|
کدخبر: 264932 سهیل مافی

این شخص سرمربی جدید استقلال می‌شود؟

آلکس نوری سرمربی دورگه آلمانی-ایرانی، به جدیدترین گزینه مدیران استقلال برای جانشینی فرهاد مجیدی بدل شده است.

ورزش این شخص سرمربی جدید استقلال می‌شود؟

از زمان کناره گیری فرهاد مجیدی از سمت سرمربیگری استقلال تا به امروز، گزینه های داخلی و خارجی زیادی برای تصدی این پست مطرح شده است. از نکونام، عنایتی و رحمتی گرفته تا مربیان ترکیه ای. اما مدیران استقلال پس از گذشت ۲ هفته از قهرمانی شگفت انگیز پسران آبی، هنوز تصمیم نهایی خود را در خصوص این موضوع اتخاذ نکرده اند.

ظاهرا تمایل سردار آجورلو و کادر همراه او، از ابتدای امر استخدام یک مربی ایرانی بوده اما به دلایل مختلف این موضوع محقق نشد. نتایج درخشان کادرفنی گذشته، به نوعی به بزرگترین چالش گزینه های داخلی تبدیل شد. قهرمانی بدون حتی یک شکست در کنار سایر آمار درخشان تیمِ مجیدی، نیمکت فعلی استقلال را برای هر مربی ایرانی داغ و ترسناک کرده است.

با این تفاسیر مدیران استقلال از خیر مربیان داخلی گذشته و به سراغ گزینه های خارجی رفتند. تا امروز چندین مربی سرشناس ترکیه ای مثل گونش، تریم، ساغلام و همینطور ژوزه مورایس پرتغالی به استقلال لینک شدند ولی مذاکرات با این افراد، یکی پس از دیگری به در بسته خوردند.

نوری-استقلال

سرانجام یک گزینه خارجی اما آشنا، تبدیل به انتخاب آخر مدیران استقلال شد و مذاکرات با وی آغاز شده است. آلکس نوری که در فصول اخیر به گزینه مدیران قبلی استقلال بدل شده بود، بار دیگر کاندیدای حضور روی نیمکت آبی ها شده است.

نوری ۴۳ ساله بازیکن سابق و سرمربی دورگه آلمانی، ایرانی است. وی سابقه مربی‌گری تیم وردربرمن در بوندسلیگا را دارد. پدر نوری یک ایرانی تبار زاده شهر رشت و مادرش آلمانی است. او متاهل است و دو فرزند نیز دارد؛ یک دختر به نام مینو و یک پسر به نام آریان. نوری شهروند دوگانه آلمانی-ایرانی است.

حضور نوری در بوندسلیگا می تواند عامل جذابی برای هواداران استقلال و همچنین مدیران باشگاه باشد، اما آمار ۳۸ درصدی برد در کسوت سرمربیگری، نکته ای است که شاید او را از استقلال دور کند.

باید صبر کرد و دید که آیا معمای نیمکت استقلال با استخدام نوری حل می شود یا داستان انتخاب سرمربی برای آبی ها باز هم ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر