|
کدخبر: 263935 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

وضعیت آجورلو بزرگ‌ترین مسئله استقلال است / اسکوچیچ مثل بچه‌ها رفتار می‌کند

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال اظهار کرد: بزرگ‌ترین دغدغه فعلی استقلال خود آقای آجورلو و مسئله ماندگاری ایشان است. بر کسی پوشیده نیست که ایشان نیم نگاهی به فدراسیون فوتبال دارد. بزرگی استقلال کم از فدراسیون نیست و الان باید تکلیف مدیرعامل وقتِ تیم قهرمان مشخص شود.

ورزش وضعیت آجورلو بزرگ‌ترین مسئله استقلال است / اسکوچیچ مثل بچه‌ها رفتار می‌کند

پیش از شروع لیگ بیست و یکم، تردیدهای زیادی در خصوص آینده استقلال همراه با فرهاد مجیدی وجود داشت. با توجه به اینکه از آخرین قهرمانی آبی ها نزدیک به یک دهه گذشته بود، هواداران این باشگاه به چیزی کم تر از قهرمانی در این فصل فکر نمی کردند.

در فصلی که دیگر خبری از مسعود سلطانی فر وزیر سابق ورزش و جوانان نبود، موقعیت فعلی بهترین مجال برای اثبات ادعاهای چند سال اخیر تیفوسی های استقلال در مورد شائبه وجود تبعیض میان سرخابی ها بود.

در هر حال استقلالِ مجیدی با بردهای اقتصادی فصل را آغاز کرد، در مقاطعی دچار افت نیز شد ولی نهایتا با ثبت رکوردهای مختلف به جام قهرمانی رسید. استقلال در فصل جاری فقط ۷۲ دقیقه از تمامی حریفانش عقب افتاد و بدون شکست فاتح لیگ برتر شد.

گسترش نیوز جهت بررسی علل موفقیت آبی های تهرانی و همچنین آینده قهرمان لیگ برتر، گفت و گویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

قهرمانی-استقلال

چرا استقلال ۷۰ امتیازی نشد؟

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال درباره بازی آخر آبی ها با نفت مسجدسلیمان گفت: در این بازی استقلال به دلیل قطعی شدن قهرمانی، اصطلاحا قصد به آب و آتش زدن نداشت و با کسب مساوی هم رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ می کرد. هدف استقلال در این بازی بیشتر نباختن بود که به آن هم رسید. استقلال اگر به پیروزی دست پیدا می کرد، قطعا نتیجه بهتری به دست آمده و جشن قهرمانی نیز شیرین تر برگزار می شد ولی انگیزه لازم برای بردن وجود نداشت.

آجورلو-استقلال

مهم ترین چالش پیش روی استقلال

او در مورد نگرانی هواداران بابت آینده استقلال اظهار کرد: من در مصاحبه ای که چهار هفته پیش با یکی از رسانه ها داشتم، گفتم که کار قهرمانی استقلال را تمام شده بدانید. مسئله مهم تر این است که استقلال از الان به بعد چه برنامه ای خواهد داشت. بزرگ‌ترین دغدغه فعلی استقلال خود آقای آجورلو و مسئله ماندگاری ایشان است. بر کسی پوشیده نیست که ایشان نیم نگاهی به فدراسیون فوتبال دارد. بزرگی استقلال کم از فدراسیون نیست و الان باید تکلیف مدیرعامل وقتِ تیم قهرمان مشخص شود.

او در ادامه افزود: اگر ایشان سودای ریاست فدراسیون را در سر دارد، ابتدا باید وضعیت فعلی را سر و سامان دهد. به موضوع تمدید قرارداد مهره های کلیدی تیم و همینطور وضعیت کادرفنی باید رسیدگی شود. من معتقد هستم که مهم ترین چالش پیش روی استقلال، بحث ثبات مدیریتی است. اگر تکلیف آقای آجورلو دراستقلال روشن شود، به نظر من ایشان توانایی جمع و جور کردن وضع کنونی باشگاه را دارد.

هواداران-استقلال

وضعیت این فصل پرسپولیس؛ یک درس عبرت برای اسقلال

طالب نسب در خصوص وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال نیز توضیح داد: به اعتقاد من استقلال با وجود کسب عنوان قهرمانی، در برخی پست ها با ضعف و کاستی رو به رو بود. به عنوان مثال در ترکیب فعلی استقلال، یک پست وجود داشت که در طول فصل ۴ بازیکن در آن پست بازی کردند. این مسئله بیانگر عدم ثبات در پست مذکور است.

هافبک اسبق استقلال در این‌باره خاطرنشان کرد: نبود یک بازیکن شاخص و شش دانگ در یکی از پست‌ها، منجر به استفاده کادرفنی از چندین بازیکن شده بود. استقلال باید ضعف هایی که تا حد زیادی مشهود است را پوشش دهد تا فصل آتی به ترکیب بالانس تری دست پیدا کند. اگر قرار باشد که ضعف های موجود برطرف نشود، استقلال به حال و روز که پرسپولیس در این فصل با آن مواجه بود، دچار خواهد شد.

او در رابطه با وضعیت استقلال در این روزها یادآور شد: نظر کلی من این است که استقلال در حال حاضر باید وضعیت مدیریتش مشخص شود. پس از آن تکلیف کادرفنی و بازیکنان در زمان کوتاه قابل حل خواهد بود.

قهرمانی-استقلال

فرمول موفقیت برای استقلالِ پسامجیدی

او درباره سبک بازی مناسب برای استقلال در فصل بعد عنوان کرد: ساختار تیمی استقلال برخلاف آن چه اکثرا گفته می شود، یک ساختار تماما دفاعی نبود. به عنوان مثال تیم ملی برزیل در دهه هشتاد، یک فوتبال بسیار زیبا و تهاجمی ارائه داد ولی از رقابت های مختلف مدام حذف می شد. در دهه نود با یک تغییر رویه و با یک سبک نسبتا محافظه کارانه، قهرمان جهان شد.

پیشکسوت آبی ها در ادامه خاطرنشان کرد: مزیت ویژه استقلالِ مجیدی در فصلی که گذشت، وجود یک تعقل خاص و انعطاف تاکتیکی بود. سیستم استقلالی که قهرمان ایران شد، اول دفاع بعد حمله بود. به این صورت که اگر تیم در ابتدا گلی دریافت نکند، قطعا با امتیاز به خانه می رود. طرز فکر درستی که کی روش نیز در آن ماهر بود. برای فصل بعد هم استقلال با استفاده از چنین سیستمی، با هدایت هر شخصی، می تواند در لیگی مثل لیگ ایران موفق باشد.

اسکوچیچ-ایران

رفتار اسکوچیچ در شان سرمربی تیم ملی نیست

اصغر طالب نسب در پایان درباره حواشی اخیر میان سرمربی تیم ملی و استقلال گفت: کارهایی که آقای اسکوچیچ درمورد دعوت استقلالی ها و بعد خط زدن انجام داد، واقعا در حد سرمربی تیم ملی یک کشور نبود. ایشان ابتدا بازیکن را دعوت می کند، بعد خط می زند و دست آخر بر می گرداند. تصمیمات اسکوچیچ واقعا مضحک وخنده دار بود. البته در فوتبالی که چیزی در سر جای درستش قرار ندارد، این قبیل اتفاقات طبیعی است.

او ادامه داد: اسکوچیچ که سهل است، حتی کی روش هم نباید ملی پوشان استقلال را بدون دلیل منطقی خط بزند. حقیقت امر این است که مربی تیم ملی مثل بچه ها رفتار می کند. ایشان مدیریت و پرستیژ یک مربی بزرگ را ندارد و رفتار های اخیرش در قبال بازیکنان استقلال بیشتر یک شو و نمایش بود. اگر ما یک رئیس فدراسیون درست و حسابی مثل آقای دادکان داشتیم، فردی مثل اسکوچیچ به خود اجازه چنین رفتاری را نمی داد. اسکوچیچ اگر قصد دارد خود را مقتدر نشان دهد، بهتر است که رفتار آقای کی روش را سر لوحه خود قرار دهد. یک نمونه آن برخورد مناسب و قاطعانه کی روش با مهدی رحمتی و هادی عقیلی بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها