|
کدخبر: 265127 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

این شخص بهترین گزینه برای استقلال است / خرید مهاجم شش دانگ در اولویت باشد

علی موسوی پیشکسوت استقلال اظهار کرد: به عقیده من اگر به آقای گابریل پین اعتماد شود، تصمیم درستی برای باشگاه خواهد بود. به هرحال ایشان فرد با‌دانش و مجربی است و می تواند کمک حال استقلال، در قامت سرمربیگری نیز باشد.

ورزش این شخص بهترین گزینه برای استقلال است / خرید مهاجم شش دانگ در اولویت باشد

۲ هفته از قهرمانی با ارزش استقلال می گذرد. آبی ها با رکوردها و عملکردی درخشان بر بام فوتبال کشور ایستادند و هواداران خود را غرق در شادی کردند. اما این خوشحالی دوام زیادی نداشت و یک اتفاق تلخ، روزگار دوست داران استقلال را تیره و تار کرد.

فرهاد مجیدی سرمربی موفق آبی های پایتخت، با تصمیمی غافلگیر کننده از سمت خود استعفا داد. مدیریت باشگاه نیز با این تصمیم موافقت کرد و فرهاد باز هم رفیق نیمه راه شد. الاتحاد کلبا امارات مقصد تازه مربی مستعفی استقلال بود و مجیدی به زعم خود، برای تجربه چالش جدید، عازم کشور محبوب خود شد.

این نحوه جدایی خیلی به مذاق تیفوسی های استقلال خوش نیامده و عده زیادی از آن ها، مربی سابق خود را مورد نقد شدیدی قرار دادند. پس از جدایی مجیدی، مدیران استقلال با گذشت ۱۴ روز از این اتفاق، هنوز جانشین وی را انتخاب نکرده‌اند. این عملکرد پرحرف و حدیث سردار آجورلو و کادر او، هواداران این باشگاه را بسیار نگران کرده است.

هر روز یک مربی داخلی یا خارجی به استقلال لینک شده و چندی بعد توافق با او تکذیب می شود. آخرین فردی که خبر مذاکره باشگاه استقلال با او مطرح شده، آلکساندر نوری است.

الکس نوری سرمربی دورگه آلمانی-ایرانی که سابقه حضور در بوندسلیگا را در کارنامه دارد، این روزها مورد توجه مدیران استقلال قرار گرفته است. باید صبر کرد و دید که نوری این طلسم دو هفته را می شکند یا ماجرای تعیین سرمربی، کماکان ادامه خواهد شد.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و جانشین احتمالی مجیدی، گفت و گویی با علی موسوی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

پین-و-مجیدی

با تجربه ها برای استقلال کارایی ندارند

علی موسوی پیشکسوت استقلال درباره سرمربی جدید آبی های تهرانی گفت: در آشفته بازار فعلی، سرمربی جدید برای آشنایی با باشگاه زمان زیادی ندارد. بین گزینه های داخلی جوان های خوبی وجود دارد ولی به خاطر تجربه پایین، سپردن چنین پستِ حساسی به این افراد کار درستی نیست. با تجربه ها نیز امتحان خود را پس داده و دیگر کارایی بالایی برای استقلال نخواهند داشت.

او در ادامه افزود: به عقیده من اگر به آقای گابریل پین اعتماد شود، تصمیم درستی برای باشگاه خواهد بود. به هرحال ایشان فرد با‌دانش و مجربی است و می تواند به استقلال، در قامت سرمربیگری نیز کمک کند. ایشان شناخت خوبی از تیم فعلی دارد که این مسئله استقلال را به اهداف فصل جدید نزدیک تر می کند. به نظر من پین به عنوان یک تمرین دهنده حرفه ای و با تجربه، گزینه مطلوبی است. ایشان با اضافه کردن دو، سه دستیار می تواند خیال مدیران و همچنین هواداران را راحت کند.

پین۱

بهترین گزینه برای سرمربی گری استقلال

موسوی در رابطه با نقد وارده بر پین مبنی بر اینکه وی همیشه نفر دوم موفقی بوده، تصریح کرد: این مسئله را بنده به هیچ وجه قبول ندارم. دانش فنی و سطح کاری ایشان، یک سر و گردن از فوتبال ما بالاتر است. در لیگ برتر ایران مربیانی که در سطح یک فعالیت می کنند، کدامیک از لحاظ سواد فوتبالی در رده بالاتری از پین قرار دارند؟ یک دستیار درجه ۳ هم از ایتالیا بیاورند، می تواند بسیار به استقلال کمک کند. کسی منکر زحمات آقای مجیدی نمی شود ولی در نتایج فصل گذشته استقلال، رد پای آقای پین و تفکرات ایشان به وضوح دیده می شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تیمی که هدف خود را بر پایه موفقیت و قهرمانی می گذارد، باید از یک تمرین دهنده خوب برخوردار باشد. آقای پین یک تمرین دهنده با سابقه و تمام عیار است و به اعتقاد من ایشان بهترین گزینه برای سرمربیگری استقلال در فصل آتی است.

استقلال نیاز به تقویت دارد؟

پیشکسوت استقلال در رابطه با نقل و انتقالات استقلال اظهار کرد: به نظر من استقلال در خط حمله نیاز به یک تمام کننده حرفه ای دارد و این مسئله باید در اولویت قرار گیرد. متاسفانه در فصل گذشته در فاز حمله و بحث تمام کنندگی، ضعف داشتیم. در وهله بعد نیز به یک هافبک طراح احتیاج داریم. بازیکنانی مثل آمانوف می توانند کمک حال تیم باشند ولی در کنار این افراد، بهتر است که بازیساز شش دانگ دیگری جذب شود.

ارسال نظر