|
کدخبر: 265678 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال با جذب ۲ بازیکن بالانس می‌شود / مجیدی از ویترین باشگاه استفاده کرد

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: شرایط سرمربی بعدی استقلال واقعا دشوار و حساس خواهد بود. در مورد آقای مجیدی هم باید بگویم که ایشان از ویترین استقلال استفاده کرد و پس از موفقیت، این تیم را به مقصد امارات ترک کرد.

ورزش استقلال با جذب ۲ بازیکن بالانس می‌شود / مجیدی از ویترین باشگاه استفاده کرد

سه هفته از قهرمانی و طلسم شکنی استقلال در لیگ برتر می گذرد ولی هنوز خبری از سرمربی جدید نیست. مدیران استقلال هر روز وعده مذاکره با یک گزینه خارجی را می دهند اما با گذشت مدتی، خبر قبلی تکذیب می شود. تا به امروز گزینه های زیادی برای جانشینی مجیدی در استقلال مطرح شده است. از ژوزه مورایس پرتغالی تا پتکوویچ صرب، همگی در حد رایزنی باقی مانده و سر از استقلال درنیاوردند.

این پروسه انتخاب سرمربی به حدی طولانی شده که صدای هواداران استقلال نیز درآمده است. هوادارانی که از مدیریت تیم خود به خاطر عملکرد مثبت در فصل گذشته بسیار راضی بودند، حالا شدیدترین انتقادات را علیه سردار آجورلو و کادر وی وارد می کنند.

از اطراف باشگاه استقلال خبر می‌رسد که یک گزینه جوان و با رزومه اروپایی، به نیمکت آبی ها نزدیک شده و به زودی با او قراردادی به امضا خواهد رسید. باید صبر کرد و دید که ماجرای انتخاب سرمربی جدید استقلال بالاخره چه زمانی خاتمه پیدا می کند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد مدیران استقلال و همچنین گزینه احتمالیِ نیمکت آبی ها، گفت و گویی با ادموند اختر پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

ایران-و-الجزایر

فقط در ظاهر رتبه یک آسیا هستیم

ادموند اختر پیشکسوت استقلال درباره بازی ایران و الجزایر گفت: الجزایر در قاره آفریقا تیم شاخصی محسوب می‌شود و در مجموع انتخاب بدی برای ما نبود. البته تیم ایران لایق بازی با تیم های بزرگ تری است. متاسفانه ما بر خلاف سایرین، موفق نشدیم که از فیفا‌دی به نحو احسن استفاده کنیم.

او ادامه داد: الجزایر تقریبا با تیم دوم خود مقابل ایران قرار گرفت. ای کاش مهره های تاثیرگذاری مثل ماحرز نیز در این بازی حضور داشتند تا بازیکنان جوان ما هم مقابل این بزرگان قرار می‌رفتند. ملی پوشان باید با تیم های بزرگ جهان بازی کنند تا یک محک جدی خورده و برای میدان های بزرگی مثل جام جهانی مشکلی نداشته باشند. امیدوارم در فیفادی بعدی با تیم های شاخص تری بازی کنیم. ما به ظاهر در رتبه یک آسیا قرار گرفتیم ولی در اصل تیم هایی مثل کره جنوبی و ژاپن، صاحبان این عنوان هستند. چون این تیم ها طی یک برنامه ریزی اصولی، با تیم های بزرگ به راحتی مسابقه برگزار می کنند.

به تصمیمات اسکوچیچ باید احترام بگذاریم

او درباره ترکیب اولیه تیم ملی و عدم استفاده اسکوچیچ از خوب های لیگ اظهار کرد: در مورد استفاده از بهترین های لیگ نمی توان انتقاد خاصی به کادرفنی تیم ملی وارد کرد. به عنوان مثال آقای حسینی دروازه بان استقلال، فصل خیلی خوبی با استقلال سپری کرد. ولی ایشان تا قبل از بازی با کره به تیم ملی دعوت نمی‌شد و کلا شش-هفت ماه است که به اردوی تیم ملی فراخوانده می شود.

او در این‌باره خاطرنشان کرد: به هرحال آقای اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی است و به اعتقاد من باید به نظرات او احترام بگذاریم. اسکوچیچ در شرایط سختی، عهده دار هدایت تیم ملی فوتبال ایران شد و بهترین نتایج را تا به امروز کسب کرده است.

مجیدی-آجورلو

نحوه جدایی مجیدی درست بود؟

پیشکسوت استقلال در خصوص نحوه جدایی و جانشین احتمالی او بیان کرد: به هر صورت استقلال پس از مدت ها به قهرمانی رسیده ولی باید یک نکته را مدنظر قرار داد. تکرار قهرمانی و دفاع از چنین عنوانی، کار بسیار سختی است. بنابراین شرایط سرمربی بعدی استقلال واقعا دشوار و حساس خواهد بود. در مورد آقای مجیدی هم باید بگویم که ایشان از ویترین استقلال استفاده کرد و پس از موفقیت، این تیم را به مقصد امارات ترک کرد. شک نداشته باشید که فرهاد مجیدی با تیمی جز استقلال، قادر به قهرمانی نبود. البته که این حق یک مربی است که برای آینده کاری و حرفه‌ای خود تصمیم بگیرد ولی نحوه جدایی ایشان اصلا درست نبود. بی تردید مجیدی تصمیم خود را برای جدا شدن از مدت ها پیش گرفته بود. ای کاش زودتر تصمیم خود را با باشگاه در میان می گذاشت تا مدیریت سریع تر تکلیف جانشین او را مشخص کند.

قلعه-نوعی

تنها گزینه ایده آلِ داخلی برای استقلال قلعه نوعی است

او در ادامه بیان کرد: به هرحال مجیدی از استقلال جدا شده و حالا هر مربی ایرانی که جانشین او شود، نمی تواند با این فشار سنگین و هجمه هواداران کنار بیاید. متاسفانه مدیران ما نیز همیشه تحت تاثیر موج ها و نظرات کاربران فضای مجازی هستند. با شرایط فعلی سرمربی خوب خارجی، طبیعتا گزینه بهتری است و می تواند فشار ممکن را راحت تر تحمل کند. ولی به عقیده من تنها گزینه ایده آلِ داخلی که می تواند استقلال را در حال حاضر نجات دهد، شخص امیر قلعه نوعی است. آقای قلعه نوعی با استقلال به قهرمانی رسیده و سختی ها را در استقلال چشیده است. تجربه بالای آقای قلعه نوعی به کار استقلال خواهد آمد. بقیه گزینه های موجود مثل جواد نکونام و رضا عنایتی، به خاطر تجربه پایین، فعلا مناسب نیمکت استقلال نیستند.

مدیریت استقلال سرمربی جدید را فورا اعلام کند

اختر در رابطه با استخدام سرمربی خارجی تصریح کرد: استخدام سرمربی معتبر خارجی با شرایط فعلیِ استقلال و هزینه بالا، کار آسانی نیست. مدیریت باشگاه اگر واقعا با گزینه ای به توافق رسیده، سریعا به هواداران اعلام کند. مگر معرفی کردن یک مربی کار سختی است؟ من به شخصه می توانم در ظرف سه روز چندین مربی خوب و با رزومه خارجی را به باشگاه لینک کنم. من به خاطر آشنایی با ایجنت های مطرح در سراسر جهان، قادر به معرفی مربیان معتبر به استقلال هستم ولی به دلیل عدم رابطه با مدیریت باشگاه، در شرایط فعلی قادر به کمک به تیم محبوب خود نیستم.

اهمیت خرید سجاد شهباززاده برای استقلال

پیشکسوت آبی ها در مورد انتقال سجاد شهباززاده به استقلال عنوان کرد: سجاد شهباززاده از لحاظ کیفی و اخلاقی فوتبالیست با ارزش و شاخصی است. در گذشته هم در استقلال موفق بوده و در سپاهان نیز دوران درخشانی را گذرانده است. به نظر من سجاد می تواند به خط حمله استقلال در فصل آتی کمک کند. بدون تردید او یک سر و گردن از رودی ژستد بالاتر است. در مجموع شهباززاده خرید خوب و هوشمندانه ای بود.

استقلال نیازی به ریخت و پاش ندارد

او درباره لزوم تقویت ترکیب استقلال برای فصل آینده نیز توضیح داد: عقیده شخصی من این است که استقلال به ریخت و پاش و تغییرات زیاد نیازی ندارد. باشگاه در ابتدا باید در جهت حفظ مهره های کلیدی خود گام بردارد و سپس در دو، سه پست بازیکن جذب کند. استقلال با یک کمیته فنی قوی و کارآمد، دیگر احتیاجی به باج دادن به ایجنت ها ندارد. آرزوی هر بازیکنی است که در تیم بزرگ استقلال بازی کند. مطمئنا استقلال با جذب ۲ بازیکن، باز هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. خرید دو بازیکن در خط دفاع و خط میانی، ترکیب استقلال را بالانس می کند.

صادقی-گل-گهر

درخشش صادقی در استقلال تضمین شده نیست

ادموند اختر در پایان در خصوص سعید صادقی، گزینه اصلی استقلال در نقل و انتقالات به گسترش نیوز گفت: سعید صادقی قطعا عملکرد خوبی در لیگ گذشته داشته و آمار مثبتی از خود به جای گذاشته است. ولی این آمار در تیمی مثل گل گهر خلق شده است. حالا چه تضمینی وجود دارد که او همین نمایش را در استقلال نیز تکرار کند؟ مثال های زیادی وجود دارد که بازیکنی با وجود عملکرد درخشان در یک تیم شهرستانی، به محض حضور در استقلال و پرسپولیس دچار افت کیفی شده است.

او در ادامه اضافه کرد: بنابراین شرایط بازی در تیم های شهرستانی با بازی در دو تیم پر‌هوادار استقلال و پرسپولیس کاملا متفاوت است. من به عنوان یک پیشکسوت به ایشان می گویم که آقای صادقی اگر به دنبال بازارگرمی هستید که با این هدف به جایی نخواهی رسید. اگر هم تیم جدیدت را انتخاب کرده ای که فورا آن را اعلام کن. صادقی اگر پنج فصل هم در گل گهر درخشش داشته باشد و ۱۰۰ پاس گل هم بدهد، به اندازه یک ماه بازی در استقلال و پرسپولیس نمی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها