|
کدخبر: 245339 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

خطر از دست رفتن جایگاه صنعت نمایشگاهی در منطقه

جلالی گفت: صدور مجوزهای کوتاه مدت موجب شد که فضایی ابهام‌آلود در صنعت نمایشگاهی ایجاد شود. این بلاتکلیفی ها موجب خواهد شد که برگزارکنندگان منطقه ای و بین المللی گوی رقابت را از برگزارکنندگان داخلی بربایند.

نمایشگاه خطر از دست رفتن جایگاه صنعت نمایشگاهی در منطقه

فعالان صنعت نمایشگاهی کشور همچون سال های اخیر سال ۱۴۰۰ را نیز علی رغم تمام مشکلات و چالش های ناشی از ظهور کرونا در بلاتکلیفی به پایان رساندند. صدور مجوزهای نمایشگاهی موجب شده تا برگزارکنندگان نمایشگاهی کماکان نسبت به برنامه ریزی های آتی خود با تردید مواجه شوند. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با عبدالکریم جلالی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

سایه سنگین ابهام بر صنعت نمایشگاهی

جلالی در این گفتگو اظهار داشت: به عقیده من به وجود آمدن فضای مبهم و سردرگمی فعالان صنعت نمایشگاهی بزرگترین مشکلی است که پروسه صدور مجوزها در سال های اخیر ایجاد کرده است. دوران رشد این صنعت در کشور ما از مقطعی شروع شد که مجوزهای بلندمدت سه ساله و پنج ساله صادر شد. از حدود ۱۵ سال پیش تا ۴ سال گذشته مجوزهای اکثر رویدادهایی که برگزارکنندگان ثابت و فعالیت مشخصی داشتند به صورت بلندمدت صادر می شد. همین موضوع موجب شد که صنعت نمایشگاهی کشور روز به روز با شرایط بهتری روبرو شود.

عبدالکریم-جلالی-3

وی افزود: در آن مقطع برگزارکنندگان نمایشگاهی موفق شدند نمایندگی شرکت های خارجی را در داخل کشور جذب کنند و با برنامه ریزی های دقیق و تربیت نیروی انسانی متخصص نه تنها موجب رشد صنعت نمایشگاهی کشور بلکه حضور  شرکت های ایرانی در نمایشگاه های مهم بین المللی نیز شدند.

این برگزارکننده نمایشگاهی با بیان اینکه صدور مجوزهای کوتاه مدت موجب شد که فضای ابهام در صنعت نمایشگاهی دوباره ایجاد شود گفت: در شرایط کنونی هیچ کدام از شرکت های برگزارکننده قابلیت تصمیم گیری و برنامه ریزی ندارند و در سردرگمی محض قرار دارند. این بلاتکلیفی ها در بلندمدت موجب خواهد شد که برگزارکنندگان منطقه ای و بین المللی گوی رقابت را از برگزارکنندگان داخلی بربایند.

جلالی در ادامه گفت: شرایط بلاتکلیفی کنونی موجب شده که ما نتوانیم هیچ چشم اندازی از این صنعت در سال آینده داشته باشیم.

لزوم استفاده از ظرفیت های سایت نمایشگاهی آفتاب

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مباحث مطرح شده در خصوص انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به سایت نمایشگاهی شهرآفتاب اشاره کرد و گفت: به عقیده من نمایشگاه های پرمخاطب در هر سایتی برگزار شود دارای محدودیت هایی است. اما نکته اینجاست که ساختار سایت نمایشگاهی تهران در خصوص ارتقای صادرات و رشد صنعت نمایشگاهی کشور تبیین شده است و آزمون و خطاهای خود را انجام داده است.

وی افزود: سایت نمایشگاهی تهران نیز سرمایه ای ملی است متعلق به تمام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور است و باید مورد استفاده قرار بگیرد. به عقیده من بهترین راهکار در این خصوص توافق و تفاهم نمایشگاه بین المللی تهران و سایت نمایشگاهی شهر آفتاب است و به عبارتی مدیریت رویدادهای نمایشگاهی است. در همین زمینه می توان برخی از نمایشگاه هایی که عمومی تر هستند یا رویدادهای تخصصی که قابلیت تفکیک دارند در سایت نمایشگاهی آفتاب و سایر رویدادها  در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شوند.

این برگزارکننده نمایشگاهی در پایان گفت: نباید اجازه دهیم سایت نمایشگاهی آفتاب نیز از دست برود. چرا که این سایت متعلق به تمام مردم است و از  طرفی وظیفه ما حفظ این سرمایه ها است. این چنین سرمایه هایی بخشی از اعتبار ما در دنیا هستند و ممکن از لطمه زدن به آنها موجب لطمه متقابل به میزان تجارت خارجی کشور شود. بنابراین حفظ این سرمایه ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها