|
کدخبر: 244044 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

مدیریت دانایی؛ حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی

مازندرانی گفت: امروزه سازمانی وظیفه صدور مجوزها را بر عهده گرفته که در عملکرد اصلی خود که توسعه صادرات کشور است ضعف های فراوانی دارد.

نمایشگاه مدیریت دانایی؛ حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی

فعالان صنعت نمایشگاهی کشور که از دو سال گذشته تاکنون درگیر مشکلات متعددی در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی هستند. این افراد سال ۱۴۰۰ را سال شکوفایی دوباره صنعت نمایشگاهی عنوان می‌کردند اما متاسفانه برخی بدرفتاری ها و نگاه‌های سلیقه‌ای، در رابطه با این صنعت، دامن فعالان این حوزه را گرفت و روند فعالیت آنها را با چالش روبرو کرد. یکی از این چالش‌ها صدور مجوز برگزاری رویدادهای نمایشگاهی است که برگزارکنندگان نمایشگاه ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با ادریس مازندرانی، فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

صنعت نمایشگاهی؛ شتاب‌دهنده صنایع

مازندرانی در این گفتگو اظهار داشت: متاسفانه مدیران بلندپایه کشور به جای اینکه صنعت نمایشگاهی را به عنوان یک شتاب‌دهنده برای صنایع در نظر داشته باشند همواره این حوزه مهم را به چشم یک ویترین اقتصادی دیده اند. این در حالی است که صنعت نمایشگاهی در تمام کشورهای پیشرفته به عنوان شتاب دهنده عمل می کند. بنابراین مدیر دانا با سیستم مدیریت دانایی به طور قطع، قدر این شتاب‌دهنده را می داند.

ادریس-مازندرانی

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان توسعه تجارت به ارزش واقعی صنعت نمایشگاهی واقف نیست گفت:  صدور مجوزهای نمایشگاهی با مشکلات متعددی روبروست. برگزارکنندگان نمایشگاهی در شرایط کنونی جامعه که مشکلات ناشی از تحریم ها به وضوح حس می شود، نقش مهم و تاثیرگذاری در هدایت صادرات کشور دارند. اما در کمال تاسف مشاهده می شود که این افراد از نواحی مختلف دچار خودتحریمی داخلی شده اند. متاسفانه امروزه سازمانی وظیفه صدور مجوزها را بر عهده گرفته که در عملکرد اصلی خود که توسعه صادرات کشور است ضعف های فراوانی دارد. به عبارتی می توان گفت صنعت نمایشگاهی کشور یک صنعت کارآمد است که از کم لطفی مدیران دولتی رنج می برد.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان نمایشگاهی برای دریافت مجوزهای خود درگیر کاغذبازی های پیچیده این سازمان شده اند. از طرفی به نظر می رسد سازمان توسعه تجارت تصمیم به اصلاح ساختار و افزایش صادرات غیرنفتی ندارند. چرا که اگر چنین تصمیمی در این سازمان وجود داشت قدر این شتاب دهنده و کسانی که آن را زنده نگاه داشته اند دانسته می شد. 

افزایش فضای نمایشگاهی شهر آفتاب دور از باور است

مازندرانی همچنین گفت: همین طرز فکر مدیریتی با یک جانمایی غیر عقلایی، منجر به ساخت سایت نمایشگاهی آفتاب با بودجه ای هنگفت در جنوب تهران شده است. مدیرعامل محترم شهر آفتاب در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرده اند، در صددند که ۱۰۰هزار متر سالن در این سایت نمایشگاهی احداث کنند. من به آقای تقدسی نژاد احترام قائلم و می دانم که ایشان مدیر با درایتی هستند اما باید اذعان داشت که مشاوران ایشان پاشنه آشیل این مدیرعامل شده اند. سایت نمایشگاهی شهرآفتاب در پویا کردن  حدود ۱۴ هزار مترمربع فضای کنونی خود دارای مشکلات و چالش های فراوانی است. حال صحبت از افزایش این فضا به ۱۰۰ هزار متر به میان آمده است!

وی افزود: مادامی که سیستم حاکمیتی  بر صنعت نمایشگاهی کشور با واقعیت ها روبرو نشود و بر اساس مدیریت دانایی اداره نشود و از طرفی همکاری محترمانه با  برگزارکننده همراه نشود، به طور قطع با کاهش تراز تجاری و میزان صادرات کشور روبرو خواهیم بود. قطعا بدون برنامه نمی توان هیچ اقدامی را انجام داد. در ضمن فعالان صنعت نمایشگاهی هیچ اصراری ندارند که تحت حمایت ویژه دولت قرار بگیرند. اگر دولت و مسئولان مربوطه قدر این شتابدهنده را بدانند خودشان سود خواهند کرد و اگر قدر صنعت نمایشگاهی کشور را ندانند خودشان به بن بست خواهند رسید.

جایگاه نازل صنعت نمایشگاهی نزد مدیران

این برگزارکننده نمایشگاهی در پایان گفت: رییس سازمان توسعه تجارت بیش از ۶ ماه است که بر صندلی این سازمان تکیه زده است. متاسفانه در این مدت علی رغم درخواست های متعدد انجمن برگزارکنندگان برای برگزاری یک جلسه مشترک با ایشان این اتفاق نیفتاده است. این موضوع به خودی خود نشان دهنده جایگاه بسیار نازل صنعت نمایشگاهی کشور نزد رییس سازمان توسعه تجارت است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها