|
کدخبر: 264221 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

رفتارهای عجیب مجیدی تازگی ندارد / فقط یک گزینه داخلی به کار استقلال می‌‌آید

سعید لطفی پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: طبیعتا از نظر حرفه‌ای ایشان می تواند به فکر آینده کاری و ورزشی خود باشد. در سراسر دنیا نیز روال کار همین است و مربیان مطرح تصمیمات این چنینی می گیرند. ولی مسئله اصلی این است که چرا این آقا شعار می دهد و مدعی می شود که قصد ساختن استقلال برای قهرمانی آسیا را دارد.

ورزش رفتارهای عجیب مجیدی تازگی ندارد / فقط یک گزینه داخلی به کار استقلال می‌‌آید

استقلال علی رغم تمام فراز و نشیب ها و انتقادات وارده، نهایتا با ثبت آماری کم نظیر به عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم رسید. آبی ها در بازی پایانی تحت تاثیر رکورد شکست ناپذیری در لیگ و جو سنگین ورزشگاه، موفق به کسب پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان نشدند. قهرمان جدید فوتبال ایران در صورت دستیابی به برد برابر شاگردان رضا مهاجری، ۷۰ امتیازی شده و رکوردی فوق العاده از خود به جا می گذاشتند.

جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی به شکلی جالب و قابل قبول برگزار شد و هواداران استقلال چه روی سکوها و چه در خانه هایشان، در شادی بزرگ تیم خود سهیم شدند. همه چیز بر وفق مراد طرفداران تیم آبی پایتخت پیش می رفت و آن ها روی ابرها سیر می کردند. گویی که برای مدتی هرچند کوتاه، تمام مشکلات شخصی و معیشتی خود را فراموش کرده و از فرصت به دست آمده برای تخلیه احساسات خود استفاده می‌کردند.

در همین حال یک خبر کام همه طرفداران استقلال را تلخ و روزگار را برای آنها تیره و تار کرد. فرهاد مجیدی سرمربی موفق آبی‌ها، در اقدامی شوکه کننده خبر جدایی خود را اعلام کرد. این اتفاق موجی از نگرانی و تردید را در بین هواداران استقلال ایجاد کرد. سرمربی تیم قهرمان، تهران را به مقصد امارات ترک کرده بود و با توجه به روحیات آقای سرمربی، انتظار بازگشت از او کار بیهوده ای به نظر می رسید.

حالا مدیریت باشگاه جهت از دست ندادن فرصت، باید سریعا جانشین مجیدی را انتخاب کرده و هواداران را از نگرانی در آورد. مسئولیتی سخت که ممکن است با انتقادات زیادی از سردار آجورلو و کادر او همراه شود. از همین حالا اکثر طرفداران استقلال بر روی سرمربی خارجی تاکید دارند ولی شواهد و قرائن نشان می دهد که مسئولان باشگاه نظر دیگری دارند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و همینطور نحوه جدایی سرمربی مستعفی استقلال، گفت و گویی با سعید لطفی پیشکسوت آبی ها انجام داده که در ادامه می خوانید.

فرهاد-مجیدی

سعید لطفی پیشکسوت باشگاه استقلال درباره عوامل موفقیت آبی ها در فصل اخیر به گسترش نیوز گفت: دلیل اصلی این اتفاق و موفقیت تاریخی استقلال، اتحاد و همدلی میان هواداران، بازیکنان و همینطور پیشکسوتان باشگاه بود که موجبات این قهرمانی شیرین را فراهم کرد.

او در خصوص نحوه جدایی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال اظهار کرد: طبیعتا از نظر حرفه ای ایشان می تواند به فکر آینده کاری و ورزشی خود باشد. در سراسر دنیا هم روال کار همین است و مربیان مطرح تصمیمات این چنینی می گیرند. ولی مسئله اصلی این است که چرا این آقا شعار می دهد و مدعی می شود که قصد ساختن استقلال برای قهرمانی آسیا را دارد. مجیدی به زعم خودش قرار بود که مشکلات استقلال را برطرف کند و  به این زودی ها جا نزند.

مجیدی-استقلال

او در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من ایشان نباید به این راحتی از استقلال جدا می شد. این اتفاق موجب شد که حال هواداران استقلال خراب شده و نسبت به آینده باشگاه مردد شوند. البته این آقا بار اولش نیست که چنین تصمیمی می گیرد و در دوران بازیگری هم چندین بار این کار را کرده بود. رفتارهای عجیب ایشان تازگی ندارد و پیش از این نیز شاهد چنین تصمیماتی از سوی او بودیم. به هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که در تیم جدیدش نیز روزهای خوبی داشته باشد. فقط از هواداران می خواهم که دیگر گول وعده های توخالی و پوچ این افراد را نخورند و قضاوت هوشمندانه ای نسبت به اشخاص سمت دارِ باشگاه داشته باشند.

مجیدی-و-نکونام

لطفی در رابطه با جانشین مجیدی در استقلال نیز توضیح داد: به اعتقاد من تعداد گزینه داخلی محدود است و شاید فقط یک نفر مناسب این پست باشد. بدون تردید این قهرمانیِ بدون شکست، بار سنگینی را روی دوش نفر بعدی خواهد گذاشت. در شرایط فعلی من با گزینه خارجی بیشتر موافق هستم. مربی مطرح خارجی با حاشیه کم تر، کار راحت تری در استقلال خواهد داشت.

او در مورد جدی ترین گزینه داخلی آبی ها یعنی جواد نکونام بیان کرد: به نظر من به جز امیر قلعه نوعی، هیچ گزینه ایرانی نمی تواند فشارهای موجود را تحمل کند و به اصطلاح به کار استقلال بیاید.

پیشکسوت استقلال درباره نیازهای استقلال در فصل نقل و انتقالات و لزوم تقویت ترکیب آبی ها عنوان کرد: این سوال به یک دلیل نمی تواند منطقی باشد. ممکن است که به عنوان مثال بنده با یک تیمی خوب کار کنم و برای فصل آتی نیاز به جذب بازیکن خاصی نداشته باشم. در صورت تغییر کادرفنی معادلات به هم خواهد خورد و طبعا مربی جدید با خواسته های تازه ای باشگاه را مواجه می کند. باید صبر کنیم تا مربی جدید وارد باشگاه شده و برنامه های خاص خود را ارائه دهد. سپس با توجه به تفکرات سرمربی جدید، بازیکنان مدنظر جذب خواهند شد.

خلیل-زاده-و-ماجدی

سعید لطفی بازیکن اسبق استقلال در پایان در مورد علت ضعف فدراسیون در برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی گفت: علت این اتفاق و سردرگمی موجود در تیم ملی این است که آدم های ضعیفی در راس کار قرار دارند. تا زمانی که وضعیت فوتبال داخلی خود را سر و سامان ندهیم، نباید به فکر کسب نتایج مطلوب در جام جهانی و بازی های بزرگ باشیم. با توجه به پتانسیل فعلی فوتبال ما، حتی امکان صعود در جام جهانی نیز وجود دارد ولی ضعف های مدیریتی و رفتارهای سلیقه ای، موجب عدم پیشرفت فوتبال ما شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها