|
کدخبر: 243717 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز تشریح کرد:

آشفته بازار صدور مجوزهای نمایشگاهی

شهبازی گفت: به نظر می رسد روندی که سازمان توسعه تجارت برای صدور مجوزها در نظر گرفته منطقی نیست.

نمایشگاه آشفته بازار صدور مجوزهای نمایشگاهی

صنعت نمایشگاهی کشور در سال های اخیر با چالش های ریز و درشتی روبرو شده است. در این میان برگزارکنندگان نمایشگاهی نیز به عنوان یکی از مهم ترین اجزای این صنعت با چالش ها و مشکلات متعددی روبرو هستند که صدور مجوزهای برگزاری را می توان به عنوان یکی از مهم ترین آنها نام برد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با علی اکبر شهبازی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

شهبازی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه صدور مجوزها همواره معضل بزرگی برای برگزارکنندگان نمایشگاهی بوده است،‌ گفت: طبق دستورالعمل های موجود، سازمان توسعه تجارت مسئول صدور مجوزها است. متاسفانه روندی طولانی و بروکراتیک در این سازمان برای صدور مجوزها وجود دارد و در کمال تاسف در بعضی مواقع این روند ناسالم نیز هست.

علی-اکبر-شهبازی

آزمون هر ساله سازمان توسعه تجارت از برگزارکنندگان

وی افزود: این سازمان همه ساله تمام شرکت های برگزارکننده رویدادهای نمایشگاهی را راستی آزمایی می کند. همه ساله این شرکت ها اطلاعات پرنسل خود را برای سازمان توسعه تجارت ارسال می کنند و این سازمان نیز طبق روال سالانه خود اقدام به رتبه بندی شرکت ها می کند. این در حالی است که بسیاری از سازمان ها تنها یک بار نسبت به تایید و راستی آزمایی شرکت ها اقدام می کنند. به عنوان مثال سازمان نظام مهندسی تنها یک مرتبه تمام مدارک را اخذ و پس از راستی آزمایی مجوزهای لازم جهت فعالیت را صادر می کند اما متاسفانه شرکت های برگزارکننده هر ساله تحت آزمون سازمان توسعه تجارت قرار می گیرند.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه گفت: برای طرح های توجیهی نمایشگاه هایی که بارها برگزار شده اند نیز همین پروسه طی می شود. به نظر می رسد روندی که سازمان توسعه تجارت برای صدور مجوزها در نظر گرفته منطقی نیست.

سهل انگاری در صدور مجوزها

شهبازی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع اتفاقات ناگواری نیز رخ می دهد خاطرنشان کرد: در روند صدور مجوزها، به دلایل عجیبی مانند همشهری بودن یا رابطه دوستی مجوزها از برگزارکننده اصلی آن رویداد که با سال ها خون دل خوردن و هزینه های هنگفت رویداد مدنظر را پرورش داده است گرفته شده و به شخص دیگری اعطا شده است!

وی با بیان اینکه من به عنوان یک مجری نمایشگاهی با همراهی هیئت های اقتصادی صدها بار از نمایشگاه های خارجی بازدید کرده ایم، گفت: ما ارتباطات بسیار خوبی را با برگزارکنندگان این رویدادها ایجاد کرده ایم و با برخی از آنها نیز همکاری نزدیک داریم. با توجه به این تجربیات باید اذعان کنم که متاسفانه صدور مجوزهای نمایشگاهی در کشور ما هیچ شباهتی به سایر کشورهای دنیا ندارد. در کشورهایی که در صنعت نمایشگاهی حرفی برای گفتن دارند تمام مجوزها به صورت بلندمدت و برنامه ریزی شده است.

این فعال نمایشگاهی همچنین گفت: به عقیده من مشارکت کننده قوی و بازدیدکننده قوی دو پارامتر مهم برای برگزاری یک نمایشگاه خوب محسوب می شوند. در کشور ما نیز الگوی برگزاری نمایشگاه ها در کشورهای خارجی  باید رعایت شود تا مجریان نمایشگاهی با فکر بازتر و بدون دغدغه به دنبال برگزاری هرچه بهتر رویداد خود و به تحقق رساندن این دو پارامتر باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها