|
کدخبر: 207144 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز؛

طلسم برگزاری نمایشگاه پوشاک بالاخره شکسته شد

نشست خبری نمایشگاه پوشاک با حضور قادری مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب و شیرازی ریاست اتحادیه پوشاک در محل این اتحادیه برگزار شد.

نمایشگاه طلسم برگزاری نمایشگاه پوشاک بالاخره شکسته شد

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ما در صنعت پوشاک، تولیدکنندگان بسیار زیادی داریم که متاسفانه مورد حمایت قرار نگرفته‌اند. امروز به جرات می‌توان ادعا داشت که تولیدکنندگان پوشاک مظلوم‌ترین بخش صنعت کشور هستند و این در حالی است که تولید پوشاک از ارزش افزوده بالا و اشتغال آفرینی بالایی برخوردار است.

وی افزود: اگر حمایت‌های دولتی از این صنعت به عمل بیاید بدون شک با صادرات پوشاک می‌توان ارزآوری بسیار زیادی برای کشور داشت. نباید فراموش کرد که پوشاک با کیفیت و با قیمت مناسب که در داخل کشور تولید می‌شود قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند و بسیاری از تولیدات ما صادرات محور هستند.

نشست خبری-نمایشگاه-پوشاک-۱

صنعت پوشاک مورد بی‌مهری قرار گرفته است

ریس اتحادیه پوشاک همچنین گفت: متاسفانه بنگاه‌های کوچک و متوسط مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند و این درحالی است که تولیدکنندگان این بخش با عرق به این حوزه مشغول به تولید هستند. در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه صنعت کشور شد اما هیچ‌کدام از واحدهای تولید پوشاک کشور نه تنها فعالیت خود را متوقف نکردند بلکه در ابتدای شیوع این ویروس با تولید ماسک و گان به مردم خدمت کردند.

شیرازی در ادامه با اشاره به افزایش دست‌فروشی و بساط گستری در خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای فروش مجبور به تعطیل کردن مغازه‌های خود بودند و این در حالی بود که تولیدکنندگان همچنان به تولید ادامه می‌دادند. بنابراین با افزایش حجم تولید و بسته بودن مغازه‌ها، فروش پوشاک به کنار خیابان‌ها و گذرگاه‌ها کشیده شد.

رییس اتحادیه پوشاک در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک ما شامل بنگاه‌های بزرگ صنعتی است اما تعداد این بنگاه‌ها حدود ۵ درصد هستند و ۹۵ درصد از تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور ما را واحدهای کوچک و بزرگ تشکیل داده‌اند. تنها انتظار این بنگاه‌ها نیز برپایی یک نمایشگاه بود تا بتوانند ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. به همین دلیل ما بر آن شدیم تا یک نمایشگاه در این حوزه برگزار کنیم. متاسفانه از زمان وزارت آقای شریعتمداری تا کنون درخواست ما مبنی بر برپایی این نمایشگاه بی‌پاسخ ماند تا بالاخره زمینه مذاکره با نمایشگاه شهر آفتاب را فراهم کردیم که مورد موافقت این مجموعه قرار گرفت.

شیرازی همچنین گفت: اتاق اصناف ایران نیز در این میان به حمایت از تولیدکنندگان پوشاک درخواست و بالاخره مجوز برگزاری این رویداد صادر شد و این رویداد تخصصی سه‌شنبه هفته جاری با حضور ۱۰۰ تولیدکننده برتر، ۱۰ برند معروف حوزه پوشاک، بیش از ۹۰ تولیدکننده متوسط و کوچک که قابلیت دیده شدن دارند در محل نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها