|
کدخبر: 137299

اختصاصی گسترش نیوز:

مجریان نمایشگاهی به لغو برگزای رویدادها اعتراض کردند + سند

رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران به نمایندگی از اعضای این انجمن به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع اعلام کردن برگزاری رویدادها اعتراض کرد.

نمایشگاه مجریان نمایشگاهی به لغو برگزای رویدادها اعتراض کردند + سند

در همین راستا ابوالقاسم سالار رضایی با ارسال نامه‌ای به حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا واکنش نشان داد.

در متن نامه سالار رضایی به زادبوم آمده است:

احتراما استحضار دارید که براساس مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی که به عنوان ابزار مهم و اساسی تجارت خارجی و حمایت از تولید داخلی ایفای نقش می‌کنند در هیچ یک از وضعیت‌ها مجاز نمی‌باشد در حالیکه برخی فعالیت‌های مشابه دیگر از جمله مراکز فروشگاهی، ورزشگاهی و مراسم مختلف دیگر در وضعیت غیرقرمز مجاز به فعالیت خواهند بود.

جنابعالی به عنوان متولی اصلی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی در کشور، به نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه در توسعه تجارت داخلی و خارجی و همچنین رونق اقتصادی و حمایت از تولید داخل واقف هستید اما متاسفانه متوقف ماندن فعالیت‌های نمایشگاه‌ها بدون مطالعه و بررسی و همچنین عدم شناخت کامل از صنعت نمایشگاهی به‌صورت مکرر از سوی نهادهای مختلف مورد بی‌لطفی قرار گرفته و به اهالی صنعت نمایشگاهی به شدت آسیب جدی وارد کرده است. صنعت نمایشگاهی کشور که نزدیک به یکهزار شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن فعال هستند و با گردش سرمایه سالانه چند هزار میلیارد تومانی، به طور مستقیم با نزدیک به ۱۵۰ فعالیت اقتصادی در ارتباط است اما این طیف گسترده فعالان بخش خصوصی در سراسر کشور به دلیل بی‌مهری دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، طی یک سال گذشته متحمل خسارات فراوان مادی و معنوی شده و موجی از بیکاری و زیان بر این صنعت وارد شده است، اطلاعیه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های نمایشگاهی تا شرایط سفید نیز عملا تعطیلی کل صنعت نمایشگاهی را حداقل تا سال آتی رقم خواهد زد.

لذا با توجه به اینکه برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها به‌صورت جدی کلیه پروتکل‌های بهدشتی را رعایت نموده و بابت این موضوع نیز هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کنند نگاه متولیان دولت به صنعت نمایشگاهی می‌بایست مانند سایر مشاغل باشد تا این صنعت نیز بتوانند در این شرایط اقتصادی هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی خود را تامین نمایند. در غیر اینصورت طیف گسترده‌ای که سالیان سال در این حوزه تلاش کرده و زحمات زیادی را تحمل کرده‌اند در چنین شرایطی کسب و کار خود را از دست داده و خسارات زیادی به این صنعت وارد خواهد شد. به همین منظور از حضرتعالی بعنوان ریاست سازمان توسعه تجارت ایران انتظار دارد با حمایت قاطع از این صنعت و مذاکره با دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت کشور، ستاد ملی کرونا و وزارت صمت، زمینه لغو مصوبه اخیر را فراهم کرده و ترتیبی اتخاذ شود که صنعت نمایشگاهی همانند آنچه در چند ماه اخیر مقرر شده بود به جز در وضعیت قرمز، بتواند به فعالیت خود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهد.

نامه

  • حسین ارسالی در

    برگزاری نمایشگاهها در شرایط کنونی کاری ب سیار بسیار مثبت در جهت شکل گیری بازار پر رونق صنعتی است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها