|
کدخبر: 277677 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال ترکیب کاملی دارد / نساجی زیبا بازی می‌کند

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: روی کاغذ، استقلال وضعیت بهتری دارد و شانسش برای قهرمانی بیشتر است اما تیم نساجی هم در هفته‌های اخیر تیم قوی و خوبی نشان داده است. نساجی زیبا و روبه‌جلو بازی می‌کند. به نظر من این مسئله به سود استقلال تمام می‌شود.

ورزش استقلال ترکیب کاملی دارد / نساجی زیبا بازی می‌کند

استقلال پس از توقف خانگی مقابل آلومینیوم اراک در هفته یازدهم، مهمان تیم هوادار بود. ریکاردو ساپینتو بعد از اتمام دوران محرومیت خود، برای هدایت بازیکنان استقلال در کنار زمین حضور داشت. او تغییر خاصی را در ترکیب تیم خود نسبت به بازی با آلومینیوم اعمال نکرده بود. حضور ارسلان مطهری در نوک خط حمله به جای پیمان بابایی از جمله نکات قابل ذکر این بازی بود.

آبی‌های پایتخت از همان شروع بازی، فشار سنگینی به خط دفاعی هوادار وارد کردند و چندین بار موفق به بازپس‌گیری توپ شدند. مالکیت توپ و میدان در نیمه اول در تصاحب شاگردان ساپینتو بود. در یکی از همین حملات، محمد محبی پاس خوب ارسلان مطهری را تبدیل به گل کرد. مهاجم آماده آبی‌ها، چهارمین گل فصل خود را به ثمر رساند.

در نیمه دوم موقعیت‌هایی نصیب ۲ تیم شد اما تغییری درنتیجه بازی ایجاد نشد. استقلال با این پیروزی شیرین، حالا به مصاف شاگردان حمید مطهری می‌رود. استقلال و نساجی برای قهرمانی در سوپرجام، روز چهارشنبه در کرمان برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد آبی‌های تهرانی مقابل هوادار و همچنین دیدار حساس روز چهارشنبه، گفت‌وگویی با ادموند اختر پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ریکاردو-ساپینتو-بازی-با-هوادار

نتیجه‌گیری برای مربیان اروپایی هم در اولویت است

ادموند اختر درباره عملکرد استقلال مقابل تیم هوادار گفت: انتظار اکثریت هواداران استقلال، گرفتن امتیاز کامل و بردن بازی‌ها است. تیم ما به پختگی خوبی رسیده و می‌تواند هر تیمی را شکست دهد. استقلال در کورس قهرمانی است و فاصله ۲ امتیازی با صدر دارد. بازی به بازی شاهد عملکرد بهتری هستیم.

او در خصوص بردهای اقتصادی استقلال و تفاوت این تیم با تیم فرهاد مجیدی بیان کرد: نتیجه‌گیری برای مربیان اروپایی هم در اولویت است. به‌صرفِ بازی زیبا نمی‌توان همه‌چیز را ارزیابی کرد. اگر کاپلو یا مورینیو هم نتیجه نگیرند، ناگزیر مجبور به رفتن هستند. در همه جای دنیا، تیمی که کم گل می‌خورد یا اصطلاحاً سخت بباز است، مدعی قهرمانی محسوب می‌شود.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: تیم فرهاد مجیدی زیبا بازی نمی‌کرد و کسی از نمایش استقلال در فصل گذشته لذت نمی‌برد اما در انتها به قهرمانی رسید و این همان چیزی است که طرفداران به یاد خواهند سپرد. این بردهای کم گل و اقتصادی، در رابطه با پرسپولیس هم صدق می‌کند. شاهد اختلاف کیفیت بین تیم‌های بالای جدول نیستیم. هر تیمی که هوشیارتر بوده و خط دفاعی مستحکم‌تری داشته باشد، درنهایت جام را به خانه می‌برد. برای شخص مربی، کسب ۳ امتیاز و کسب قهرمانی مهم‌ترین مسئله است. امیدوارم که این روند استقلال ادامه‌دار باشد.

محمد-محبی

محبی بازیکن کلیدی استقلال به شمار می‌آید

او در مورد خط حمله استقلال تا به اینجای فصل و گلزنی‌های محمد محبی اظهار کرد: بازیکن‌های استقلال در خط حمله، همگی باکیفیت و توانا هستند. محبی نیز دقیقا مثل قایدی، درگذشته مرتکب اشتباه بدی شد. این جوان‌های بااستعداد، فریب مدیر برنامه‌ها را می‌خورند و راهی تیم‌های پرتغالی و بلژیکی می‌شوند.

اختر درادامه خاطرنشان کرد: همه این نفرات مثل حسین زاده و قلی زاده، دچار افت شدند و خبری از پیشرفتشان نبود. محبی جزو بهترین بازیکنان سپاهان بود. در صورت عدم انتقال به بلژیک، الآن فیکس تیم ملی بود. محبی در حال حاضر بازیکن کلیدی استقلال به شمار می‌آید و شاهد تأثیرگذاری او با لباس استقلال هستیم. امیدوارم که جزو انتخاب‌شده‌های تیم ملی برای جام جهانی باشد.

هوادار-و-استقلال

در فوتبال ایران بازی‌ساز شش دانگ پیدا نمی‌کنید

پیشکسوت استقلال در رابطه با مشکل بازی‌سازی در استقلال و نیاز به خرید یک هافبک خلاق در نیم‌فصل توضیح داد: در فوتبال ایران، حتی یک بازی‌ساز حرفه‌ای وجود خارجی ندارد. ما هافبک پلی میکر در حد مجتبی جباری نداریم. در بین گزینه‌های خارجی، به‌سختی بتوان در پنجره زمستانی، چنین مهره‌ای را جذب کرد.

او افزود: سرور جپاروف یک مورد استثنایی بود. شرایط سنی او در انتقالش به استقلال مؤثر بود. من بر این باور هستم که تیم استقلال، ترکیب خوب و کاملی برای کسب موفقیت در لیگ جاری دارد. امیدوارم که بازی به بازی پیش برویم و امتیازات را جمع‌آوری کرده و بار دیگر به قهرمانی برسیم.

ادموند اختر در ارتباط با بازی سوپرجام بین استقلال و نساجی گفت: موفقیت در این نوع بازی‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد. کوچک‌ترین اشتباهی، باعث از دست رفتن جام می‌شود. روی کاغذ، استقلال وضعیت بهتری دارد و شانسش برای قهرمانی بیشتر است اما تیم نساجی هم در هفته‌های اخیر تیم قوی و خوبی نشان داده است. نساجی زیبا و روبه‌جلو بازی می‌کند. به نظر من این مسئله به سود استقلال تمام می‌شود. چون تیم ساپینتو مقابل تیم‌های تدافعی، در این فصل مشکل داشته و به بن‌بست خورده است. به عقیده من بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر