|
کدخبر: 273238

درخواست مهم شیخ از گل محمدی

شیخ دیاباته مهاجم ‌جدید پرسپولیس پس از امضای‌ قرارداد با این تیم و در همان روزی که عضویتش در پرسپولیس رسمی شد با حضور در سالن بدنسازی‌ تمریناتش را همراه با سایر نفرات آغاز کرد.

فوتبال درخواست مهم شیخ از گل محمدی

شیخ دیاباته در زمانی که با پیراهن استقلال در لیگ برتر توپ می‌زد هم نشان داد یک بازیکن حرفه‌ای است که قواعد حرفه‌ای را بلد است. جدا از مسائل فنی این مهاجم ‌بلندبالای مالیایی به خوشرویی و خوش‌اخلاقی معروف است و می‌تواند خیلی زود با دیگر بازیکنان ارتباط دوستانه‌ای برقرار کند با این حال مشخصا او به زمان برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نیاز دارد. به بهانه ‌پیوستن این مهاجم که از او به‌عنوان یاغی جدید فوتبال ما یاد می‌شود، گزارشی از حضورش در پرسپولیس و همچنین نظر کادرفنی این تیم درخصوص وضعیت بدنی این مهاجم تهیه کردیم که در ادامه متن می‌خوانید.‌

 درخواست از باشگاه قبل از پرسپولیسی شدن

روند مذاکرات شیخ دیاباته با پرسپولیس بیش از حد طولانی بود، مدیران باشگاه که با چندین مهاجم خارجی و داخلی مذاکره کرده بودند درنهایت با جلب‌نظر یحیی گل‌محمدی موفق به مذاکره با این مهاجم اهل مالی و امضای قرارداد با او شدند. هرچند اختلاف باشگاه با ایجنت ایرانی سابق شیخ و البته نگرانی او از برخورد هواداران استقلال از دیگر ‌دلایل طولانی شدن مذاکرات و درنهایت امضای قرارداد بود. نکته‌ای که به آن پرداخته نشد درخواست شیخ پس از توافق با مدیران باشگاه پرسپولیس بود، مهاجم‌ مالیایی قبل از امضای قرارداد با تشریح وضعیتش از مدیران باشگاه درخواست کرد چند روزی به‌طور اختصاصی تمرین کند، چون مدتی است که در شرایط مسابقه قرار ندارد. درخواستی‌ که مورد موافقت ‌مدیران باشگاه هم قرار گرفت و آنها هم وضعیت این مهاجم را به اطلاع کادرفنی پرسپولیس رساندند و مشخص شد که گل‌محمدی هم موافق است.

 تمرین اختصاصی در اولین جلسه

در حالی که در فضای مجازی از آمادگی بالای شیخ در اولین تمرین پرسپولیس متن‌های گوناگونی‌ منتشر شد، پیگیری خبرنگار «فرهیختگان» خلاف ادعاهای مطرح شده است! شیخ در اولین جلسه تمرینی پرسپولیس به‌طور اختصاصی تمرین کرد و وضعیت آمادگی جسمانی او در سالن بدنسازی و با تمرین اختصاصی همچنان برای کادرفنی ابهام‌برانگیز است تا جایی که فعلا نمی‌توانند درباره میزان آمادگی بدنی این مهاجم به‌طور صریح اظهارنظر کنند اما با توجه به مدت زمانی که او دور از تمرین بوده و سن‌وسالی که دارد طبیعی است که فعلا دور از آمادگی کامل باشد.

 شنبه از شیخ تست گرفته شد

اعضای کادرفنی پرسپولیس برای اینکه از میزان آمادگی بدنی شیخ دیاباته مطلع شوند از او خواستند تست چربی و چند آزمایش دیگر مربوط به آمادگی بدنی بدهد. هرچند از ظاهر و روی عکس و فیلم‌های منتشرشده از این مهاجم می‌توانیم پی ببریم چندان هم از تمرینات دور نبوده و تقریبا توانسته بدنش را روی فرم نگه دارد اما برای رسیدن به آمادگی صددرصد و با توجه به درخواستی که از قبل داشته به‌نظر می‌رسد حداقل برای چند روزی نیاز به پشت سر گذاشتن تمرینات اختصاصی دارد.

 نام شیخ در لیست بازی با هوادار قرار می‌گیرد؟

پرسپولیسی‌ها روز دوشنبه (فردا)‌ باید به‌مصاف هوادار، گربه‌سیاه فصل پیش خود بروند اما سوالی که در ذهن دوستداران این تیم ایجادشده این است که آیا نام شیخ در فهرست این تیم در بازی مقابل هوادار قرار می‌گیرد؟ پاسخ روشن است؛ به جواب آزمایش‌ها بستگی دارد. اگر جواب آزمایش‌ها نشان دهد که درصد چربی شیخ بالا نیست احتمال دارد مشابه لوکادیا نام این مهاجم هم خیلی زود در فهرست تیمش قرار بگیرد و حتی این احتمال وجود دارد که برای دقایقی با پیراهن سرخ به میدان برود، همان‌طور که لوکادیای ناآماده خیلی‌زود در ترکیب اصلی قرار گرفت و یک هفته بعد هم پایش به گلزنی باز شد.

 شیخ حرفه‌ای است و با حواشی کاری ندارد

در اولین جلسه تمرینی شیخ مورد استقبال کادرفنی و دیگر بازیکنان قرار گرفت. شیخ از آن بازیکنانی است که با سایر نفرات خیلی‌زود رابطه دوستانه‌ای برقرار می‌کند و بازیکنان و اعضای پرسپولیس هم به‌رسم مهمان‌نوازی به این بازیکن خوشامد گفتند. حضور یک بازیکن که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد در پرسپولیس و برعکس معمولا با حاشیه‌های فراوانی همراه است. هواداران استقلال از اینکه شیخ پرسپولیس را برای ادامه فوتبالش انتخاب‌کرده ناراحت هستند و در فضای مجازی ناراحتی خود را ابراز کرده‌اند، اما آیا این مساله فوتبال شیخ را به چالش می‌کشد؟ بعید است. شیخ به اطرافیانش گفته یک بازیکن حرفه‌ای است و تحت‌تاثیر این مسائل قرار نمی‌گیرد.

از زوج شیخ چه خبر؟

بعد از آمادگی صددرصدی شیخ، پس از سال‌ها زوج خط حمله پرسپولیس خارجی خواهد بود. لوکادیا و دیاباته چنانچه به آمادگی کامل برسند به‌نظر می‌رسد می‌توانند مشکلات پرسپولیس در خط حمله را به حداقل برسانند. اما لوکادیا هم مثل شیخ همچنان نیاز به تمرینات ویژه بدنسازی دارد،‌ لوکا که در بازی مقابل صنعت نفت زننده یکی از گل‌های پرسپولیس بود تا تبدیل شدن به بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای نیاز به تمرینات بیشتر دارد. با این حال این مهاجم انتخاب اول یحیی در خط‌ حمله‌ مقابل هوادار خواهد بود، باید منتظر بمانیم که درصورت پاسخ مثبت آزمایش‌های پزشکی شیخ آیا خیلی زود شاهد زوج لوکادیاباته در پیشانی حمله سرخ خواهیم بود یا خیر. شاید لازم است که حداقل یک هفته دیگر زمان بگذرد!

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها