|
کدخبر: 265177 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال:

تیم ملی به مربی کارکشته نیاز دارد / مدیربرنامه‌ها فوتبال ما را بدبخت کردند

مرتضی اسدی مربی و کارشناس فوتبال اظهار کرد: سرمربی به تنهایی چنین مجموعه‌ای را به جام جهانی نبرده و بی تردید زحمات بازیکنان از جمله لژیونرها در این راه تاثیر بالایی داشته است. به نظر من برای تیم ملی ایران باید یک سرمربی بزرگ و کارکشته در نظر گرفته شود.

ورزش تیم ملی به مربی کارکشته نیاز دارد / مدیربرنامه‌ها فوتبال ما را بدبخت کردند

پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام حریف تیم ملی ایران برای انجام دیدار تدارکاتی مشخص شد. تیم الجزایر که از صعود به جام جهانی بازمانده بود، به عنوان گزینه نهایی برای صف آرایی مقابل ایران انتخاب شد.

الجزایر روی کاغذ حریف قدرتمند و قابلی به نظر می آمد تا اینکه مشخص شد جمال بلماضی قصد استفاده از چند مهره کلیدی خود را در این بازی ندارد. بازیکنان مطرحی مثل ریاض ماحرز و اسلام اسلیمانی با صلاحدید سرمربی الجزایر، از لیست تیم خط خوردند و بدین ترتیب سبزهای آفریقا تقریبا با تیم دوم خود به مصاف ایران رفتند.

در سمت مقابل دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، از تمامی نفرات خود سود می برد. در این بین ترکیب اولیه مرد کروات باز هم فضا را برای انتقادات همیشگی مهیا کرده بود.

الجزایر بازی را بهتر شروع کرد و روی اشتباهات فردی برخی بازیکنان ایران، نیمه اول را با تک گل بن عیاد پیروز به رختکن رفت. در نیمه دوم شاگردان اسکوچیچ بهتر کار کرده و جهانبخش در دقیقه ۶۴ بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود و باز هم روی اشتباهات بی پایان مدافعان ایران، الجزایر گل برتری را به عابدزاده متزلزل زد و برنده میدان شد.

این شکست با انتقادات زیادی از کادرفنی تیم ملی همراه شده و کارشناسان و فوتبال دوستان ایرانی، نسبت به سرنوشت تیم ملی در رقابت های جام جهانی مردد هستند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت تیم ملی ایران و چرایی شکست مقابل الجزایر گفت و گویی با مرتضی اسدی ملی پوش اسبق ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

ایران-الجزایر

تیم ملی ایران اندر خم یک کوچه است

مرتضی اسدی کارشناس فوتبال درباره بازی ایران و الجزایر گفت: من در ابتدا قصد دارم که از صحبت خود ملی پوشان وام بگیرم. اینکه این عزیزان اذعان داشتند که شرایط برای برگزاری چنین دیداری مهیا نبود. بازیکنان ایران از شرایط موجود و امکانات زمین بازی گله مند بودند. طبعا این وضعیت در شان تیم صعود کرده به جام جهانی نبود. متاسفانه برنامه ریزی اصولی برای انجام دیدارهای تدارکاتی صورت نمی گیرد و مسئولان ذیربط فقط قصد رفع تکلیف دارند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که یک برنامه ریزی منظم و دقیق وجود داشته باشد، قطعا چنین شرایط اسفناکی پیش نمی آید. واقعیت امر این است که فدراسیون ما از ضعف های بسیار زیادی رنج می برد. تیم های حاضر در جام جهانی با یک برنامه از پیش تعیین شده، بهترین و مناسب ترین بازی ها را برگزار می کنند و با تدارک اردوهای مطلوب، خود را برای جام جهانی به نحو احسن مهیا می کنند ولی متاسفانه تیم ملی ما اندر خم یک کوچه است.

اسکوچیچ-تیم-ملی

ماندگاری اسکوچیچ نفعی برای تیم ملی دارد؟

اسدی در خصوص تصمیمات اخیر اسکوچیچ و اینکه این مربی گزینه مناسبی برای نیمکت تیم ملی است، تصریح کرد: به هر حال ایشان در وضعیتی که تیم ایران در شرایط بدی قرار داشت، سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت اما تیم ملی ما از بازیکنان و لژیونرهای بسیار خوبی برخوردار بود و این مسئله را در نظر داشته باشید که سرمربی به تنهایی چنین تیمی را به جام جهانی نبرده است. بی تردید زحمات و هماهنگی بازیکنان لژیونر در این راه تاثیر بالایی داشته است. به نظر من در حال حاضر برای تیم ملی ایران باید یک سرمربی بزرگ تر و کارکشته در نظر گرفته شود. شخصی که روی نیمکت تیم ملی می نشیند، نباید با بازیکنان تیم اختلاف سطح داشته باشد.

او در ادامه افزود: بازیکنان تازه دعوت شده از سوی سرمربی هم تا حدی شک برانگیز است. معرفی برخی بازیکنان در این برهه حساس کمی عجیب به نظر می رسد. ایشان ظاهرا به بازیکنان درخشان لیگ اعتقادی ندارند و بیشتر تحت تاثیر مدیربرنامه ها و افراد سودجو هستند. متاسفانه برخی مدیربرنامه ها با دخالت های بی‌جا، باعث بدبختی فوتبال ما شده و هر روز نیز به قدرت آن ها اضافه می شود. این افراد به معنای دقیق کلمه تیشه به ریشه فوتبال مملکت زده‌اند.

تراکتور-تبریز

ضربه مهلک افراد غیرفوتبالی به باشگاه‌ها

پیشکسوت باشگاه تراکتور در مورد تاثیر مخرب افراد غیر فوتبالی بیان کرد: باشگاه تراکتور چندین سال در بالای جدول قرار داشت و همیشه جزو مدعیان قهرمانی بود. شوربختانه با دخالت ها و تصمیمات افراد بی ربط با فوتبال، این تیم بزرگ ضربه بدی خورده است. این مسئله از ورود اشخاص غیر فوتبالی نشأت می گیرد که ترکش های آن دامن گیر فوتبال ملی نیز شده است. به این دلایل در سال جام جهانی، تیم ملی با شرایط افتضاحی رو به رو شده است.

ملی پوش اسبق ایران درباره سرنوشت تیم ملی در جام جهانی به گسترش نیوز گفت:  پیش بینی آینده تیم ملی سخت است ولی مسلما شرایط فعلی اصلا رو به راه نیست. زمانی که فدراسیون ما از پس یک برنامه ریزی ساده برای انجام بازی های تدارکاتی بر نمی آید، در این شرایط نمی توان خیلی به سرنوشت تیم در جام جهانی خوشبین بود.

مرتضی اسدی در پایان با امیدواری نسبت به بهبود وضعیت تیم ملی توضیح داد: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و از بازیکنان تیم ملی می خواهم که با تمام وجود برای شادی مردم تلاش کنند. فوتبال در شرایط سخت فعلی، یکی از معدود دلخوشی های این مردم است. امیدوارم که مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم ملی با وجود تمام کاستی ها، هدف خود را خوب کردن حال مردم ایران در نظر بگیرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها