|
کدخبر: 137407 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

وعده خوش زادبوم به فعالان صنعت نمایشگاهی/ آغاز فعالیت رویداد ها در آینده ای نزدیک

رییس سازمان توسعه تجارت در حاشیه جلسه کارگروه توسعه استان اصفهان از پیگیری این سازمان به منظور اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا در راستای شروع مجدد فعالیت های صنعت نمایشگاهی خبر داد.

نمایشگاه وعده خوش زادبوم به فعالان صنعت نمایشگاهی/ آغاز فعالیت رویداد ها در آینده ای نزدیک

جلسه کارگروه توسعه استان اصفهان روز گذشته با حضور حمید زادبوم رییس سازمان توسعه تجارت، علی یارمحدیان رییس انجمن نمایشگاه ها و مدیرعامل سایت نمایشگاهی اصفهان، جمعی از فعالان اقتصادی، صنعتی و برخی مسئولان استانی در محل سایت نمایشگاه بین المللی این استان برگزار شد.

بازوی توسعه اقتصادی استان اصفهان

در ابتدای این جلسه علی یارمحمدیان به عنوان مدیرعامل سایت نمایشگاهی اصفهان توضیحات و جزییاتی از این سایت نمایشگاهی ارائه کرد.

 وی سایت نمایشگاهی اصفهان را بازوی توسعه اقتصادی در این استان عنوان کرد و گفت: هدف شرکت نمایشگاه اصفهان، تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است. نمایشگاه اصفهان با بهره‌گیری از محیطی مطلوب، تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص، ارائه بهینه خدمات نمایشگاهی را تضمین می‌کند. به واقع امروز مهم‌ترین توانمندی‌ها و فعالیت‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، میزبانی بیش از ۵۰ عنوان نمایشگاهی در سال، برگزاری منظم نمایشگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور، اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف و بازدید از نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کنفرانس‌های تخصصی بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه نمایشگاهی و ارائه خدمات مورد نیاز غرفه‌داران مانند غرفه‌سازی، غرفه‌آرایی، تبلیغات و… است.

اعتراض فعالان نمایشگاهی به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در بخش دوم صحبت های خود به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا کشور اشاره کرد و گفت: در این ستاد تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت برگزاری رویدادها در تمام استان های کشور تا عادی شدن شرایط و کنترل شیوع ویروس کرونا گرفته شده است. این مصوبه مصوبه ای ناعادلانه به شمار می رود و باعث ایجاد تبعیض بین مشاغل و صنعت های مختلف شده است. امروزه تمام باشگاه های ورزشی و پاساژها و دیگر مکان ها با ازدحام جمعیت بالا در شرایط زرد و نارنجی مجاز به فعالیت هستند و در گروه ۲ مشاغل قرار گرفته اند اما فعالیت های نمایشگاهی علی رغم تاثیر مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور در هیچ کدام از دسته های چهارگانه شغلی حضور ندارند.

یارمحمدیان در ادامه افزود: این موضوع باعث خواهد شد که تعداد زیادی از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور و مشاغل مرتبط با صنعت نمایشگاهی مانند غرفه سازها و فعالان حوزه تبلیغات نمایشگاهی و... با مشکلات بسیار عدیده ای رو برو شوند و تا مرز بیکاری نیز پیش روند.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی اصفهان در ادامه به حوزه مسئولیت های اجتماعی در صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: فعالان این صنعت به سلامت افراد شاغل در این حوزه بسیار اهمیت می دهند. سایت های نمایشگاهی در دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته به صورت خودجوش پیش قدم شدند و برگزاری رویدادها را تا زمان اجرای پروتکل های بهداشتی لغو کردند. پس از شروع مجدد فعالیت های نمایشگاهی نیز تمام پروتکل ها در برگزاری رویدادها به صورت کامل رعایت می شد. فعالان نمایشگاهی در این راستا تلاش کردند که در طول این مدت فقط نمایشگاه های تخصصی برگزار شود و از حضور عموم افراد در نمایشگاه ها جلوگیری کردند و با تقویت سیستم تهویه سایت ها و همچنین استفاده از دستگاه های ضدعفونی کننده و ارائه ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل برگزاری رویدادها سعی کردند که میزان شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

یارمحمدیان در انتهای صحبت های خود اظهار داشت: با مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا صنعت نمایشگاهی با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد. به همین منظور درخواست می کنیم که نمایشگاه ها در گروه شغلی ۲ قرار بگیرند و فعالان صنعت نمایشگاهی امکان برگزاری رویدادها حتی در مناطق قرمز را نیز داشته باشند. چراکه این نمایشگاه ها فقط به صورت تخصصی برگزار می شوند و پروتکل های بهداشتی و موارد مربوط به آن به صورت کامل در برگزاری این رویدادها رعایت می شود.

کارگروه_توسعه_استان_اصفهان

قول زادبوم به فعالان نمایشگاهی

گفتنی است رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در حاشیه برگزاری این جلسه و در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز در اصفهان،‌ اظهار داشت:

افتتاح سایت نمایشگاهی اصفهان علامت خوبی برای این استان و فعالان اقتصادی و تجاری کشور است. این که مرکز نمایشگاهی متناسب با نیازهای استان شکل گرفته اقدام بسیار مناسب و فرخنده ای برای اقتصاد، صنعت و مخصوصا صنعت نمایشگاهی کشور به حساب می آید.

زادبوم در ادامه به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت:‌ سازمان توسعه تجارت متولی سیاست گذاری صنعت نمایشگاهی در کشور است. ما در این سازمان بر این باوریم که برگزاری رویدادها و فعالیت های نمایشگاهی به شرط تخصصی بودن و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی باید ادامه داشته باشد. به همین منظور رایزنی های ویژه ای را با معاون اقتصادی رئیس جمهور که مسئول ستاد اقتصادی کرونا هستند آغاز کرده ایم.

وی در پایان گفت: متاسفانه زمان دقیقی از شروع مجدد فعالیت های نمایشگاهی نمی توان ارائه داد ولی من و دیگر همکارانم در سازمان توسعه تجارت به طور جد در پی رفع این مشکل و شروع مجدد فعالیت های نمایشگاهی هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها