|
کدخبر: 210843 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت؛

روزهای خوب این صنعت بزرگ کشور در راه است

معتمد وزیری گفت: با شرایط پیش رو و کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون عمومی و گذر از پاندمی خطرناک چشم انداز صنعت نمایشگاهی روشن است.

نمایشگاه روزهای خوب این صنعت بزرگ کشور در راه است

شیوع ویروس کرونا موجب شد تا صنعت نمایشگاهی کشور با رکودی بی سابقه مواجه شود و تمام سایت های نمایشگاهی را به مدت حدود دو سال از تمام فعالیت های نمایشگاهی منع کند. حال با صدور مجوز برگزاری رویدادهای تخضصصی، صنعت نمایشگاهی پس از مدتی طولانی دوباره به تکاپو افتاده و سعی دارد عقب ماندگی که بعد از شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شد را جبران کند. شهر نمایشگاهی آفتاب نیز بالاخره بعد از گذشت بیش از یک و نیم سال طلسم برگزاری رویدادها را شکست و میزبان برگزاری اولین نمایشگاه زنجیره تامین پوشاک کشور شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با کامبیز معتمد وزیری معاونت پیشین امور نمایشگاهی شهر آفتاب و رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

وجه تمایز بزرگ اولین نمایشگاه پوشاک با دیگر رویدادهای این حوزه

معتمد وزیری در ابتدای این گفتگو با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک که اواخر مهر ماه سال گذشته در سایت نمایشگاهی آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: حسن برگزاری اولین رویداد زنجیره پوشاک کشور در نمایشگاه آفتاب این بود که موضوع زنجیره تامین، تولید و توزیع پوشاک را پیگیری می کرد. شاید به طور مشخص وجه ممیز و بارز این نمایشگاه با سایر رویدادهایی که در حوزه پوشاک کشور برگزار شده بود این بود که تمام عواملی که در تولید، فروش و زنجیره تامین پوشاک دخیل بودند در این نمایشگاه حضور داشتند.

کامبیز-معتمد-وزیری

وی افزود: این موضوع موجب شد که علاوه بر بهره بردای مخاطبان بیرون از این زنجیره از این نمایشگاه بهره بردند،  خود مشارت کنندگان در این رویداد نیز با ظرفیت های موجود در واحدهای مختلف آشنا شدند و ارتباطی منطقی میان یکدیگر برقرار کردند.

ظرفیت های شهر نمایشگاهی آفتاب برای برگزاری رویدادها

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت در ادامه به ظرفیت های شهر نمایشگاهی آفتاب در صنعت نمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: این سایت نمایشگاهی به لحاظ ساختاری و وجود سالن های وسیع، مناسب، بدون سالن، استاندارد و نور کافی و همچنین بهره گیری از پتانسیل هایی مانند پارکینگ مناسب، قطار شهری و سایر موارد، ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی دارد.

معتمد وزیری همچین تاکید کرد: برگزارکنندگان باید با تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب و تمهدید برای حضور بازدیدکنندگان تخصصی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا رویدادهای نمایشگاهی از وجود بازدیدکنندگان خالی نباشد و غرفه داران به هدفی که مد نظر دارند دست پیدا کنند.

این کارشناس صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود به آخرین وضعیت این صنعت پس از شیوع ویروس کرونا و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: چالش هایی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورد موجب رکودی شدید و بی سابقه در صنعت نمایشگاهی کشور شد. خوشبختانه با شرایط پیش رو و کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون عمومی و گذر از پاندمی خطرناک چشم انداز صنعت نمایشگاهی روشن است و امیداوریم که این صنعت با روندی رو به رشد مجددا با توسعه و رونق به فعالیت خود ادامه دهد.

برگزاری اکسپو برای اولین بار در منطقه خاورمیانه

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت همچنین به برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اشاره کرد و گفت: این رویداد  جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی کشور ما برگزار می شود. بازدید از این رویداد جهانی بدون شک افق های جدیدی را پیش روی برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان به وجود می آورد. بازدید از اکسپو موجب می شود که کشورها جایگاه واقعی خود را بهتر بشناسند و تفاوت و فاصله های موجود را بهتر ارزیابی کنند.

این کارشناس صنعت نمایشگاهی در پایان اظهار داشت: این موضوع منجر به ایجاد ایده ها و تفکرات و متعاقب آن اقداماتی برای پر کردن فضاهای خالی خواهد شد.

ارسال نظر