|
کدخبر: 298261

ساپینتو دلقک‌ شد!

مهاجم سابق استقلال در خصوص تمام اتفاقات اخیری که در استقلال افتاده است, صحبت کرد.

فوتبال ساپینتو دلقک‌ شد!

تا همین چند روز پیش تکلیف نیمکت استقلال مشخص نبود اما با توجه به اینکه هواداران استقلال از کریمی خواستند با نکونام قرارداد ببندد، مدیرعامل استقلال به این نتیجه رسید به خواسته آنها احترام بگذارد و در نهایت نکونام سرمربی جدید استقلال شد تا حداقل نیمکت این تیم از بلاتکلیفی درآید.

حالا دومین قدم در استقلال که خیلی هم مهم است انتخاب بازیکن است و موفق شدن در فصل نقل و انتقالات. استقلال در اکثر مواقع در بازار نقل و انتقالات قافیه را به رقبا باخته است و نتوانسته نیازهای تیم خود را با گرفتن بازیکن جدید برطرف کند. حالا اما نکونام لیست خود را ارائه داده و قرار است بنا به خواسته‌های او کریمی بازیکن جذب کند. استقلال اگر بتواند با نکونام هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شود، ناکامی‌های فصل گذشته را کاملاً می‌تواند برطرف کند. در همین راستا با ادموند اختر مهاجم سابق استقلال در خصوص تمام اتفاقات اخیری که در استقلال افتاده است، همکلام شدیم.

نکونام بهترین گزینه داخلی بود

سرانجام نکونام سرمربی جدید استقلال شد، نظر شما در خصوص انتخاب او چیست و آیا استقلال می‌تواند با او موفق شود؟ اختر در این خصوص اینطور پاسخ می‌دهد: «در بین گزینه‌های داخلی نکونام بهترین گزینه بود. در حال حاضر چون استقلال در دو جام ناموفق بوده است، فشار زیادی روی این تیم است و فکر می‌کنم نکونام می‌تواند به خوبی این حواشی را جمع و جور کرده و موفق شود.»

 خدا استقلال را دوست داشت که قهرمان نشد

فوتبالی‌ها معتقدند نکونام متخصص برنده شدن در جنگ‌های بیرون زمین است. مهاجم سابق استقلال در این باره اینطور اظهارنظر می‌کند: «نمی‌دانم منظور افراد از برنده شدن در جنگ‌های بیرون زمین چیست؟! فقط چیزی که فصل گذشته خیلی توی ذوق زد و امیدوارم با آمدن نکونام کاملاً برطرف شود این است که با هر سوت داور استقلالی‌ها به طرفش حمله‌ور نشوند. به شخصه بعید می‌دانم شخصیت نکونام شبیه ساپینتو باشد و بعید است کارهایی که او کنار زمین انجام داد را انجام دهد. خدا استقلال را دوست داشت که قهرمان نشد وگرنه ساپینتو با قهرمانی استقلال در این تیم می‌ماند و قراردادش چند برابر می‌شد، ضمن اینکه به کارهایش هم ادامه می‌داد. با قهرمان نشدن استقلال ساپینتو از این تیم رفت و این مسأله به نفع استقلال است.»

ادموند-اختر

ساپینتو فقط دلقک‌بازی انجام می‌داد

اختر نمی‌تواند از ساپینتو انتقاد نکند و هر بار که از نکونام تعریف می‌کند به عقب برمی‌گردد و از رفتار ساپینتو انتقاد می‌کند: «نکونام ۱۰ سال در اروپا بازی کرده و نزد مربیان بزرگی تعلیم دیده است و بیشترین بازی ملی را دارد، پس چنین آدمی هرگز رفتارهایی شبیه ساپینتو ندارد و معقولانه عمل می‌کند اما به ساپینتو دلقک‌بازی یاد داده بودند و گفته بودند هوادار از این رفتارهای هیجانی خوشش می‌آید، به همین دلیل هم رفتارهایی انجام می‌داد که داور او را اخراج کند.»

قایدی و محبی بازیکن بازی‌های بزرگ نبودند

مهاجم سابق استقلال در لابه‌لای حرف‌هایش مسائلی را مطرح می‌کند که جای تأمل دارد. اختر در خصوص جدایی محبی و قایدی اینطور می‌گوید: «به شخصه اعتقاد دارم جدایی محبی و قایدی به نفع خودشان و استقلال است. این دو بازیکن آنقدر که می‌گویند بزرگ و تأثیرگذار نبودند. محبی و قایدی بازیکن بازی‌های بزرگ نبودند. شما بازی دربی در لیگ و جام حذفی را در ذهن‌تان مرور کنید و بگویید این دو بازیکن چه کاری در آن دو بازی انجام دادند؟ چند بار اسم این دو بازیکن را در جریان بازی شنیدید؟ پس بازیکن بازی‌های بزرگ نبودند. به نفع استقلال و خودشان است که از این تیم بروند و شاید خارج از ایران بتوانند فوتبال‌شان را قوی‌تر کنند.

حسینی مقصر باخت‌های استقلال نبود

بعد از اتمام لیگ و جام حذفی انگشت انتقاد هواداران استقلال به سمت حسینی نشانه رفته بود و اعتقاد داشتند که استقلال به یک گلر خوب نیاز دارد، اما اختر نظری برخلاف هواداران استقلال دارد و در خصوص عملکرد حسینی می‌گوید: «من حسینی را مقصر باخت استقلال نمی‌دانم. شما نگاه کنید چه زمانی حسینی گل می‌خورد؟ بازیکنی توپ را لو می‌دهد، شش بازیکن نمی‌توانند بازیکن پرسپولیس را مهار کنند و در نهایت توپ از آنها رد شده و به درون دروازه می‌رود. در چنین صحنه‌ای تنها مقصر گل خوردن استقلال حسینی است؟ اصلاً اعتقاد ندارم حسینی بد کار کرده و مقصر باخت‌های استقلال بوده است.»

کمیته فنی در استقلال سمبلیک است

بازیکن سابق استقلال تشکیل کمیته فنی را در استقلال کاملاً فرمالیته می‌داند و می‌گوید: «کمیته فنی در استقلال کاملاً سمبلیک است. البته در اروپا کمیته فنی رکن اصلی تیم است و تبادل اندیشه با نیمکت دارد، اما در ایران واقعاً مربی هیچ نظرخواهی از کمیته فنی ندارد. در استقلال فقط پیشکسوتان هفته‌ای دو بار دور هم جمع می‌شوند و همدیگر را می‌بینند و کاربرد دیگری ندارند. به همین دلیل وقتی احترامی به کمیته فنی نمی‌گذارند بهتراست تشکیل نشود.»

به داسیلوا خط دادند

داسیلوا قراردادش را با استقلال فسخ کرد و این خبر شوک بزرگی برای استقلال بود. اختر معتقد است که مدیربرنامه او تقصیر دارد: «قطعاً به داسیلوا خط داده‌اند. مدیربرنامه او گفته یکطرفه فسخ کند و به راحتی می‌توانی پول سال دوم خودت را بگیری. در حالی که من وقتی مدیربرنامه مگویان بودم به فکر منافع استقلال بودم و هیچ‌وقت حاضر نشدم برای اینکه به پولم برسم چنین رفتاری با استقلال داشته باشم.»

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها