|
کدخبر: 261170 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

با وجود سلطانی فر هم استقلال قهرمان می‌شد /حسین زاده بهترین بازیکن فصل است

میثم بائو، پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: من به هیچ وجه این مسائل که بیشتر در فضای مجازی مطرح می شود را قبول ندارم. تیمی که واقعا شایسته باشد، نهایتا به قهرمانی هم می رسد. مطمئن باشید که امسال اگر آقای سلطانی فر هم بود استقلال قهرمان می شد.

فوتبال با وجود سلطانی فر هم استقلال قهرمان می‌شد /حسین زاده بهترین بازیکن فصل است

شاگردان فرهاد مجیدی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر میهمان فولاد خوزستان بودند. استقلال برای این دیدار سخت از حضور روزبه چشمی و رودی ژستد بی بهره بود که نیک نفس و رمضانی جایگزین غایبان بازی مهم هفته شدند. نیمه اول بی رمق و کم موقعیت پیگیری شد و نهایتا با تساوی به اتمام رسید. در نیمه دوم استقلال بازی را پر قدرت شروع کرد و امیرحسین حسین زاده روی یک فرصت طلبی دروازه فولاد را گشود. در ادامه صابر حردانی از ضدحمله سریع آبی پوشان به بهترین شکل استفاده کرد و تیر خلاص را به تیم سابقش زد.

استقلال با این برد و با توجه به شکست رقیب سنتی، قهرمانی خود را رسما قطعی کرد. این طلسم شکنی تاریخی استقلال تا به امروز، با تحلیل های مختلفی مواجه شده و کارشناسان و پیشکسوتان هرکدام دلایل متفاوتی را برای موفقیت بزرگ آبی ها مطرح کرده اند. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با میثم بائو پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

مجیدی-قهرمانی

فاکتور مهم استقلال در راه قهرمانی

میثم بائو پیشکسوت استقلال درباره بازی استقلال و فولاد گفت: به عقیده من تیمی که می خواهد به قهرمانی برسد، باید هدفش کم گل خوردن یا سخت گل خوردن در طول فصل باشد. استقلال این فاکتور را به خوبی به اجرا درآورد و با ساماندهی خط دفاعی خود، همانند سال ۹۲ که ما به قهرمانی رسیدیم از عهده این موضوع به خوبی برآمد. استقلال در فاز هجومی نیز پیشرفت محسوسی داشته و مشکل ایجاد موقعیت تا حد زیادی مرتفع شده است. به عقیده من استقلال در بازی با فولاد یکی از بهترین عملکرد های خود را در این فصل نشان داد و با تاکتیک مناسب تیم خوب فولاد را در خانه‌اش خلع سلاح کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من در گذشته هم اشاره کردم که استقلال به راحتی به قهرمانی خواهد رسید. در این فصل رقبای خیلی جدی و قدرتمندی برای استقلال وجود نداشت. تیم هایی که پتانسیل لازم را برای رویارویی با استقلال داشته باشند در لیگ امسال دیده نشدند. این مطلب که استقلال در فاصله ۳ هفته تا اتمام لیگ به قهرمانی می رسد، خود موید لیاقت استقلال در کسب قهرمانی است. به نظر من استقلال در این فصل رقیب خاصی نداشت.

او در رابطه با تفاوت مهره استقلال فعلی با استقلال سال ۹۱ عنوان کرد: با این نظریه که استقلال ۱۴۰۰ نسبت به تیم سال ۹۱ از لحاظ مهره وضعیت بهتری نداشت، کاملا موافق هستم ولی این مورد را هم در نظر بگیرید که رقبای استقلال در آن زمان به مراتب کیفیت و قدرت بالاتری داشتند. کسب عنوان قهرمانی در آن فصل با وجود تیم هایی نظیر سپاهان و پرسپولیس کار آسانی نبود.

آجورلو-تجلیل

تاثیر سردار آجورلو در موفقیت های استقلال

بائو در خصوص نقش مدیریت استقلال در قهرمانی توضیح داد: به هر حال شاکله اصلی یک تیم مدیریت آن است. آقای آجورلو که سردی و گرمی این فوتبال را چشیده، در بدو ورود خود به باشگاه، اهداف اصلی تیم در این فصل را تشریح کرد و در نهایت به اکثر وعده هایش نیز عمل کرد. بی شک نحوه مدیریت ایشان و همکارانشان از جمله عوامل موفقیت استقلال در این فصل بوده است.

وجود تبعیض در دولت قبلی را قبول ندارم

پیشکسوت استقلال درباره وجود تبعیض در دولت قبلی میان استقلال و تیم رقیب اظهار کرد: من به هیچ وجه این مسائل که بیشتر در فضای مجازی مطرح می شود را قبول ندارم. تیمی که واقعا شایسته باشد، نهایتا به قهرمانی هم می رسد. ارتباطی بین کسب موفقیت تیم ها و افراد سیاسی مثل وزیر وجود ندارد. شاید کمی در بعد مدیریت شائبه تبعیض وجود داشته باشد ولی در کل این مسئله بیشتر بهانه برخی تیم ها است. مطمئن باشید که امسال اگر آقای سلطانی فر هم بود استقلال قهرمان می شد.

حسین-زاده-فولاد

نیاز به تقویت در یک پست

او در مورد عملکرد جوانان استقلال در فصل جاری بیان کرد: کماکان معتقد هستم که امیرحسین حسین زاده یکی از بهترین بازیکنان فصل استقلال است و آینده درخشانی را در پیش دارد. امیرحسین زمانی هم که در سایپا بازی می‌کرد بازیکن خیلی خوبی بود که با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد وگرنه تا الان می توانست حتی به بهترین بازیکن ایران هم تبدیل شود. سایر جوانان استقلال هم در مجموع عملکرد قابل قبولی داشتند.

بائو درباره نیاز استقلال به تقویت شدن در برخی پست‌ها گفت: به اعتقاد من استقلال ابتدا باید استخوان بندی فعلی خود را حفظ کند. این موضوع امر مهمی برای هر تیمی است که قصد ادامه موفقیت های قبلی خود را دارد. سپس کادرفنی می تواند به تقویت تیم فکر کند. استقلال در اکثر پست ها بازیکنان و آلترناتیو های خوبی را دارد ولی به نظر من جذب یک هافبک طراح می تواند ایده خوبی برای فصل نقل و انتقالات استقلال باشد.

بازیکن برتر استقلال در این فصل

میثم بائو در پایان در رابطه با بهترین بازیکن فصل آبی ها در این فصل گفت: ویژگی مهمی که استقلال بر خلاف فصول گذشته داشت، موضوع متکی نبودن به یک بازیکن یا ستاره بود. زمانی که تیم آقای مجیدی، سیاوش یزدانی که به حق بهترین بازیکن استقلال در نیم فصل اول بود را از دست داد، دچار افت کیفی آنچنانی نشد و به راهش با قدرت ادامه داد. بنابراین انتخاب یک بازیکن از چنین تیم با ثباتی آسان نیست ولی همان طور که قبلا گفتم، به خاطر شرایط سنی و تجربه پایین، می توانم به حسین زاده اشاره کنم. امیرحسین در بین ایرانی ها و یامگا در میان بازیکنان خارجی، بهترین بودند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها