|
کدخبر: 288646 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال عالی کار کرد / ساپینتو دلیل ناکامی بود / شهباززاده فوق‌العاده است

ادموند اختر؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: برخلاف باور اکثر هواداران و کارشناسان، من معتقدم که دلیل اصلی از دست رفتن ۲ امتیاز این بازی، شخص ساپینتو بود. محرومیت‌های مداوم این مربی به تیم ضربه زده و عدم حضور او در کنار زمین باز هم به ضرر تیم تمام شد.

ورزش استقلال عالی کار کرد / ساپینتو دلیل ناکامی بود / شهباززاده فوق‌العاده است

شاگردان ریکاردو ساپینتو پس از پنج برد متوالی، سرانجام برابر تیم نساجی متوقف شدند. استقلال ابتدا با گلزنی ارسلان مطهری از حریف پیش افتاد ولی در ادامه ایوب کلانتری با یک شوت سرکش، کار را به تساوی کشاند.

تلاش های استقلال در دقایق پایانی ثمری نداشت و امتیازها در قائمشهر تقسیم شد تا آبی ها ۲ امتیاز حساس را در ورزشگاه شهید وطنی از دست بدهند. مدافع عنوان قهرمانی، این هفته در خانه به مصاف گل گهر سیر جان می رود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال مقابل نساجی، گفت و گویی با ادموند اختر، پیشکسوت آبی های پایتخت انجام داده که در ادامه می خوانید.

ادموند-اختر

دلیل اصلی توقف مقابل نساجی

ادموند اختر درباره تساوی استقلال و نساجی در هفته بیست و یکم گفت: استقلال در این بازی خیلی خوب و منطقی عمل کرد. موقعیت های خوبی توسط استقلال در قائمشهر خلق شد ولی فقط یک بار توپ وارد دروازه حقیقی شد. نساجی فرصت های گلزنی زیادی در خانه ایجاد نکرد و صرفا شوت استثنایی هافبک نساجی مانع از برد استقلال شد.

ملی پوش اسبق در ادامه مطرح کرد: شرایط زمین هم بسیار بد بود و بازی روی زمین را سخت می کرد. با این حال استقلال عملکرد خیلی خوبی روی این چمن داشت. درمجموع شاهد بازی قابل قبولی از استقلال بودیم.

او در خصوص انتقادات مطرح شده علیه مهاجمان استقلال در ارتباط با فرصت سوزی آن‌ها بیان کرد: برخلاف باور اکثر هواداران و کارشناسان، من معتقدم که دلیل اصلی از دست رفتن ۲ امتیاز این بازی، شخص ساپینتو بود. محرومیت‌های مداوم این مربی به تیم ضربه زده و عدم حضور او در کنار زمین باز هم به ضرر استقلال تمام شد.

ساپینتو-ورزشگاه

کارشناس فوتبال ادامه داد: مربی در لب خط به شکل بهتر و موثرتری می تواند وظیفه هدایت تیم را انجام داده و با بازیکنان ارتباط داشته باشد. این مربی در هفته‌های اخیر، خواسته یا ناخواسته به تیم ضربه زده است. چه زمانی که محروم است و چه زمانی که تیم را همراهی می کند. به هرحال رفتارهای هیجانی یا اخلاقیات خاص او، برای استقلال حاشیه ایجاد کرده است.

وی افزود: درصورت حضور او در این بازی، استقلال می‌توانست پیروز میدان شود. از دست دادن موقعیت گلزنی برای هر مهاجمی پیش می آید. نمی توان صرفا بی دقتی مهاجمان را دلیل ناکامی یا توقف تیم دانست.

یکی از بهترین نمایش‌های فصل استقلال

اختر در مورد پیشرفت استقلال در فاز هجومی طی هفته های اخیر اظهار کرد: استقلال نسبت به نیم فصل اول شرایط به مراتب بهتری دارد و حالا ما شاهد این مطلب هستیم که بازیکنان تیم، توپ را بهتر و روان‌تر به گردش درمی‌آورند. هافبک ها به درک و شناخت بهتری از هم رسیده و وظیفه خلق فرصت گلزنی را خیلی بهتر انجام می‌دهند. بازی روان و با کیفیت استقلال در زمین بی کیفیت وطنی را همگان دیدند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر این است که استقلال در بحث مالکیت توپ، انتقال از دفاع به هافبک و همین طور از هافبک به حمله، تیم بهتری شده است. خلق موقعیت برای استقلال ساده‌تر شده و حالا این تیم فوتبال خود را به حریفان دیکته می کند. استقلال مقابل نساجی، یکی از بهترین نمایش های خود را به اجرا گذاشت.

مطهری-قایدی

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه گفت: درهرصورت این بدشانسی‌ها اتفاق می افتاد و گاهی روز برخی بازیکنان نیست. سجاد شهباززاده یکی از بهترین مهاجمان لیگ است و این فرصت سوزی‌ها برای هر مهاجمی رخ می‌دهد.

او در رابطه با بحث داوری و اعتراضات بازیکنان و کادر فنی استقلال نسبت به قضاوت امیر عرب‌براقی توضیح داد: داوران ما ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین افراد این فوتبال هستند. تیم ها در صورت عدم نتیجه گیری، به داوران حمله کرده و ناکامی خود را به گردن آن‌ها می اندازند. به اعتقاد من مربیان ما باید در این خصوص سعه صدر بیشتری داشته و کمی از هجمه ها علیه داوران کم کنند.

بازیکن پیشین استقلال اضافه کرد: توصیه من این است که مربیان دلیل عدم موفقیت خود را جای دیگری جستجو کرده و اجازه دهند که داوران با آرامش بیشتری سوت بزنند. من نظر دقیقی درباره صحنه مشکوک روی مهدی قایدی نمی‌توانم بدهم. اشتباهات داوری برای هرتیمی صورت می گیرد و باید به این نکته هم توجه داشت.

امیر-قلعه-نویی

جدال سخت آبی‌های پایتخت با ژنرال

ادموند اختر در پیوند با بازی بعدی استقلال مقابل گل گهر سیرجان عنوان کرد: در هفته های پایانی، نتیجه گیری سخت‌تر شده و تیم‌ها با تمام قوا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تیم‌های امیر قلعه نویی همواره سرسخت، قابل احترام و در جمع مدعیان بوده و مقابل استقلال به راحتی قافیه را نمی‌بازند.

او در پایان بیان کرد: گل گهر به دنبال کسب سهمیه است و این تقابل یکی از سخت ترین بازی های استقلال در فصل جاری است. امیدوارم استقلال با انجام یک بازی خوب و منطقی، موفق به برد و نزدیک شدن به صدر جدول شود. استقلال در حال حاضر از نظر روند کیفی و اجرای تاکتیک های هجومی، یکی از بهترین های ایران است. استقلال در بازپس گیری توپ و خلق موقعیت گلزنی در این لیگ پر از ایراد، سرآمد است.

  • حافظ صاکی ارسالی در

    محرومیت های بیش ازاندازه سرمربی کمرتیم رادرهم پیچید. ارامش سرمربی وکادرفنی به داخل تیم نیزمنتقل می شود. که متاسفانه استقلال ازان محروم است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها