|
کدخبر: 238850 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج؛

بازگشت طوفانی سایت نمایشگاهی سنندج

فروتن گفت: درصددیم که تا پایان سال به صورت هفتگی شاهد افتتاح یک رویداد در مرکز نمایشگاهی سنندج باشیم.

نمایشگاه بازگشت طوفانی سایت نمایشگاهی سنندج

حدود دو سال بود که سایت نمایشگاهی سنندج به دلیل شیوع ویروس کرونا حتی یک رویداد نمایشگاهی برگزار نکرده و از این منظر در شرایط بحرانی و ورشکستگی تام قرار گرفت. در شرایط کنونی جامعه که حفظ اشتغال مردم از اصلی‌ترین وظایف دولت ها و مسئولان کشوری به حساب می‌آید، اخذ تصمیمات سلیقه‌ای و نادیده گرفتن جوانب مختلف کار موجب شده تا کارکنان و نیروهای انسانی سایت سنندج از فعالیت در این سایت باز بمانند.

اوایل بهمن ماه بود که اولین رویداد نمایشگاهی بالاخره بعد از ۲۳ ماه در این مرکز نمایشگاهی برگزار شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی با علیرضا فروتن، مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

فروتن اظهار داشت: «علی‌رغم صدور مجوز برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سراسر کشور توسط  ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اجازه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سایت کردستان (سنندج) صادر نشد. به همین علت این سایت حدود ۲۳ ماه از هرگونه فعالیت به دور بود. بعد از گذشت این مدت اولین نمایشگاه بعد از شیوع کرونا که رویداد مبلمان بود  هفته گذشته در این سایت نمایشگاهی برگزار شد. روز گذشته نیز رویداد نمایشگاهی لوازم خانگی در این سایت آغاز به کار کرد.

علیرضا-فروتن

ضرر ۹ میلیاردی سایت نمایشگاهی سنندج

وی افزود: «تعطیلی حدود دو ساله سایت نمایشگاهی سنندج ضرری معادل ۹ میلیارد تومانی به این سایت وارد کرد و موجب ورشکستگی این سایت نمایشگاهی شد. اعتبار یک کسب و کار به تعداد نیروهای انسانی یا کارمندان شاغل در آن است. امروزه تنها من در سایت نمایشگاهی سنندج باقی مانده‌ام و باقی همکاران من به دلایل اقتصادی از این مرکز جدا شده‌اند. برای برگزاری دو نمایشگاهی که افتتاح شد نیز از نیروهای موقت استفاده شد».

مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج در ادامه گفت: «تقویم سال ۱۴۰۱ را در یک ماه پیش در کمیته فنی نمایشگاهی استان تدوین کردیم. بر اساس این تقویم برگزاری ۱۴ عنوان رویداد نمایشگاهی تخصصی در سال آینده پیش‌بینی شده است. تایید برگزاری این رویدادها منوط به تایید کارگروه توسعه تجارت استان است. از آنجا که استاندار کردستان به تازگی منصوب شده‌اند این نشست برگزار نشده تا ما مصوبه برگزاری این ۱۴ رویداد را اخذ و برای سازمان توسعه تجارت ارسال کنیم. بنابراین برنامه سال آینده ما نیز کماکان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است».

رکوردی جدید در نمایشگاه سنندج

فروتن با بیان اینکه درصدد هستیم که تا پایان سال به صورت هفتگی شاهد افتتاح یک رویداد در مرکز نمایشگاهی سنندج باشیم گفت: «این اتفاق رکوردی برای خود ما و استان خواهد بود. امیدواریم بعد از اتمام هر نمایشگاهی یک روز را برای تخلیه و یک روز را برای چینش نمایشگاه بعدی اختصاص دهیم تا بتوانیم رویدادهای بیشتری را برگزار کنیم. به لطف خدا بعد از ۲۳ ماه رونق به این سایت نمایشگاهی بازگشته است».

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان چالش‌ها و مشکلات امروز صنعت نمایشگاهی کشور پرداخت و گفت: ورود افراد غیرمتخصص به حوزه سیاستگذاری و تصمیم‌گیری برای این صنعت مهم ترین معضلی است که فعالان این صنعت در شرایط امروز با آن دست به گریبان هستند. بدون شک ادامه حضور این افراد و مدیریت غلط، اقدامات نادرست و دخالت‌های بیجای آنها در نمایشگاه‌ها، این صنعت بزرگ کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند. بدون شک تمام مراکز نمایشگاهی کشور به این موضوع اذعان خواهند داشت. متاسفانه غرض‌ورزی‌ها در تصمیم گیری‌ها بیداد می‌کند. این در حالی است که فعالیت ما یک فعالیت کاملا اقتصادی است و با توسعه کشور ارتباط مستقیم دارد.

افزایش درآمد کارگران با برگزاری رویدادها

مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج در ادامه گفت: علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید ملی مسئولان نه تنها در رفع موانع کمکی نمی‌کنند بلکه با رفتار خود موجب دلسردی ما نیز می شوند. در مدت ۲۳ ماه تعطیلی سایت نمایشگاهی سنندج هیچ سازمان یا نهادی حتی یک بار از ما یاد نکرد و پیگیر مشکلات ما نبود. ای کاش دوستانی که با غرض‌ورزی‌ها و دخالت‌های خود در حوزه نمایشگاه ها موجب تعطیلی این صنعت شدند می دیدند کارگری که در زمان تعطیلی نمایشگاه روزانه ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشت امروزه و با برگزاری رویدادها به درآمد روزانه ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. اکنون نه تنها کارگران بلکه رانندگان تاکسی، حمل و نقل، هتل و ... نیز به درآمد بیشتری رسیده اند.

فروتن در ادامه گفت: سهامداران شرکت نمایشگاهی اتاق بازرگانی، خانه صنعت معدن،‌ اتاق تعاون و ... هستند. به عبارتی می‌توان گفت تمام تشکل‌های اقتصادی به نحوی سهیم درآمد یا زیان این شرکت نمایشگاهی هستند. اما متاسفانه با دیده اغماض به این صنعت نگاه می شود. جالب اینجاست که ما فعالان نمایشگاهی این حوزه را صنعت می‌دانیم ولی در نگاه دولتمردان مشخص نیست که ما جزو کدام گروه به حساب می آییم. انگار نه انگار که بخشی به نام نمایشگاه نیز در این کشور وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها