|
کدخبر: 173951 سهیل فرزین

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

پنجره جدید گسترش ارتباطات نمایشگاهی ایران با کشورهای جهان

قنبری گفت: امیدواریم تشکیل ارتباط نمایشگاهی میان ایران و نروژ این فرصت را به وجود بیاورد که دیگر کشور ها نیز نسبت به ایجاد ارتباط با کشورمان متمایل شوند و همکاری نمایشگاهی خود با ایران را آغاز کنند.

نمایشگاه پنجره جدید گسترش ارتباطات نمایشگاهی ایران با کشورهای جهان

روز گذشته مدیران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران میزبان سیگوالد هاوگه، سفیر کشور نروژ در تهران بودند. این نشست با هدف افزایش همکاری های اقتصادی و نمایشگاهی ایران و نروژ در اکسپو و رویدادهای های بین المللی برگزار شد و طرفین بر گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کردند.

با توجه به توانمندی های بالای دو کشور در زمینه کشتیرانی، نفت و انرژی می توان آینده خوبی را برای تعاملات میان دو کشور مخصوصا در حوزه صنعت نمایشگاهی متصور بود. از طرفی اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران موجب شده است که ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور کمرنگ شود.

با توجه به در پیش بودن اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و قوت گرفتن فرض بازگشت برجام و رفع تحریم ها، ایجاد و از سرگیری ارتباطات با دیگر کشورها در حوزه صنعت نمایشگاهی بیش از پیش احساس می شود.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در خصوص جزییات جلسه روز گذشته مدیران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و سفیر کشور نروژ در تهران و همچنین اهمیت ایجاد ارتباطات با کشورهای مختلف در دوران پسا تحریم گفتگویی را با محمدجواد قنبری، معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد: با گسترش نیوز همراه باشید.

قنبری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: در این جلسه بیشتر، پیرامون همکاری های دو جانبه ایران و نروژ در مدت زمان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی صحبت و تبادل نظر شد. چرا که کشور نروژ نیز در این رویداد جهانی حضور دارد. این کشور در صدد است که در جهت توسعه تجارت خود هیئت های تجاری مختلفی را در پاویون نروژ در دوبی مستقر کند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در جهت همکاری های مثبت و مثمر ثمر با نروژ که یکی از کشورهای فعال در حوزه نفت است گام های اساسی و درست برداریم. امیدواریم با به سرانجام رسیدن مذاکرات بین المللی شاهد شرایط بهتری برای ایران و در نتیجه افزایش روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشیم.

محمد-جواد-قنبری

ایجاد ارتباطات سازنده میان ایران و نروژ

وی با اشاره به اینکه کشور نروژ در حوزه کشتیرانی، نفت و شیلات فعالیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: سفیر نروژ در تهران در این جلسه درخواست کرد که ارتباط خوبی میان کشورش با جمهوری اسلامی ایران برقرار شود تا این دو کشور بتوانند در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی همکاری مشترکی را در این سه حوزه داشته باشند. سفیر کشور نروژ در تهران به این نکته هم اشاره کرد که موضوع پاویون کشورش در اکسپو در خصوص اقیانوس ها و کشتیرانی است و به علت آنکه هر دو کشور ایران و نروژ در این مبحث و همچنین مباحث مربوط به نفت و انرژی دارای ظرفیت های بالایی هستند می توانند همکاری های خوبی را در این زمینه با یکدیگر داشته باشند.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها تصریح کرد: ماحصل این گفتگو ها و مذاکرات به اظهار رضایت طرفین خاتمه پیدا کرد. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نیز با استقبال از این موضوع برای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران و نروژ در خلال برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرد. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران در همین رابطه تاکید کرد که موضوع ارتباط با کشور نروژ را به دست اندرکاران و گروه های خاص پاویون ایران در اکسپو، به منظور در دستور کار قرار دادن ابلاغ خواهد کرد.

قنبری همچنین گفت: در بخش دیگری از جلسه نیز طرفین در خصوص سایر ارتباطات نمایشگاهی که به احتمال قوی در آینده ای نزدیک میسر خواهد شد بحث و تبادل نظر کردند. این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم خواهد کرد تا بتوانیم از این طریق ارتباطات خود را بسط و گسترش دهیم. امیدواریم تشکیل ارتباط نمایشگاهی میان ایران و نروژ این فرصت را به وجود بیاورد که دیگر کشور ها نیز نسبت به ایجاد ارتباط با کشورمان متمایل شوند و همکاری نمایشگاهی خود با ایران را آغاز کنند.

گسترش همکاری های نمایشگاهی ایران با دیگر کشورها

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها در بخش دیگری از صحبت های به برنامه های این شرکت برای گسترش همکاری های نمایشگاهی ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: این شرکت در رویه های مرسوم خود ملاقات ها و نشست هایی را با سفیران یا رایزنان بازرگانی برخی کشورها برگزار می کند. حال در این میان نروژ بیشتر علاقه مند است که هیئت های تجاری دو کشور در خلال برگزاری اکسپو دوبی بیشتر در حوزه های شیلات، نفت و کشتیرانی نشست های خوبی را برگزار کنند و نتیجه این نشست ها به همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور تبدیل شود.

قنبری افزود: نروژی ها قبل از شروع تحریم ها به عنوان یکی از کشورهایی که صاحب نفت است و در مجامع بین المللی نفت نیز حضور فعال دارد در نمایشگاه های بین المللی نفت که در ایران برگزار می شد هم حضور فعالی داشتند. از همین رو با سبک و سیاق کاری ما ایرانی ها آشنایی دارند.

وی در پایان اظهار داشت: در راستای مباحث مربوط به همکاری ها و تفاهم نامه های نمایشگاهی میان دو کشور نفرات معتمد طرفین در آینده ای نزدیک نشستی را برگزار خواهند کرد تا در خصوص تعامل بیشتر در حوزه صنعت نمایشگاهی دو کشور به تعامل برسند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها