|
کدخبر: 146483 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

منتظر این ۳ رویداد در نمایشگاه تهران باشید

جلسه هماهنگی برگزاری رویدادهای ۲۳ الی۲۶ دی ماه در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین‌المللی ایران برگزار شد.

نمایشگاه منتظر این ۳ رویداد در نمایشگاه تهران باشید

این جلسه با حضور محمدجواد قنبری معاون امور نمایشگاهی سایت تهران، حمیدرضا آملی، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و برگزار‌کنندگان نمایشگاه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آب و برق برگزار شد.

حمیدرضا آملی در ابتدای این جلسه به تاثیر شیوع ویروس کرونا در برگزاری رویدادها اشاره کرد و گفت: قطعا مدیریت و فرماندهی جدید نمایشگاه‌ها تاثیر مثبتی بر برگزاری رویدادها داشت و علی رغم اینکه در استان‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود ولی به لطف خدا مشکلات رفع شد و امروزه میتوان ادعا کرد که برگزاری رویداد‌ها در تمام کشور به طور کامل ولی با رعایت محدودیت‌ها و شرایط خاص آغاز شده است.

در ادامه جلسه علی ابراهیم زاده برگزار‌کننده نمایشگاه های آب، صنعت برق به تشریح جزییات برگزاری این رویدادها پرداخت و گفت: این نمایشگاه توسط رضا اردکانیان وزیر نیرو و همتای عراقی ایشان و هیات‌های همراه روز سه شنبه ۲۳ دی ماه افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه در سالن‌های ۳۵، ۳۸، ۳۸ب، ۴۱، ۴۴، ۶، ۷ و سالن میلاد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به بیان برخی مشکلات و چالش‌های موجود در روند برگزاری رویدادها مانند دعوت نامه ها، مسائل مالی پارکینگ‌ها و... پرداخت و خواستار رفع این مشکلات در راستای افزایش کیفیت برگزاری رویدادها شد.

ابراهیم زاده در پایان صحبت‌های خود خواستار ارائه تسهیلاتی از جانب شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به شرکت‌های برگزار‌کننده شد.

نمایشگاه۰۱

امکان ارسال دعوتنامه به شهرستان ها وجود ندارد

در ادامه این جلسه بابک ستاری، برگزارکننده رویداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز همپوشانی رویدادها و فاصله کم برگزاری نمایشگاه‌ها را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود در برگزاری نمایشگاه‌ ها عنوان کرد و گفت: موضوع مهمی که با توجه به شرایط کرونایی برگزاری رویدادها به وجود آمده است مسئله کارت دعوت هایی است که برای مشارکت‌کنندگان صادر می‌شود. متاسفانه تا کنون امکان ارسال کارت دعوت به شهرستان‌ها به وجود نیامده است. از همین جهت از مسئولان مربوطه خواهشمندیم که تدابیر لازم جهت صدور کارت دعوت و ورود مشارکت‌کنندگان تدابیر لازم اندیشیده شود.

صفایی زمان اعلام مصوبات جدید شرکت سهامی نمایشگاه‌ها را یکی دیگر از چالش‌های موجود در شرایط کنونی دانست و گفت: متاسفانه مصوبات جدید در فاصله کمی تا برگزاری رویدادها صادر می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای برگزارکنندگان و ب طور حتم مشارکت‌کنندگان ایجاد می‌کند.

وی در تشریح برگزاری نمایشگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: این نمایشگاه با حضور ۳۰ شرکت در فضایی بالغ بر ۳۸۰۰ متر و در سالن‌های ۸ و ۹ برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه برگزارکنندگان نمایشگاهی موضوعات مالی پارکینگ‌ها و توزیع غذا توسط ویزیتورهای خارج از مجموعه نمایشگاهی را از دیگر چالش‌های موجود عنوان کردند.

محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی سایت تهران نیز در این نشست گفت: هزینه نگهداری پارکینگ ها و موضوعات مربوط به آن نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده است. بنابراین درخواست کردیم که هزینه پارکینگ افزایش پیدا کند. ولی تا زمان تصویب این موضوع بنا بر روال گذشته غرفه داران به صورت رایگان از فضای پارکینگ استفاده خواهند کرد و باقی شرکت کنندگان مبلغ ۲۰۰۰ تومان به عنوان بهای استفاده از فضای پارکینگ پرداخت خواهند کرد.

قنبری در ادامه به مسئله توزیع غذا در محوطه نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: به دلیل مسائل بهداشتی مخصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا از پخش غذا توسط ویزیتورهای خارج از محموعه حتما باید جلوگیری بعمل بیاید. از همین بابت حراست مجموعه نمایشگاهی سایت تهران باید اقدامات لازم را انجام دهد.

آملی رییس روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران نیز در این خصوص گفت: برخی از شرکت ها خواستار این هستند که تعداد محدودی غذا از محل مور  نظر خود تهیه کنند. به همین جهت از این مجموعه ها درخواست کرده ایم درخواست مکتوب خود را به معاونت امور نمایشگاهی ارائه کنند تا اقدامات لازم به عمل آید.

در ادامه قنبری به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری رویدادها اشار کرد و گفت: پروتکل های بهداشتی در برگزاری تمام رویدادها به صورت کامل رعایت شده است. بنابراین درخواستی که از مجریان برگزاری رویدادها داریم این است که با توجه به سختگیری هایی که توسط ستاد کرونا ایجاد شده است اقدامات و تلاش لازم را به عمل بیاورند تا پروتکل های بهداشتی در برگزاری رویدادهای هفته آخر دی ماه نیز به بهترین نحو ممکن رعایت شود.

معاون امور نمایشگاهی در پایان اظهار داشت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری شرایط به گونه ای پیش رفت که رویدادها برگزار نشدند. بنابراین تا پایان سال برگزاری ۲۵ رویداد را برنامه ریزی کرده ایم که برخی از آن ها برگزار و دیگر رویداد ها نیز طبق تقویم مشخص شده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها