|
کدخبر: 264779 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک گزینه جذاب در نزدیکی نیمکت استقلال

ژوزه مورایس سرمربی سابق الهلال به شدت به استقلال لینک شده و او در حال حاضر به جدی ترین گزینه سرمربیگری آبی های پایتخت برای فصل آتی تبدیل شده است.

ورزش یک گزینه جذاب در نزدیکی نیمکت استقلال

به گزارش گسترش نیوز؛ ۱۲ روز از بازی آخر و جشن قهرمانی استقلال می گذرد. پس از بازی با نفت مسجدسلیمان و مراسم اهدای جام، فرهاد مجیدی از سمت خود به صورت رسمی استعفا داد. این تصمیم فرهاد با موافقت هیئت مدیره آبی ها رو به رو شد و مدیران باشگاه به هواداران قول جذب یک سرمربی تراز اول را دادند.

در ابتدا بحث مربی خارجی مطرح بود ولی نام یک نفر بیش از بقیه دهان به دهان می شد. جواد نکونام گزینه اصلی جایگزینی مجیدی بود ولی در پی مخالفت اکثر هواداران و سنگینی نیمکت استقلال، سرمربی فولاد از قبول سرمربیگری تیمِ قهرمان چشم پوشی کرد.

با این تفاسیر بسیار بعید به نظر می آید که سرمربی بعدی آبی ها، یک گزینه ایرانی باشد. پس از جواد نکونام، سایر گزینه های داخلی موجود در لیگ برتر، جذابیت لازم را برای اقناع کادر مدیریتی استقلال و هچنین هواداران این باشگاه ندارند.

به احتمال قریب به یقین سکان هدایت استقلال در لیگ بیست و دوم، به دست فردی خارجی داده خواهد شد. کسی که این روزها بیش از سایر گزینه های غیر ایرانی به استقلال نزدیک شده، کسی نیست جز ژوزه مورایس پرتغالی که روزی دستیار مورینیوی نامدار بوده است.

ژوزه-مورایس

ژوزه مورایس ۵۷ ساله، بازیکن سابق و سرمربی کنونی فوتبال اهل پرتغال است. او سابقه هدایت چونبوک موتورز و الهلال عربستان را در کارنامه خود دارد و با این دو تیم به قهرمانی نیز رسیده است. همچنین مورایس در تیم های پورتو، رئال مادرید، چلسی و اینتر میلان دستیار اول ژوزه مورینیو بوده است.

این کارنامه مورایس می تواند سردار آجورلو و تیم مدیریتی استقلال را برای استخدام وی وسوسه کند. با توجه به کمبود زمان و اصرار هواداران به جذب مربی خارجی، انتقال مرد پرتغالی به استقلال محتمل به نظر می رسد.

سرمربی پرتغالی امروز با انتشار پستی، خبر از سفر خود به امارات داد که با توجه به نیاز استقلال به یک سرمربی خارجی و همینطور لینک شدن وی به باشگاه تهرانی، مذاکرات ابتدایی در شرف وقوع است.

باید صبر کرد و دید که آیا سرمربی سابق الهلال با مدیران استقلال به توافق می رسد و به کرسی فرهاد مجیدی تکیه می زند یا اوضاع باز هم پیچیده شده و یک گزینه دیگر نیز منتفی خواهد شد. بی شک روزهای پیش رو برای استقلال و هوادارانش سرنوشت ساز خواهد بود.

ارسال نظر