|
کدخبر: 264755 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

آجورلو گلزن تمام عیار جذب کند / فقط یک مربی لایق نیمکت استقلال است

میثم بائو پیشکسوت استقلال اظهار کرد: به عقیده من در میان گزینه های داخلی، تنها امیر قلعه نوعی شایستگی نیمکت استقلال را در شرایط فعلی دارد. بقیه گزینه های ایرانی نیاز به تجربه بیشتری برای قبول این پست دارند. در مورد جواد نکونام هم باید اشاره کنم که در صورت موافقت ایشان، شرایط سختی در انتظارش بود.

ورزش آجورلو گلزن تمام عیار جذب کند /  فقط یک مربی لایق نیمکت استقلال است

فرهاد مجیدی پس از جشن قهرمانی آبی‌ها، بار دیگر هواداران این تیم را غافلگیر کرد. زمانی که طرفداران استقلال از طلسم شکنی تاریخی تیم خود سرخوش و شاد بودند، سرمربی آن ها با تصمیمی عجیب همه را شوکه کرد. مجیدی برای چندمین بار تیم محبوب خود را در حالی که به او نیاز داشت، به مقصد الاتحاد کلبا امارات ترک کرد. او در پیام خداحافظی، این تصمیم را بخشی از چالش شغل خود قلمداد کرد و مدعی شد که روزی برای قهرمانی در آسیا به استقلال باز خواهد گشت.

نزدیک به ۲ هفته از قهرمانی آبی های پایتخت می‌گذرد و هنوز مدیران استقلال جانشینی برای سرمربی مستعفی خود انتخاب نکرده‌اند. یک روز جواد نکونام گزینه اصلی می‌شود و روز دیگر با یک مربی خارجی مذاکره می‌کنند. پس از رد پیشنهاد سرمربیگری از سوی نکونام، در روزهای اخیر چند نام دیگر داخلی و همینطور گزینه های خارجی برای هدایت سکان آبی‌ها معرفی شده که همگی نیز پس از چندی، جای خود را به گزینه های دیگری می‌دهند!

بسیاری از هواداران و پیشکسوتان استقلال از عملکرد کنونی مدیریت باشگاه گلایه‌مند هستند و بر این باورند که سردار آجورلو، زمان زیادی را صرف انتخاب سرمربی جدید کرده است.

رقیب سنتی با روشن کردن وضعیت نیمکت خود، گزینه های مدنظر گل محمدی را یکی پس از دیگری جذب کرده و برای فصل جدید با قدرت آماده می‌شود. این مسائل موجود نگرانی های طرفداران استقلال را بیش از پیش کرده و برای فصل جدید به شدت مردد هستند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و جانشین احتمالی فرهاد مجیدی، گفت و گویی با میثم بائو پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

مجیدی-سرمربی-استقلال

میثم بائو پیشکسوت استقلال درباره نحوه جدایی فرهاد مجیدی گفت: من در مورد جزییات این تصمیم اطلاعات کافی را ندارم و طبعا قضاوت در این خصوص درست نیست. به هر حال ایشان هم دلایل خاص خود را داشته ولی به نظر من بهتر بود که حدودا ۲ ماه قبل به باشگاه اطلاع داده می شد. طبیعتا جدایی به این شکل و درست بعد از جشن قهرمانی، خیلی به مذاق هواداران خوش نیامده است.

تنها گزینه داخلی مناسب برای استقلال

او در مورد جانشین سرمربی جدا‌ شده آبی‌ها اظهار کرد: به عقیده من در میان گزینه های داخلی، تنها امیر قلعه نوعی شایستگی نیمکت استقلال را در شرایط فعلی دارد. بقیه گزینه های ایرانی نیاز به تجربه بیشتری برای قبول این پست دارند. در مورد جواد نکونام هم باید اشاره کنم که در صورت موافقت ایشان، شرایط سختی در انتظارش بود. قهرمانی استقلال با این آمارها، فشار سنگینی روی دوش آقای نکونام می گذاشت.

هر سال نمی‌توان بدون شکست قهرمان شد

پیشکسوت استقلال در رابطه با سرنوشت سرمربی بعدی با وجود رکوردهای مجیدی بیان کرد: به شخصه با این فرضیه که مربی جدید استقلال، به خاطر آمارهای اخیر کار سختی در پیش دارد، موافق نیستم و در فوتبال حرفه‌ایِ امروز، این قبیل مسائل به نوعی منسوخ شده است. به عنوان مثال بایرن مونیخ به صورت متوالی و با شکستن رکوردهای مختلف، قهرمان بوندس لیگا می‌شود و در عین حال مربیان زیادی هم عوض می کند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه داخلی این موضوع هم پرسپولیس و آقای گل محمدی است. یحیی گل محمدی پس از قهرمانی های برانکو با آن آمارهای عالی، هدایت پرسپولیس را قبول کرد و موفق هم شد. حقیقتا مربیگری در استقلال و پرسپولیس دل‌شیر می‌خواهد. رکوردها نباید باعث به هم خوردن تمرکز مربی بعدی یا استرس او شود. طبیعتا هر سال نمی توان بدون شکست تیمی را قهرمان کرد. امیدوارم هواداران استقلال تیم فصل قبل را با تیم فصل آتی قیاس نکنند.

جشن-قهرمانی-استقلال

تقویت ترکیب استقلال واجب است

بائو در خصوص نقل و انتقالات استقلال و لزوم تقویت ترکیب آبی‌ها برای فصل جدید عنوان کرد: صراحتا بازیکنی را در این لیگ ندیدم که قادر به ایجاد تحول در ترکیب استقلال باشد. گزینه هایی که پرسپولیس جذب کرده نیز بیشتر بازیکنان بالای ۳۰ سال بوده که در گذشته درخشش داشته اند.

او در این‌باره ادامه داد: متاسفانه استقلال به شدت با ضعف مهره مواجه است. به نظرم باشگاه در گام اول باید شاکله اصلی تیم را حفظ کرده و سپس دست به تقویت ترکیب بزند. استقلال بدون تردید به یک گلزن تمام عیار نیاز دارد که امیدوارم مدیر باشگاه اقدام به جذب مهره ای قابل در این پست کند. با توجه به ضعف تیم در موقعیت سازی نیز، ترجیحا یک هافبک پلی میکر هم می‌تواند جذب باشگاه شود. این نکته را در نظر بگیرید که در حال حاضر بازیکن تاپ و درجه یکی در بازار وجود ندارد که سرخابی‌ها بر سر آن ها جنگ داشته باشند.

صادقی-گل-گهر

ستاره گل گهر گزینه مناسبی برای استقلال است؟

او درباره سعید صادقی، یکی از گزینه های اصلی استقلال گفت: آقای صادقی بازیکن خوبی است و طی فصل گذشته در ترکیب گل گهر عملکرد قابل قبولی داشت. اما بازی کردن در استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خود را دارد. بازیکنانی مثل امین قاسمی نژاد و بختیار رحمانی دوران موفقی را در تیم های خود گذراندند ولی در ترکیب استقلال، شاهد همان کیفیت سابق از سوی آن ها نبودیم.

بائو در ادامه اضافه کرد: در‌واقع نمی‌توان به یک بازیکن ۲۸ ساله آن هم در یک لیگ فرسایشی به چشم یک خرید مطمئن نگاه کرد. به واقع در لیگ ما یک جوان با کیفیت و شش دانگ پیدا نمی شود. صادقی هم پس از چندین سال به یک‌باره مطرح شد. زمانی ایمان مبعلی در ۲۰ سالگی، در تیم ملی بزرگسالان بازی می کرد. متاسفانه عدم اعتنا به سطح پایه، ضربه بزرگی به فوتبال کشور زده است. در حال حاضر یک پلی میکر کارکشته در فوتبال ایران وجود خارجی ندارد که این موضوع واقعا تاسف انگیز است.

دربی-پایتخت

اُفت فاحش کیفیت فوتبال ایران

او درباره کیفیت بازیکنان لیگ برتر تصریح کرد: در گذشته مهاجمانی نظیر رضا عنایتی، آرش برهانی و رضا نوروزی با بیش از ۲۰ گل آقای گل می شدند ولی الان بازیکنان با ۱۰-۱۲ گل و کلی پنالتی به این عنوان می‌رسند. به طور کلی فوتبال ما از لحاظ فنی افت فاحشی داشته و صرفا مدیریت محور شده است. در استقلال هم فقط حسین زاده جوان توانست تا حدودی عرض اندام کند. استقلال در این فصل نان مدیریت خوب خود را خورد وگرنه از لحاظ بازیکن غنی نبود. البته که کادرفنی نیز در سایه مدیریت کارآمد، عملکرد خوبی داشت.

میثم بائو در پایان خاطرنشان کرد: در لیگ برتر ایران، تیم هایی که از مدیریت توانمند و کادرفنی قابلی برخوردار باشند، به موفقیت خواهند رسید. حقیقت امر این است که در این فوتبال بمبی به معنای واقعی وجود ندارد که حکم یک ستاره را داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها