|
کدخبر: 106427 شهریار خادمی

در گفتگوی گسترش نیوز با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح شد:

جریان قرارداد وزارت صمت با نظام مهندسی معدن چیست؟

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن قرار داد فی مابین سازمان متبوع‌‌اش و وزارت صمت را شرح داد.

معدن جریان قرارداد وزارت صمت با نظام مهندسی معدن چیست؟

طی چند وقت اخیر و در شرایط تشدید بحران کرونا، حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان قرارداد بین این وزارتخانه و سازمان نظام مهندسی معدن ایران امضا شده است.

نبئی

امضای این قرارداد در حالی صورت گرفته که این سازمان در مدت ۲۸ روز ابتدای فروردین ماه، فاقد ریاست بوده و در ۲۸ فروردین حکم ریاست آن توسط رئیس‌جمهوری صادر شد.

علاوه بر این در نهم اردیبهشت ماه امسال حکم رئیس سازمان نظام مهندسی معدن توسط وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، به همین علت گفت‌وگویی انجام دادیم با رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران و نظر ایشان درباره این قرارداد و همچنین موازی کاری در اکتشافات و برنامه سازمان مذکوررث برای روز صنعت و‌معدن را جویا شدیم که در ادامه می‌توانید بخوانید با ما همراه باشید:

تقی نبئی رئیس نظام مهندسی معادن ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گسترش نیوز درباره انعقاد قرار داد ۱۵ الی ۲۰ میلیاردی وزارت صمت با سازمان نظام مهندسی گفت: این قرار دادی که معاونت معدنی وزارت صمت به آن اشاره کردند در واقع قرار داد جدیدی نیست که با وزارت خانه منغقد شده باشد بلکه در سال‌های گذشته نیز این همکاری‌ها بوده است.

قراردادی در غالب چند پروژه

وی افزود: این قرار داد در غالب چندین پروژه است که برای مثال یکی از آنها تهیه ضوابط معیارها است که در بخش معدن و صنایع معدنی انجام می‌شود که در سنوات گذشته هم شاهد این قرار داد بوده ایم. یکی دیگر از این پروژه‌ها بحث قرار داد بازرسی است که در سال‌های گذشته با شرکت‌های خصوصی انجام می‌شد و از کیفیت لازم و رضایت لازم برخوردار نبود و از سال گذشته به نظام مهندسی معدن واگذار شده است.

رئیس نظام مهندسی معادن ایران در ادامه بیان کرد: ‌این قرار دادها در زمان جعفر سرقینی امضا شده است و در زمان دکتر اسماعیلی هنوز قرار داد جدیدی با وزارت صمت امضا نکرده‌ایم زیرا که هنوز قرار داد قبلی خاتمه پیدا نکرده است.

وی افزود: این قرار داد حداقل سهمی است که وزارت خانه می‌توانست به ما بدهد زیرا که ما ظرفیت مان بیشتر از این عوامل است، ما درحال‌حاضر با ایمیدرو و شرکت تهیه وتولید نیز امسال قرار داد داریم و وظیفه ما این است که با توجه با تفاهمنامه هایی که منعقد کردیم، بخشی از امور و تکالیفی که این واحدها توانایی انجام آن را ندارند را طی قراردادی به ما واگذار می‌کنند و ما از ظرفیت نظام مهندسی استفاده خواهیم کرد جهت انجام تکالیفی که به ما محول شده است.

تقی نبئی در ادامه بیان کرد: ما از طرفی گله مند هستیم که از ظرفیت ما بطورکامل استفاده نمی‌شود و از طرفی هم شاعبه‌ای برای این قراردادها ایجاد شده است به هرحال این قراردادها در سنوات گذشته هم بوده حالا با توجه به اینکه سالانه تورم افزایش می‌یابد رقم این قرارداد نسبت به سالیان قبل بیشتر و چشمگیرتر شده است.

موازی کاری در اکتشافات داریم اما هماهنگ شده است

 رئیس نظام مهندسی معادن ایران درباره موازی کاری در بخش اکتشافات معدنی توسط برخی نهادها همچون ایمیدرو و سازمان انرژی اتمی و زمین شناسی گفت: موازی کاری در بین این سازمان‌ها انجام نمی‌شود، چون هرکدام از این سازمان‌ها تکالیف خاص خود را دارند اما در برخی موارد پیش می‌آید که دو دستگاه گاهی در زمینه‌ای در حال موازی کاری هستند، ‌اما خوب سازمان‌ها بعد از این آنکه متوجه این امر می‌شوند با یکدیگر همکاری می‌کنند چون بیشتر این دستگاه‌ها زیر مجموعه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت هستند. بطور مثال ایمیدرو و سازمان زمین شناسی توسط معاونان وزیر اداره می‌شوند و شرکت تهیه و تولید هم زیر مجموعه معاونت معدنی وزارت صمت هستند که همگی این ارگان‌ها در بدنه وزارت صمت هستند که به صورت متحد کار می‌کنند و اگر موردی هم پیش بیاید مواردی جزیی است که چندان قابل توجه نیست و آنچه که در رسانه‌ها می‌آید بعضا رخ نداده است.

تقی نبئی درباره برنامه نظام مهندسی در روز صنعت و معدن به خبرنگار گسترش نیوز گفت: ما در سازمان نظام مهندسی معدن برای روز صنعت و معدن در بحث انتخاب واحدهای نمونه در جلسات مختلفی شرکت کرده‌ایم ودر بحث مشارکت و برنامه‌ریزی در روز صنعت و معدن همانند سنوات گذشته مشارکت جدی داشته باشیم ودر بحث مالی هم به این همایش کمک مالی خواهیم کرد.

نظام مهندسی معدن، سازمانی غیر دولتی

رئیس نظام مهندسی معادن ایران در پایان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیرانتفاعی است که هیچ نفعی بابت خدماتی که انجام میدهیم نداریم و بخشی از ظرفیت ما از طرف دستگاه‌های دولتی استفاده نشده است و حتی به غیر از وزارت صنعت، وزازت خانه‌های نیرو، نفت و راه شهرسازی می‌توانند از ظرفیت ما استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها