|
کدخبر: 213927 سهیل فرزین

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

دریچه جدید ایران برای توسعه بازار در سوریه

نشست خبری برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه برگزار شد.

نمایشگاه دریچه جدید ایران برای توسعه بازار در سوریه

نشست خبری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه امروز با حضور حسن زمانی رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، محمد جواد قنبری معاونت فنی شرکت سهامی نمایشگاه ها، حمیدرضا آملی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها، علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه ها، داوود آدینه مجری برگزاری دومین نمایشگاه ایران در سوریه و جمعی از اصحاب رسانه در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

استقبال بی نظیر از دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه

حسن زمانی در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این رویداد، اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه در این دوره از برگزاری در مساحتی بالغ بر ۴۵۹۰ متر مربع برگزار خواهد شد. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی نیز از این رویداد صورت گرفته و ۱۶۴شرکت و برند ایرانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. طرف سوری نیز در جهت هرچه بهتر شدن این نمایشگاه همکاری بسیار مناسبی را به عمل آورده است.

زمانی-نشست۱

وی افزود: جای خوشحالی بسیاری است که در ابتدای شروع کار دولت سیزدهم یکی از بزرگترین نمایشگاه های ایران در کشور دوست و برادر سوریه برگزار خواهد شد. گفتنی است شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه در زمینه ها و گروه های کالایی تجهیزات بیمارستانی، دارو، درمان، صنعت ساختمان، طراحی و معماری، کشاورزی، تجهیزات پلیسی و امنیتی، درب و پنجره، انفورماتیک، آب و برق، مواد غذایی، صنعت نساجی، تجهیزات فروشگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، آسانسور، بانک و بیمه، صنعت فولاد، لوازم خانگی و صنعت خودرو آخرین دستاوردها و خدمات خود را ارائه خواهند کرد. خوشبختانه شرکت های داخلی ما در تمام این زمینه ها از مزیت های بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: نخست وزیر و وزیر اقتصاد و تجارت کشور سوریه و وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت و من به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی حضور خواهند داشت. گفتنی است در طول برگزاری این نمایشگاه برنامه های بازدید از صنایع مختلف سوریه برای شرکت های ایرانی تدوین شده است.

شیوه ای جدید در برگزاری نمایشگاه های خارجی

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست کلان شرکت سهامی نمایشگاه ها اعتماد به بخش خصوصی است، اظهار داشت: شرکت سهامی نمایشگاه ها مدل جدیدی را در برگزاری نمایشگاه در پیش گرفته است. سابق بر این شرکت سهامی نمایشگاه ها متولی اصلی برگزاری رویدادهای بین المللی بود اما در دوره جدید برگزاری رویدادها با نظارت و مسئولیت شرکت سهامی ولی با اجرای بخش خصوصی و حضور فعال انجمن برگزارکنندگان و مجریان نمایشگاهی خواهد بود. این موضوع نقطه عطفی در افزایش کیفیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی بین المللی واقع شده است. حمایت صددرصدی از بخش خصوصی همواره سرلوحه ما بوده و تا کنون نیز ادامه داشته است. بخش خصوصی کشور توانمندی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل تمام برنامه ریزی های ما در رابطه با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی بین المللی بر این اساس برنامه ریزی می شود.

وی افزود: مجوز برگزاری این نمایشگاه ها با توجه به سیاست های سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها، صادر خواهد شد و هیچ مشکلی در این میان وجود نخواهد داشت. تاکید سازمان توسعه تجارت نیز بر این است که تا جای ممکن از این توانمندی ها برای ارائه ظرفیت های کشور به کشورهای دیگر استفاده کنیم.  

سهم عمده بخش خصوصی در نمایشگاه ایران در روسیه

ستاد اجرایی فرمان امام، ستاد نیروی انتظامی و قرارگاه خاتم الانبیا در مجموع ۶۰۰ شرکت را مدیریت می‌کنند که از هرکدام بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

زمانی در مورد سهم زیاد نهادهای حاکمیتی در بازار سوریه گفت: ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه مربوط به بخش خصوصی هستند. ما سعی کردیم که بهترین‌های بخش خصوصی حضور داشته باشند. من قول می‌دهم که در پایان این نمایشگاه سهم بخش خصوصی در بازار سوریه چند برابر شود.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت بر استفاده از توانمندی‌های کشور برای معرفی و ارائه به جهان تاکید دارد، خاطرنشان‌کرد: اولویت‌هایی در نظر گرفته شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشند، زیرا ظرفیت فراوانی در این بخش وجود دارد.

نشست-خبری-نمایشگاه-ایران-در-روسیه-۱3

فعالیت شرکت سهامی نمایشگاه در ۳ جبهه مستقل اقتصادی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در ادامه تاکید کرد: سیاست‌های صادراتی دولت به گونه‌ای است که با در اختیار قرار دادن تسهیلات بیشتر، میزان رقم صادراتی افزایش داشته باشد و برای این مهم تا آخرین مراحل حمایت‌های لازم انجام خواهد شد. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در حال حاضر، در ۳ جبهه مستقل اقتصادی در حال انجام وظیفه است. ما بزرگترین نمایشگاه بین المللی را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی افتتاح کردیم. پاویون کشور ما اخیرا جزو ۲ پاویون برتر این رویداد جهانی شناخته شد که این مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است. ما در کشور عراق و آلمان نیز در دو رویداد شرکت کرده بودیم که نتایج بسیار قابل قبولی داشت.

زمانی همچنین گفت: ما از پایان شهریور در سایت بین المللی تهران به صورت مرتب در حال برگزاری تمام نمایشگاه ها هستیم. امیدواریم با اشتغالزایی و مباحث اقتصادی برگزاری رویدادها بتوان کمک کوچکی به دولت جدید داشت.

بستر سازی برای حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای بین المللی

در ادامه جلسه محمدجواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها اظهار داشت: یکی از سیاست های بالادستی شرکت سهامی در دوره جدید مدیریت حضور در بازارهای خارجی و بستر سازی برای حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای بین المللی است. خوشبختانه در برگزاری رویدادها در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته ایم. برنامه ریزی ما این است که علاوه بر ۱۵ کشور همسایه، نمایشگاه های دیگری با اولویت شناسایی بازار نیز در سایر کشورها برگزار کنیم تا زمینه حضور شرکت های ایرانی در این کشور ها فراهم شود.

وی افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی شرکت سهامی نمایشگاه ها شرایط و تسهیلاتی را فراهم کرده که با تهاتر با مراکز نمایشگاهی سایر کشور ها بتوانی شرایط مناسبی را برای شرکت های داخلی که قصد حضور در رویدادهای بین المللی دارند، فراهم کرد.

نشست-خبری-نمایشگاه-ایران-در-روسیه-2

نمایشگاه ها؛ پلی برای رسیدن بازارهای صادراتی

علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه ها نیز در این نشست اظهار داشت: صادرات مجموعه از یک سری فرآیند ها است و نمایشگاه صرفا ابزاری برای معرفی ظرفیت های شرکت های داخلی در بازارهای هدف صادراتی است. شرکت های داخلی باید با دانش خود به بازارهای صادراتی دست پیدا کنند و از ابزار نمایشگاه به عنوان پلی برای رسیدن به آن بازارها استفاده کنند.

به گزارش گسترش نیوز دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از هشتم تا دوازدهم آذرماه در دمشق (پایتخت این کشور) برگزار خواهد شد.

نشست-خبری-نمایشگاه-ایران-در-روسیه-۱

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها