|
کدخبر: 264347 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

بهترین گزینه استراماچونی است / مجیدی به این علت از استقلال رفت

مسعود قاسمی پیشکسوت استقلال بیان کرد: به اعتقاد من بهترین گزینه استراماچونی است. چون تنها گزینه‌ای است که اکثریت هواداران استقلال روی او نظر مثبتی دارند. استقلال در زمان او فوتبال زیبا و شناوری را ارائه می‌کرد، نه مثل استقلال فعلی که با عملکردی خنثی و معمولی به قهرمانی رسید.

ورزش بهترین گزینه استراماچونی است / مجیدی به این علت از استقلال رفت

پس از توفیق فرهاد مجیدی در قهرمان کردن استقلال، بسیاری از هواداران این تیم پرافتخار، رویای موفقیت های بزرگ‌تری را در سر داشتند. اکثر طرفداران بعد از پایان یافتنِ ناکامی های سریالی در لیگ برتر، برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا و کسب ستاره سوم، به مجیدی و کادر همراهش دل بسته بودند.

فرهاد مجیدی پس از جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی، در برابر شایعات مربوط به جدایی از استقلال سکوت معناداری کرده بود. بی‌اعتنایی به این حرف و حدیث ها، مسئله رفتن مربی شکست ناپذیر آبی ها را جدی تر کرده بود. سرانجام در بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۲ خرداد، مجیدی در صفحه شخصی خود رسما با هواداران باشگاه خداحافظی کرد.

مدیران باشگاه نیز با قبول این استعفا، سریعا برای پیدا کردن جانشین مجیدی به تکاپو افتادند. سردار آجورلو این روزها به دنبال جایگزینی مناسب برای سرمربی مستعفی خود است. در حالی که چندین گزینه خارجی سرشناس برای هدایت آبی پوشان مطرح شده، ولی کماکان شانس یک گزینه بیش از سایرین است.

با توجه به وضعیت فعلی باشگاه استقلال و بدهی های موجود، بعید به نظر می آید که مدیران استقلال بار دیگر به گزینه خارجی روی بیاورند. به احتمال قوی سکان هدایت استقلال در فصل آتی، به عهده یک مربی داخلی خواهد بود. مگر اینکه در لحظه آخر تصمیم سردار و تیم مدیریتی استقلال تغییر کند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و جانشین احتمالی فرهاد مجیدی، گفت و گویی با مسعود قاسمی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

مجیدی-استعفا

نیت اصلی فرهاد برای جدایی از جمع آبی‌ها

مسعود قاسمی پیشکسوت استقلال درباره جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی گفت: آقای مجیدی توانستند پس از چندین سال استقلال را با آماری کم نظیر به قهرمانی برسانند و این مسئله نباید نادیده گرفته شود. جدایی ایشان از تیم بزرگ استقلال، آن هم به این شکل ممکن است که تیم را پیش از شروع فصل جدید وارد حاشیه کند. چون که مهره ها و ترکیب فعلی را آقای مجیدی انتخاب کرده و مربی جدید طبیعتا با تفکر تازه ای وارد باشگاه می شود.

او در ادامه افزود: به عقیده من دلیل این تصمیم آقای مجیدی این بود که برای سال های بعد خود را بیمه کند. فرضیه ای که به نظر من می تواند محتمل باشد، این است که مجیدی با این تصمیم قصد دارد تا سایر رقبای داخلی را از دور خارج کرده و به نوعی بی رقیب بماند. فرهاد مجیدی چه در زندگی شخص و چه در حیطه کاری، یک انسان کاملا حرفه ای است. به هرحال ایشان آزاد است که برای آینده کاری خود تصمیم گیری کند و به نظر من تصمیم او در مجموع حرفه ای بود. 

قاسمی در این‌باره خاطرنشان کرد: آقای مجیدی فرد محبوبی بین هواداران است و در فضای مجازی نیز، پایگاه هواداری قدرتمندی دارد. همه ما به این مسئله واقف هستیم که هر شخصی که قصد سرمربیگری در استقلال را دارد، یک تیم خاصی همراهش خواهد بود. مثلا لیدرها، ممکن است هر فردی که در راس کار قرار بگیرد را به چالش بکشند.

گزینه-های-استقلال

بهترین گزینه مرد ایتالیایی است

او در خصوص جانشین مجیدی در استقلال و اینکه گزینه داخلی مناسب‌تر است یا خارجی، اظهار کرد: به اعتقاد من بهترین گزینه استراماچونی است. چون تنها گزینه ای است که اکثریت هواداران استقلال روی او نظر مثبتی دارند. استقلال در زمان او فوتبال زیبا و شناوری را ارائه می کرد، نه مثل استقلال فعلی که با عملکردی خنثی و معمولی به قهرمانی رسید. با وجود اینکه گزینه خارجی ارجحیت دارد ولی احساس من می گوید که سرمربی بعدی آقای نکونام خواهد بود.

استقلال در یک پست ضعف شدید دارد

دروازه بان اسبق آبی ها در مورد لزوم تقویت ترکیب فعلی استقلال به گسترش نیوز گفت: استقلال در فصلی که منجر به قهرمانی شد، در خط میانی بسیار مشکل داشت. استقلالِ فعلی به شدت به ۲ هافبک وسط خلاق احتیاج دارد. یک بازیساز شش دانگ که در مواقع ضروری گره بازی را به نفع تیم باز کند. استقلال در اجرای پلن بی بسیار ضعف دارد و اصلا طرح و برنامه ای برای تحت فشار قرار دادن حریف به شکل ادامه دار ندارد. با هزار بدبختی یک گل می زنیم و بعد در لاک دفاعی فرو می رویم. این مسئله برای تیمی که هدف خود را بر مبنای قهرمانی در آسیا بنا کرده، بسیار بد است.

قلعه-نوعی

قلعه نوعی آلترناتیو خوبی است؟

پیشکسوت استقلال درباره امیر قلعه نوعی به عنوان یک آلترناتیو برای نیمکت آبی ها عنوان کرد: آقای قلعه نوعی در مجموع مربی خوبی است و قدرت مدیریت حواشی را دارد. ایشان شاید دانش به روزی نداشته باشد ولی ویژگی هایی دارد که نمی توان از آن عبور کرد. مطمئنا ایشان تصمیمی برای بازگشت به استقلال ندارد. ضمنا هواداران نیز در شرایط فعلی آقای قلعه نوعی را نمی پذیرند، چون که ایشان امتحان خود را در گذشته پس داده‌اند. طرفداران در حال حاضر به دنبال فوتبال خوب، نتیجه خوب و در نهایت کسب جام قهرمانی هستند.

او در مورد رکوردشکنی های تیمِ مجیدی در فصل اخیر گفت: من از یک سو از این آمارها و رکوردها خوشحال شدم ولی از سمت دیگر باعث نگرانی نیز شده است؛ چون که این رکوردها باعث افزایش توقع هواداران شده و به این خاطر آن ها دیگر هر کسی را قبول ندارند. یعنی طالب حضور کسی هستند که رکوردهای فعلی را بزند یا حداقل همین آمار را تکرار کند. این مسئله کار نفر بعدی را بسیار دشوار می کند.

آجورلو-تجلیل

تاثیر مدیریت آجورلو در کامیابی استقلال

مسعود قاسمی در پایان درخصوص دلایل و عوامل قهرمانی استقلال اظهار کرد: من در هفته دوم لیگ که استقلال موفق به شکست ذوب آهن شد، به قهرمانی با اختلاف ۱۰ امتیاز اشاره کردم. زمانی که شما بهترین مهره ها و کادرفنی را در اختیار داشته باشید ولی یک تیم مدیریتی قوی و دلسوز پشتیبان این مجموعه نباشد، دستیابی به موفقیت محال خواهد بود.

او ادامه داد: آقای آجورلو با مدیریت قوی خود، برنامه ریزی دقیقی برای هر لحظه از فصل داشت و تمام قد پشتیبان کادرفنی تیم بود. کادرفنی نیز با اطمینان از این حمایت، تیمی منظم را روانه بازی ها کرد. به عقیده من همه ارکان باشگاه در این فصل، مثل عقربه های ساعت دقیق و منظم کار کردند. جمله معروف «من به اینا نمی بازم» که به نوعی همه‌گیر شد نیز از مسائل روحی و روانی نشأت می گیرد. آقای مجیدی با گفتن این جمله، بازیکنان تیم را به نوعی شارژ روحی کرد. این قیبل جزییات در موفقیت به دست آمده تاثیرگذار بودند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها