|
کدخبر: 263807 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال این ۳ بازیکن را جذب کند / عملکرد فدراسیون خجالت آور است

سعید مراغه‌چیان پیشکسوت استقلال اظهار کرد: شرایط موجود در تیم ملی و این بلاتکلیفی ها ناشی از ضعف فدراسیون فوتبال است. با وجود افراد کارنابلد در فدراسیون، حقیقتا وضعیت فعلی تعجبی هم ندارد. رخ دادن چنین عملکردی از فدراسیون نشین ها، واقعا خجالت آور است.

فوتبال استقلال این ۳ بازیکن را جذب کند / عملکرد فدراسیون خجالت آور است

استقلالی ها پس از قهرمانی شیرین و تاریخی خود در لیگ برتر، اکنون به فکر بستن تیمی بهتر برای فصل جدید هستند. بعد از جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی، شایعاتی در مورد قطع همکاری فرهاد مجیدی با استقلال شنیده شد. از مدت ها پیش نیز صحبت هایی مبنی بر جدایی گابریل پین دستیار اول مجیدی مطرح شده بود. صالح مصطفوی دیگر مربی استقلال هم که چند هفته قبل، خبر جدایی خود از جمع آبی ها را اعلام کرده بود.

شاید مهم ترین ماموریت سردار آجورلو در شرایط فعلی حفظ کادرفنی موفق استقلال باشد که در مسیر قهرمانی بسیار موثر عمل کرد. فصل نقل و انتقالات استقلال رسما شروع شده و قبل از جذب هر بازیکنی، مدیران باشگاه در تکاپوی حفظ شاکله و استخوان بندی اصلی تیم هستند. شاید از دست دادن یک مهره تاثیرگذار از ارکان قهرمانی استقلال، بهای سنگینی برای مدیریت باشگاه در پی داشته باشد.

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ثبات در استقلال ادامه خواهد داشت؟ گفت:‌ هر چه خدا بخواهد. همچنین در خصوص آینده فرهاد مجیدی در استقلال ترجیح داد که فعلا پاسخی به این سوال ندهد. در هرصورت استقلال پس از سال ها ناکامی جام بیست و یکم را از آن خود کرد و برای رسیدن به این موفقیت عناصری بیش از بقیه موثر بودند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با سعید مراغه‌چیان بازیکن پیشین استقلال تهران و تیم ملی فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

استقلال-نفت

نقش آجورلو در موفقیت های استقلال

سعید مراغه‌چیان پیشکسوت استقلال درباره دلایل قهرمانی آبی ها گفت: به نظر من مدیریت باشگاه در این فصل عالی کار کرد و با ایجاد یک فضای آرام، موجبات قهرمانی استقلال را به بهترین نحو فراهم کرد. آقای آجورلو از ابتدای فصل تا به امروز، خیلی هوشمندانه تیم را مدیریت کرد و انصافا برای استقلال چیزی کم نگذاشت. در چنین فضایی خیال کادرفنی از بابت حمایت مدیریت باشگاه راحت بود.

او در ادامه افزود: در وهله بعدی کادرفنی و بازیکنان تیم قرار دارند که فعل خواستن را به معنای دقیق کلمه صرف کرده و با تمام وجود برای استقلال زحمت کشیدند. ثمره تلاش این عوامل مهم کسب قهرمانی تاریخی بدون حتی یک شکست بود.

امیدوارم گابریل پین بماند

او در خصوص نقش گابریل پین ایتالیایی در به دست آمدن قهرمانی اظهار کرد: به نظر من حضور پین واقعا مفید بوده و تاثیر ایشان بر روی سبک بازی استقلال به چشم می‌آمد. امیدوارم همکاری گابریل پین با استقلال ادامه داشته باشد و مجموعه باشگاه همچنان از دانش این فرد بهره مند شود.

پیشکسوتان استقلال در رابطه با شیوه بازی استقلال و احتمال تغییر سیستم در فصل بعد عنوان کرد: تمام تیم های این فصل لیگ، موفق به انجام بازی سراسر تاکتیکی و زیبا نشدند. پس این مسئله فقط مختص استقلال نبوده و از این بابت انتقادی به سبک بازی تیم ما وارد نیست.

غفوری-قهرمان

نیازمندی های استقلال در فصل نقل و انتقالات

او در مورد بازیکنانی که استقلال باید جذب کند گفت: استقلال برای تکرار موفقیت ها و قهرمانی نیاز به تقویت در چند پست دارد. تیمِ مجیدی در خط هافبک و دفاع چپ نیازمند خرید بازیکن است. برای سمت چپ محمد نادری و برای خط میانی سعید صادقی گزینه خوبی است. البته من به بازی امید نورافکن نیز اعتقاد زیادی دارم و جذب او برای پست هافبک وسط یا وینگر چپ می تواند به ترکیب استقلال عمق خوبی دهد. همچنین در تیم فعلی جای خالی یک مهاجم تمام کننده احساس می شود.

بلاتکلیفی های تیم ملی ناشی از ضعف فدراسیون است

مراغه‌چیان ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال و وضعیت فعلی تیم ملی تصریح کرد: شرایط موجود در تیم ملی و این بلاتکلیفی ها ناشی از ضعف فدراسیون فوتبال است. با وجود افراد ناآگاه و کارنابلد در فدراسیون، حقیقتا وضعیت فعلی تعجبی هم ندارد. من از این بابت که تیم کانادا را یک حریف تدارکاتی بسیار خوب و قوی برای ایران می دانستم، واقعا از لغو چنین دیدار مهمی متاسف شدم. قطعا هزینه های زیادی هم برای برگزاری این بازی صورت گرفته بود ولی در نهایت انجام این دیدار منتفی شد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: رخ دادن چنین عملکردی از فدراسیون نشین ها، واقعا خجالت آور است. دلیل اصلی لغو بازی را نمی دانم ولی هرچه که بوده فقط موجب سرافکندگی شده است.

اسکوچیچ-تیم-ملی

اسکوچیچ در قواره تیم ملی است؟

او درباره تیم های مناسب برای رویایی با تیم ملی ایران جهت انجام دیدار تدارکاتی اظهار کرد: تیم های قاره آمریکا و  آمریکای جنوبی می توانند گزینه مناسبی باشند. مثلا کانادا به واقع گزینه ایده آلی به حساب می آمد که متاسفانه آن شرایط رخ داد. بازی با حریفان صاحب سبک و قدرتمند طبیعتا به تیم ما کمک خواهد کرد.

سعید مراغه چیان در پایان در خصوص سرنوشت تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ در جام جهانی گفت: بنده قبلا هم اشاره کردم که اگر فدراسیون مربیانی نظیر کارلوس کی روش یا آندره آ استراماچونی را به خدمت می گرفت، تیم ملی ما با خیال آسوده تری پا به رقابت های جام جهانی می گذاشت. این افراد از فوتبال ما شناخت کافی داشتند و همینطور با داشتن رزومه قوی تر، مسلما گزینه های بهتری از اسکوچیچ بودند.

ارسال نظر