|
کدخبر: 264063 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با بازیکن اسبق استقلال و سپاهان؛

استقلال یک مهاجم زهردار جذب کند / آجورلو سنگ تمام گذاشت

احمد جمشیدیان هافبک سابق استقلال اظهار کرد: استقلال در سال هایی که دستش از جام کوتاه شده بود، از نظر مهره تیم های خیلی بهتر از این فصل را دارا بود ولی هیچ‌وقت به قهرمانی نرسید. من دلیل اصلی قهرمانی استقلال را بدون تردید مدیریت باشگاه می دانم و معتقدم که آقای آجورلو و همکاران ایشان سنگ تمام گذاشتند.

فوتبال استقلال یک مهاجم زهردار جذب کند / آجورلو سنگ تمام گذاشت

استقلال پس از مدت ها دوری از کسب قهرمانی، با ثبت یک آمار فوق العاده تیمی، طلسم ۹ ساله خود را شکست و فاتح لیگ برتر فوتبال کشور شد. شاگردان مجیدی بدون قبول حتی یک شکست، رکوردی بی نظیر را در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسانده و برای چهارمین بار به جام لیگ برتر بوسه زدند.

سپاهان اصفهان به عنوان دیگر مدعی اصلی قهرمانی در لیگ، دست آخر موفق به کسب رتبه ای بهتر از سومی نشد. یاران محرم نویدکیا علی رغم عملکردی قابل قبول و انجام بازی های تماشاگرپسند، فصل را با ناکامی پشت سر گذاشتند. زردهای اصفهانی که در ۳ جبهه رقابت می‌کردند، نهایتا با حذف از آسیا و جام حذفی و همینطور عدم توفیق در لیگ برتر، فصل را به پایان بردند.

گسترش نیوز برای بررسی دلایل موفقیت استقلال و چگونگی عملکرد سپاهان در این فصل، گفت و گویی با احمد جمشیدیان بازیکن اسبق این دو باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

استقلال-نفت

استقلال انگیزه کافی برای برد نداشت

احمد جمشیدیان هافبک سابق استقلال درباره عملکرد آبی ها در بازی پایانی خود گفت: بازی برای استقلال بیشتر جنبه حیثیتی داشت و تیم قهرمان برای حفظ رکورد شکست ناپذیری خود در لیگ، خیلی قصد ریسک کردن و بازی رو به جلو نداشت. در کل بازی خیلی جذاب و خوبی را شاهد نبودیم ولی با این وجود استقلال می توانست پیروز این دیدار شود.

او در ادامه افزود: به نظر من استقلال به خاطر قطعی شدن قهرمانی و همینطور حفظ رکورد نباختن، انگیزه کافی برای شکست دادن نفت مسجدسلیمان را نداشت. یکی از نقاط قوت استقلال در این فصل انگیزه و حس جنگندگی در میان بازیکنانش بود و زمانی که در اهواز به قهرمانی رسید، طبیعتا انگیزه تیم تا حدی فروکش کرد. من معتقد هستم که نگه داشتن رکورد فوق العاده ای که با زحمت بسیار به دست آمده بود، از بازی انتحاری و به آب و آتش زدن در این بازی اهمیت بیشتری داشت.

مجیدی-و-آجورلو

نقش حیاتی مدیریت در قهرمانی ارزشمند آبی‌ها

او در مورد عوامل موثر در کسب قهرمانی اظهار کرد: استقلال در طی این یک دهه ای که دستش از جام کوتاه شده بود، از نظر مهره تیم های خیلی بهتر از این فصل را نیز دارا بود ولی هیچوقت به قهرمانی نرسید. من دلیل اصلی قهرمانی استقلال را بدون تردید مدیریت باشگاه می دانم. از حیث مدیریت داخل زمین و همچنین خارج زمین، آقای آجورلو و همکاران ایشان سنگ تمام گذاشتند. مدیریت آرامش لازم را به تیم تزریق کرده و تمام قد پشت کادرفنی بودند. آقای آجورلو نیاز های کادرفنی را حتی الامکان فراهم کرد و استقلال را به ثبات کم سابقه ای رساند. مورد بعدی مدیریت و عملکرد بسیار خوب فرهاد مجیدی است. استقلال در مقاطعی از فصل با مشکلاتی جدی مواجه شد؛ از جمله سرباز شدن ۲ مهره کلیدی و تاثیر گذار تیم که واقعا شوکه کننده بود.

او ادامه داد: جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به عنوان ستون های خط دفاعی می توانست تیم را با یک چالش جدی روبرو کند ولی آقای مجیدی به خوبی این مسئله را مدیریت کرد. به اعتقاد من قهرمانی تاریخی استقلال، ثمره اتحاد و مدیریت آجورلو و مجیدی در اداره امور مختلف باشگاه بود.

یحیی-و-درویش

تفاوت اساسی پرسپولیس با استقلال در کجا بود؟

جمشیدیان در خصوص تفاوت عمده استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و یکم به گسترش نیوز گفت: این مسئله که مدیریت امسال استقلال در قهرمانی نقش به سزایی داشت بر کسی پوشیده نیست. در سمت مقابل پرسپولیس به عنوان قهرمان پنج دوره گذشته لیگ، با مشکلات زیادی فصل را آغاز کرد و چندین بازیکن مهم خود را از دست داد. عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات نیز چنگی به دل نزد و همینطور دو، سه مدیر جا به جا شده و در نهایت آن ها جام را از دست دادند. عدم ثبات در مدیریت و همینطور عملکرد ضعیف مدیران باشگاه، به پرسپولیس ضربه بدی  زد. لازم به ذکر است که استقلال همین مشکلات را در فصول گذاشته داشت و به شدت اذیت شد.

او درباره تقویت ترکیب فعلی استقلال عنوان کرد: در صورت بازگشت قطعی یزدانی و مرادمند، استقلال مشکلی از بابت خط دفاعی نخواهد داشت. ولی در خط حمله نیاز به تقویت و جذب مهاجم گلزن و زهردار حس می شود.

سپاهان-اصفهان

سپاهان نسبت به فصل قبل پسرفت داشت

احمد جمشیدیان بازیکن اسبق سپاهان درباره عملکرد این تیم اصفهانی در فصل جاری بیان کرد: در فوتبال هر تیمی با هر برنامه ای که وارد زمین می شود، مطمئنا صلاحدید سرمربی و کادر همراه او اینطور بوده و در این موضوع شکی نیست. اما تیم با هر عملکرد و کیفیتی، باید نتیجه دلخواه را نیز کسب کند. اگر تیم با وجود بازی زیبا نتیجه لازم  را به دست نیاورد، طبیعتا این موضوع قابل قبول نیست.

پیشکسوت سپاهان در پایان اضافه کرد: برای مثال فرهاد مجیدی علی رغم فشار بالای انتقادات، با قدرت تیم خود را به قهرمانی رساند. واقعیت امر این است که کیفیت سپاهان نسبت به فصل گذشته پایین تر بود و نتایج به دست آمده، این موضوع را تایید می کند. خصوصا در خط دفاعی تیم، آمار به ما می گوید که در مجموع خوب عمل نکردند. از لحاظ جدولی هم اگر ۳ امتیاز بازی با گل گهر را خارج کنیم، سپاهان در ۲۹ بازی ۵۲ امتیاز را کسب کرده است. درحالی که در فصل قبل از ۳۰ بازی، ۶۶ امتیاز را به دست آورده بودند. این موضوع بیانگر این است که سپاهانی ها در این فصل نسبت به فصل قبل با افت محسوسی مواجه شده بودند.

  • بخته ور ارسالی در

    جناب آجر را از نزدیک می شناسم ایشون بوقل مونی است که پرسپولیسی تیر بود حالا شده ک یسه تموم غیر از حمایت های مالی سجادی و ف دراسیون کیسه سرجدیدی ندارد

  • M.o ارسالی در

    آقای آجرلو خیلی خوبه اما تفکرات مجیدی و دادن انگیزه‌ به بازیکنان هر تیمی را به 🔥 می‌کشاند مجیدی یک نابغه آبی هست که در دل هواداران جایش آمن است.

  • ناشناس ارسالی در

    نکونام نتیجه نمیگیرد فقط استرا

  • غلامرضادولت آبادی ارسالی در

    بنظرمن یک مربی خوب خارجی تیم رادرمسیرپیش رفت قرارمیدهدوبایدراهی درنظرگرفت تاعقبگر دنداشته باشیم فکرمیکنم پین مربی خوبی باش ه وچندکمک اورامیتواننداورایاری نمایند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها