده تیم هستم و نتیجه دیدار اخیر نیز اهمیتی برای بنده ندارد. بازی تدارکاتی برای مربی، حکم آخرین رتوش ها را دارد و می تواند ذهنیت و نوع تاکتیک ها اصلاح کند. پس از دیدن بازی های تیم ملی انگلستان، به معنای دقیق کلمه احساس نگرانی می کنم.

مفسر فوتبال در خصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: مادامی که یک مربی بر روی نیمکت تیم ملی نشسته، حوزه اختیارات او مشخص بوده و کسی حق دخالت در این باره را ندارد. ولو اینکه جامعه ای که ایشان در آن فعالیت می کند، با تصمیمات و عملکرد او مخالف باشد. چون اگر مربی تیم تحت تاثیر نقد ها و اتفاقات پیرامونی قرار بگیرد، در حفظ استقلال خود دچار مشکل خواهد شد. البته منظور بنده در این خصوص، در بُعد استاندارد فوتبال است و صرفا آقای اسکوچیچ را در نظر نمی گیرم.

میرشاد-ماجدی

میزان کارایی مسئولان فدراسیون فوتبال

او در پایان در مورد سرنوشت تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی به گسترش نیوز گفت: یک مربی تا زمانی که مقبول فدراسیون و مسئولین باشد، باید مورد حمایت قرار گیرد. اگر از عملکرد او رضایت وجود نداشته باشد، بایستی عذر او را خواسته و برکنارش کنند. مربی تیم ملی باید از شخصیت محکمی برخوردار باشد تا اجازه دخالت را در کارش ندهد. این مسئله را به لحاظ دانش و تجربه فوتبالی خود عرض می کنم.

امیر حاج رضایی در ادامه افزود: در رابطه با آقای اسکوچیچ نیز، اطلاعات رسانه ای دارم و از نزدیک شاهد جزییات کادرفنی نیستم. نهایتا باید عرض کنم که فوتبال مملکت در شرایط فعلی، اوضاع نا به سامانی دارد. فدراسیون فوتبال ما اصطلاحا پا در هوا است. آقایان حاضر در فدراسیون، انسان های محترمی هستند و می توانند در جایگاه های دیگر موفق باشند. این اشخاص در این مدت نشان دادند که برای این کار مناسب نیستند و در جای اشتباهی قرار گرفته اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها