|
کدخبر: 111394 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

معدن‌کاران کرونایی ردیابی می‌شوند!

اپلیکیشن C-۱۹Tracer یک برنامه کاربردی برای تلفن همراه است و هنگامی که فرد با افرادی که مبتلا به کووید-۱۹ است ملاقات داشته باشد ردیابی می‌شود. در حال حاضر استفاده از این اپلیکیشن در سایت‌ها و دفاتر معدنی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معدن معدن‌کاران کرونایی ردیابی می‌شوند!

بعد از وقوع پاندمی کرونا در سراسر جهان، شرایط کاری در صنعت و معدن دچار دگرگونی‌ شد و روش‌هایی به منظور پیشگیری و مقابله با این این ویروس در محیط‌های کاری صورت گرفت که ضدعفونی کردن فضای محیط کاری و تب سنجی از کارگران، اقدامی بود که تمامی صنعتگران و معدن‌کاران خود را مکلف به انجام آن کردند. در این میان ردیابی افراد مبتلا به کووید-۱۹ یک اقدام جالب و منحصر بفردی بود که در دستور کار برخی از شرکت‌ها قرار گرفت. در گزارشی که سایت ماینینگ دات کام منتشر کرده به اقدامات ارزشمند شرکت معدنی BHP در همین راستا پرداخته‌ است. با ما همراه شوید:

گروه معدنی BHP  (ASX, LON: BHP) در تلاش است تا اپلیکیشن C-19 Tracer را در معادن شیلی به کار گیرد.

به گفته رسانه‌های محلی بزرگترین شرکت معدن‌کاری جهان این ایده را به وزارت علوم و دیگر معدن‌کارانی که در کشورهای آمریکای جنوبی فعالیت می کنند ، پیشنهاد داده است.

اپلیکیشن C-19 Tracer  چیست؟

اپلیکیشن C-۱۹Tracer یک برنامه کاربردی برای تلفن همراه است و هنگامی که فرد با افرادی که مبتلا به کووید-۱۹ است ملاقات داشته باشد  ردیابی می‌شود. در حال حاضر استفاده از این اپلیکیشن در سایت‌ها و دفاتر معدنی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرد.

شرکت BHP اعلام کرده از ماه می و از زمان رونمایی این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۶ هزار بار توسط کارگران معادن و مهندسانی که در ,Escondida، Cerro Colorado و Spence  شیلی فعالیت می‌کنند دانلود شده است.

بهره‌گیری از این اپلیکیشن در واقع می‌تواند مکمل اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ تب سنجی،‌ضدعفونی کردن فضاها و تجهیزاتی که بیشتر در معرض لمس کردن افراد قرار می‌گیرد باشد.

در صورتی که تست کووید-۱۹ یک کارگر BHP  در یک مکان خاص مثبت اعلام شود کارگرانی که در آن بخش فعالیت دارند از طریق اپلیکیشن اطلاع‌رسانی می‌شود. کمیته ایمنی همچنین اطلاعات منطقه آلوده را به منظور انجام اقدامات ضدعفونی را دریافت می‌کند.

محرمانه بودن اطلاعات سرویس موقعیت‌یاب

سرویس موقعیت‌یاب تلفن همراه و بلوتوث ابزاری است که به منظور دریافت اطلاعات مربوط به افرادی است که در مجاورت افراد مبتلا به کرونا ویروس هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و به منظور حفظ محرمانگی اطلاعات با رمزنگاری و رمز عبور محافظت می‌شود و در صورتی که طبق قانون به اطلاعات آن نیازی نباشد،‌ اطلاعات آن بعد از ۲۱ روز حذف می‌شود.

در وب سایت معدنچیان آمده است: به هیچ عنوان از اطلاعاتی که در اپلیکیشن C-19 Tracer به منظور ردیابی افراد مبتلا به کرونا ویروس به ثبت رسیده است برای اهداف دیگری به جز ضدعفونی‌کردن مناطق آلوده در سایت‌های معدنی BHP استفاده نخواهد شد.

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها