|
کدخبر: 211877

این خودروی ایتالیایی شما را دیوانه می‌ کند + تصاویر

در نمایشگاه هنری دوسالانه فلورانس، شرکت ایتالیایی مازانتی (Mazzanti) نسخه جدیدی از سوپرکار ایوانترا (Evanta) را با نام پورا (Pura) معرفی کرده است.

این نسخه جدید در ظاهر با نسخه‌های قبلی ایوانترا یکسان به نظر می‌رسد اما سبک‌تر و قوی‌تر از قبل شده است. ایوانترا پورا در تعداد محدودی در توسکانی تولید خواهد شد و خریداران آن گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی خواهند داشت.

مازانتی۱

اولین باری که نام مازانتی را شنیدیم، سال ۲۰۱۳ بود که نسخه اولیه ایوانترا را معرفی کرد. بعداً نیز نسخه‌های قوی‌تر این سوپرکار نوظهور ایتالیایی با نام‌های ایوانترا ۷۷۱ و ایوانترا میله‌کاوالی در سال ۲۰۱۶ ارائه شدند که بعداً به ایوانترا ۷۸۱ و ایوانترا میله‌کاوالی R تبدیل شدند و هم‌اکنون در کنار نسخه جدید پورا قابل خریداری هستند. پورا که نسخه پایه جدید در خانواده ایوانترا محسوب می‌شود، ظاهری مشابه نسخه اولیه این خودرو دارد اما یک سری به‌روزرسانی‌ها را تجربه کرده است. از همه مهم‌تر، وزن ۱۲۹۰ کیلوگرمی این نسخه است که ۹۰ کیلوگرم از سلف خود کمتر شده است.

تغییر مهم دیگری که در این نسخه جدید صورت گرفته، استفاده از پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ ساخت جنرال موتورز بجای موتور ۷ لیتری V۸ تنفس طبیعی قبلی است. این موتور ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ایوانترا پورا ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

مازانتی۲

شاسی این سوپرکار ایتالیایی همچنان از فولاد ساخته می‌شود و سیستم تعلیق آن در هر چهارچرخ از نوع مک‌فرسون با قابلیت تنظیم است. ایوانترا پورا روی رینگ‌های OZ با لاستیک‌های میشلن ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب قرار گرفته و دیسک‌های ترمز کربنی سرامیکی برمبوی ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب هم وظیفه متوقف کردن آن‌را بر عهده دارند.

ازآنجایی‌که طبق گزارش‌ها مازانتی در سال تنها حدود پنج دستگاه از این خودرو تولید می‌کند، امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی را برای خریداران خود فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که هر خریدار می‌تواند رنگ‌های و متریال موردنظر خود را سفارش دهد؛ بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رود، به هرکجای کابین دونفره ایوانترا پورا که نگاه کنیم چرم، آلکانترا و فیبر کربن فراوانی به چشم می‌خورد.

مازانتی۳

علاوه بر این، در اینجا کنسول مرکزی خودرو نسبت به ایوانترای سال ۲۰۱۳ بازطراحی شده و حالا یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و مدرن‌تری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی روی آن جای گرفته است. همچنین یک نمایشگر دیگر هم روی غربیلک فرمان نصب شده است. در این خودرو موقعیت راننده با توجه قد و اندام خریدار ساخته می‌شود و حتی پدال‌های تعویض دنده را هم می‌توان بر اساس شکل دستان او مدل‌سازی کرد.

مازانتی هنوز قیمت ایوانترا پورا را اعلام نکرده اما گفته می‌شود قیمت این نسخه جدید از حدود ۸۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که قیمت نسخه پرچم‌دار این خودرو یعنی میله‌کاوالی R به بیش از ۱.۲ میلیون دلار می‌رسد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها