|
کدخبر: 103353 سهیل فرزین

دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد

زیان هنگفت شرکت های برگزار کننده نمایشگاه از شیوع کرونا

دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های برگزار کننده با توجه به شرایط اقتصادی کشور مجبور به تعدیل نیرو شده اند نقش صنعت نمایشگاهی در توسعه کشور را تشریح کرد.

نمایشگاه زیان هنگفت شرکت های برگزار کننده نمایشگاه از شیوع کرونا

 شیوع ویروس کرونا موجب شد تا تمام فعالیت های اقتصادی و روابط تجاری در دنیا با چالش های بی سابقه ای روبرو شود.

صنعت نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نبود و با شیوع این ویروس تا کنون تمام فعالیت های این بخش از صنعت  در کشور متوقف شده است.

شرکت های برگزارکننده نیز در این میان با ضرر و زیان های متعددی روبرو شد و حتی کار به تعدیل و تعلیق نیروهای فعال در این حوزه رسید.

خبرنگار گسترش نیوز پیرامون این موضوع به سراغ دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها رفته و نظر وی در خصوص آخرین وضعیت فعالان این حوزه را جویا شده است.

علی ابراهیم زاده در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلاتی که شیوع این ویروس در کشور ایجاد کرده تمام معادلات برگزاری نمایشگاه‌ها نیز تغییر کرده و صنعت نمایشگاهی نیز دچار التهاب و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا شده است.

علی-ابراهیم-زاده

 وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها توان مالی کمتری خواهند داشت، اظهار داشت: ما در صدد هماهنگی های لازم جهت برپایی کلیه نمایشگاه های تخصصی با رعایت لحاظ نمودن کلیه پروتکل های بهداشتی هستیم و امیدواریم با کمک و حمایت مسئولین و انجمن های مرتبط در سال جهش تولید شاهد برپایی مجدد نمایشگاه ها باشیم؛ بدیهی است با برپایی نمایشگاه ها ضمن رونق گرفتن مجدد فضای کسب و کار زمینه صدور کالا و خدمات نیز مهیا خواهد شد.

 ابراهیم زاده افزود: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه های بین المللی نیز تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته است؛ چرا که برخی کشورها برگزاری نمایشگاه‌های خود را تا سال بعد به حالت تعلیق درآورده اند.

 دبیر انجمن برگزار کنندگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی هم از جانب مشارکت کننده و هم بازدیدکننده در میزان حضور مخاطبان در نمایشگاه ها تأثیرگذار خواهد بود.

وضعیت شرکت های برگزار کننده در شرایط کنونی

 ابراهیم زاده در خصوص وضعیت شرکت های برگزار کننده در شرایط کنونی کشور نیز اظهار داشت: شرکت های برگزار کننده از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون دچار ضرر و زیان قابل توجهی شده اند و ما نگران هستیم که با شروع فصل سرما موضوع کرونا در کشور تشدید شود و صنعت نمایشگاهی مجدداً تحت تاثیر قرار بگیرد.

 وی در ادامه با بیان اینکه شرکت های غرفه ساز و شرکت های خدماتی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده‌اند، بیان کرد: بر اساس تقویم نمایشگاهی ۱۲ تیرماه سال جاری زمان شروع فعالیت های نمایشگاهی در تهران خواهد بود ولی برگزاری این نمایشگاه ها منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است که به احتمال زیاد و با پیگیری های مسئولین و مدیران این مجوز اخذ خواهد شد.

 اولین نمایشگاه های دستاوردهای کرونا

ابراهیم زاده در ادامه عنوان کرد:  اولین نمایشگاه های دستاوردهای کرونا به همت شرکت سهامی و توسط دو شرکت توانمند برگزار کننده از تاریخ ٢٤الی٢٧در نمایشگاه بین المللی با رعایت کلیه موارد بهداشتی و ایمنی و در قالب معرفی مدل برپایی نمایشگاه های استاندارد در دنیا برگزار میگردد در این نمایشگاه تعداد محدودی غرفه در دو سالن محصولات و خدمات خود را بویژه در حوزه های بهداشتی و ایمنی جهت راه اندازی مجدد نمایشگاه ها ارایه خواهند نمود.

ایده این رویداد مهم توسط مدیرعامل نمایشگاه بین المللی به جهت معرفی خدمات داخلی در حوزه کرونا به بهره برداران تخصصی تمامی بخش های مختلف در سراسر کشور طراحی و اجرا شده است.

دبیر انجمن برگزارکنندگان در ادامه اظهار داشت: با تلاش و حمایت‌های آقای حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و آقای زادبوم معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت فعالین صنعت نمایشگاهی در لیست مشاغل اسیب دیده قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: بنده بعنوان نماینده انجمن بر گزارکنندکان کشور از حمایت‌های همه جانبه  این عزیزان تشکر می نمایم؛ بدیهی است این انجمن با تمام توان و تلاش خود در راه اندازی نمایشگاه های داخلی و خارجی تمام همت خود را بکار گرفته و بستر های لازم را با بهترین شرایط برای معرفی کالا و خدمات شرکتهای داخلی فراهم خواهد نمود و ما امیدواریم که این اتفاق زودتر رخ دهد تا حداقل بخشی از آسیب هایی که به ما وارد شده از این طریق جبران شود.

ابراهیم‌زاده در ادامه بیان داشت: برخی از شرکت‌های برگزار کننده با توجه به شرایط اقتصادی کشور مجبور به تعدیل نیرو شده اند؛ لذا باید زودتر به فکر حمایت از فعالان این صنعت بود.

دبیر انجمن برگزار کنندگان در بخش پایانی صحبت‌های خود به نقش صنعت نمایشگاهی در توسعه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه یکی از ابزارهای توسعه تجارت است؛ بنابراین در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است بهترین فضا برای عرضه خدمات و محصولات، جلسه و مذاکره، تصمیم‌گیری و ارائه دستاوردها و .... نمایشگاه ها هستند.

 ابراهیم زاده در پایان بیان کرد: هر چقدر ما به صنعت نمایشگاهی چه از نظر کمّی و چه از نظر کیفی اهمیت بدهیم و سایت ها و فضاهای نمایشگاهی را استاندارد کنیم، قطعاً خروجی بهتری خواهیم داشت.

نویسنده: سهیل فرزین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها