|
کدخبر: 218166 سهیل فرزین

در گفتگوی گسترش نیوز با برگزارکننده نمایشگاهی مطرح شد:

نمایش تکنولوژی های جدید برای کاهش مصرف آب کشاورزی در نمایشگاه کرمان

عاجزی گفت: متاسفانه کشور ما در سالیان اخیر با مشکلات کمبود بارش های فصلی و به عبارتی خشکسالی مواجه شده است.

نمایشگاه نمایش تکنولوژی های جدید برای کاهش مصرف آب کشاورزی در نمایشگاه کرمان

کشور ما سالیان درازی است که درگیر بحران خشکسالی شده و به همین دلیل تمام نهادها و سازمان های مسئول به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف آب در کشور هستند. یکی از بخش هایی که به طور مستقیم با آب سر و کار دارد حوزه کشاورزی کشور است. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی ها و ادواتی که بتواند مصرف آب در این حوزه را کاهش دهد از اهمیت دوچندانی برخوردار است. 

تولیدکنندگان ادوات آبیاری و سیستم های آبیاری کشور در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این زمینه به دست آورده اند. جدیدترین دستاوردهای این تولیدکنندگان امروز در نمایشگاه کشاورزی کرمان به نمایش گذاشته شده است. 

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه و جزییات برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان گفتگویی را با علیرضا عاجزی مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

عاجزی-نمایشگاه۱

عاجزی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: استان کرمان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در بخش کشاورزی (هم در حوزه زراعت و هم  باغداری) برخوردار است. تقریباً ۳۶ درصد کل باغات کشور در استان کرمان قرار دارد و این استان سهم بسیار زیادی در حوزه زراعت جنوب کشور را به خود اختصاص داده است. به همین دلایل تصمیم گرفتیم که نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان را برگزار کنیم. به لطف خدا استقبال بسیار خوبی نیز از این نمایشگاه به عمل آمده است. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۸ هزار متر مربع و با حضور ۸۰ شرکت تولید کننده داخلی و نمایندگی برندهای خارجی برگزار شده و مشغول به فعالیت است.

وی افزود: از آنجا که ظرفیت کشاورزی در استان کرمان به شدت بالا است و تولیدکنندگان و فعالان این حوزه علاقه به شرکت و حضور در این نمایشگاه داشتند ما به ناچار مجبور شدیم  علاوه بر فضاهای سرپوشیده، فضای باز محوطه نمایشگاه را هم در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

دعوت ویژه از متخصصان، کشاورزان و باغداران 

مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: ما در حوزه های مختلف مانند ماشین آلات کشاورزی، نهاده های کشاورزی، سیستم های آبیاری تحت فشار، سیستم های آبیاری نوین و تجهیزات گلخانه که به عنوان فناوری و کشت روز محسوب می‌شود میزبان تولیدکنندگان و فعالان این صنایع هستیم. همانطور که عنوان شد استقبال بسیار خوبی نیز از برگزاری این رویداد به عمل آمده است‌. ما سعی کرده ایم به صورت تخصصی کشاورزان و باغداران استان را شناسایی کنیم و به صورت ویژه از آنها دعوت به عمل آوریم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. امیدوارم که در دو روز باقیمانده از برگزاری این رویداد نیز کماکان استقبال از این نمایشگاه قابل قبول باشد. 

اهمیت برگزاری نمایشگاه کشاورزی در این صنعت 

عاجزی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت برگزاری نمایشگاه کشاورزی در اعتلای صنعت کشاورزی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: نمایشگاه ها محل تبادل تکنولوژی، محل گفتگو و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده ها به شمار می روند. ما نیز با همین اهداف این نمایشگاه را برگزار کرده ایم. متاسفانه کشور ما در سالیان اخیر با مشکلات کمبود بارش های فصلی و به عبارتی خشکسالی مواجه شده است. اکثر تولیدکنندگانی که ما برای حضور در این نمایشگاه از آنها دعوت به عمل آورده ایم با تکنولوژی ها و محصولات جدیدی که در این نمایشگاه معرفی کرده اند به سهم خود کمک می کنند تا مصرف آب در کشور و بخش کشاورزی را کاهش دهیم. گفتنی است که تکنولوژی‌ های بسیار وسیعی در این حوزه شکل گرفته است.

وی افزود: نمایشگاه ها با نگاه توسعه ای در بخش های مختلف مانند توسعه صادرات، توسعه تولید، رونق تولید و مواردی این چنینی برگزار می‌شوند؛ اما مهمترین هدفی که ما در نمایشگاه ها دنبال می‌ کنیم این است که تولید کننده و مصرف کننده در یک فضای بسیار مناسب به صورت مستقیم مقابل یکدیگر قرار بگیرند و تبادل اطلاعات داشته باشند.

انتقال مهم ترین نیازهای مصرف کننده به تولیدکننده 

مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان در پایان گفت: این که مصرف کننده مهم ترین نیازهای خود را به تولید کننده منتقل کند موضوع بسیار مهمی است. امیدوارم که ما نیز سهم بسیار کوچکی در تحقق این هدف داشته باشیم. همواره اعلام شده که نمایشگاه ها به عنوان مهمترین ابزار برای توسعه شناخته می شوند و به عقیده من و به گفته فعالان و شرکت کنندگان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ما موفق شدیم که این مهم را در خلال برگزاری این رویداد به درستی انجام دهیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها