|
کدخبر: 266577 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با بازیکن اسبق تیم ملی:

حرف‌های ساپینتو در شأن استقلال نبود / یک نکته برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود

غلامرضا فتح آبادی بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: بازیکنان تازه وارد در قواره پرسپولیس هستند و به مدعی شدن این تیم کمک خواهند کرد. اما یک بحث مهم در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح است. تعداد بازیکنان جدید و تعداد خروجی های بالا، ممکن است معادلات قهرمانی پرسپولیس در فصل جدید را بر‌هم بزند.

ورزش حرف‌های ساپینتو در شأن استقلال نبود / یک نکته برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود

پس از اتمام فصل گذشته و قهرمانی تاریخی استقلال، اتفاقات جالب و عجیبی در فصل نقل و انتقالات رخ داده است. استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی، ریکاردو ساپینتوی پرتغالی را به خدمت گرفت. این انتخاب با نظرات مختلفی مواجه شده و برخی کارشناسان معتقد هستند که او رزومه آنچنان پرباری برای هدایت آبی ها ندارد.

در بحث تمدیدی ها و جذب بازیکن، عملکرد مدیران استقلال پر انتقادها  بوده است. آن ها با هیچ بازیکن تاثیرگذاری برای تمدید قرارداد به توافق نهایی دست پیدا نکرده اند و چند مهره کلیدی مثل حسین زاده و سیلوا نیز در آستانه جدایی هستند. در امر جذب بازیکن نیز اوضاع برای آبی ها تعریفی نداشته است. تا امروز فقط جذب سجاد شهباززاده رسمی شده و بقیه گزینه ها در حد حرف باقی مانده است.

اما در  اردوی رقیب اوضاع بسیار متفاوت است. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، عملکردی فوق العاده در نقل و انتقالات داشته و اکثر گزینه های یحیی گل محمدی را جذب باشگاه کرده است. او همچنین موفق به تمدید قرارداد ستاره های موثری نظیر ترابی و سرلک شده است.

با این اوصاف باید صبر کرد و دید که این عملکرد منفی تیم قهرمان در مقابل کولاک قرمزها در نقل و انتقالات در نهایت چه تاثیری بر روی کارایی این دو تیم در فصل جدید خواهد گذاشت. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و جزییات نقل و انتقالات دو باشگاه پرطرفدار پایتخت، گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی پیشکسوت فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-استقلال

اتفاقات مراسم معارفه و مصاحبه ساپینتو را نپسندیدم

غلامرضا فتح آبادی بازیکن اسبق استقلال درباره انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید آبی ها گفت: به هرحال از میان گزینه های موجود، ایشان برای سرمربیگری استقلال انتخاب شده و من به شخصه برای آقای ساپینتو آرزوی موفقیت می کنم. البته مصاحبه اخیر این مربی خیلی در شان و منزلت باشگاه استقلال نبود. به نظر من ادعای کسب چهار قهرمانی در استقلال خیلی حرفه ای و منطقی نبود.

او ادامه داد: من آشنایی خوبی با سردار آجورلو دارم و شیوه مدیریتی او کار در سکوت خبری است. ایشان در خفا توافقات لازم را با گزینه های استقلال انجام داده و به موقع از مهره های جذب شده رونمایی می کند. در مجموع برای سرمربی منتخب استقلال آرزوی موفقیت دارم ولی شخصا اتفاقات مراسم معارفه و مصاحبه ساپینتو را نپسندیدم. بنده با آقای آجورلو رفاقت ۵۰ ساله دارم و این مطلب باعث افتخار من است اما کاش مصاحبه ها و حواشی مراسم معارفه معقولانه تر صورت می گرفت.

شهباززاده-استقلال

یک درخواست مهم از هواداران استقلال

او در خصوص نگرانی هواداران استقلال بابت نقل و انتقالات و دلخوری از مدیریت باشگاه اظهار کرد: استقلال با وجود قهرمانی و ثبت چند رکورد عالی، ضعف هایی در نوع بازی خود داشت. نمایش های استقلال در فصل قبل آنچنان تماشاگر پسند نبود. در بحث نتیجه گیری، تیم مجیدی فوق العاده عمل کرد ولی فوتبال خیلی خوبی ارائه نمی کرد. استقلال برای تکرار قهرمانی، نیاز به تقویت در چند پست دارد. متاسفانه بازیکن خاصی جذب باشگاه نشده و نفراتی مثل دانشگر هم از این تیم جدا شدند. ولی خواسته من از هواداران حفظ آرامش و خویشتن داری در این مقطع حساس است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به هرحال آقای آجورلو در فصل قبل نشان داد که برای موفقیت استقلال از جان مایه می گذارد. من مطمئن هستم که در حال حاضر نیز ایشان با مسئولان دیگری مثل آقای مومنی در حال مذاکره با جایگزین های خوبی هستند. مطمئنا با بازگشت آقای ساپینتو، از سرگیری تمرینات و اضافه شدن چند مهره جدید، اوضاع تیم سر و سامان می گیرد.

تمرینات-استقلال

اصول تمرینی در فوتبال ایران رعایت می‌شود؟

فتح آبادی در مورد وضعیت آماده سازی تیم های لیگ برتری در طول فصل عنوان کرد: برخی از زمان کوتاه باقی مانده تا شروع لیگ و عقب افتادن استقلال از سایر مدعیان سخن می گویند. ولی زمان حدودا شش هفته ای برای آماده سازی یک تیم تا پیش از شروع مسابقات، زمان کمی نیست. البته این زمان در صورتی کافی خواهد بود که تمرینات با رعایت مسائل اصولی انجام بگیرد.

او اضافه کرد: اکثر تیم های لیگ برتر در مقوله تمرینات واقعا اصولی و درست عمل نمی کنیم. غالب باشگاه های ما در طول یک فصل شاید ده جلسه تمرینی هم برگزار نکنند. بازیکنان حرفه ای و میلیاردی فوتبال ما فقط دو ساعت به تمرین می پردازند. این در حالی است که چکیده این دو ساعت تمرین، به ۹۰ دقیقه هم نمی رسد. در تجربیات بنده با مربیان مختلف، این موضوع را به چشم دیده ام. بازیکن در فوتبال ایران در اختیار کادرفنی نیست و بی نظمی بین بازیکنان به وضوح دیده می شود. در شرایط کنونی، شاید فقط تیم هایی مثل فولاد و سپاهان، نظم و انضباط در تمریناتشان جاری باشد. در پایان در خصوص استقلال نیز بار دیگر از هواداران تقاضای صبوری دارم و به آن ها اطمینان می دهم که با آمدن ساپینتو و جذب چند بازیکن خارجی، شرایط کلی تیم رو به بهبودی خواهد رفت.

صادقی-پرسپولیس

چالش بزرگ پرسپولیس پرمهره در فصل جدید

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با وضعیت فعلی پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: با یک نگاه واقع بینانه متوجه می شویم که بازیکنان تازه جذب شده توسط پرسپولیس، با کیفیت و موثر هستند. بازیکنان تازه وارد در قواره این تیم هستند و به مدعی شدن پرسپولیس کمک خواهند کرد. اما یک بحث مهم در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح است. تعداد بازیکنان جدید و تعداد خروجی های بالا، ممکن است معادلات قهرمانی پرسپولیس در فصل جدید را بر‌هم بزند. ایجاد هماهنگی و تطابق مهره های جدید با شرایط فعلی تیم، موضوعی قابل توجه است.

مهاجم اسبق قرمزها در ادامه تصریح کرد: به هر حال هماهنگ شدن نفرات جدید با بازیکنان فعلی کمی زمان بر خواهد بود. آیا آقای گل محمدی توانایی برقراری این هماهنگی ذکر شده را در کوتاه مدت دارد؟ به نظرم این امر می تواند به کسب موفقیت در فصل آتی ضربه بزند. در فصل گذشته هم این مسئله در کنار قهر کردن ها و استعفا‌های متوالی، به هدف پرسپولیس آسیب زد. به شما قول می دهم که کسب جام قهرمانی بدون هماهنگی تمام بازیکنان تیم، ممکن نخواهد بود. به اعتقاد من کار اصولی را در پرسپولیس آقای برانکو انجام داد. او مراتب کار و بستن یک تیم مدعی را از صفر آغاز کرد و در آخر به قهرمانی هم رسید. در هر صورت آقای درویش کار خود را در زمینه جذب بازیکن برای کادرفنی انجام داد و امیدوارم که پرسپولیس در نهایت به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

اسکوچیچ-تیم-ملی

ادعای استقلالی ها صحت ندارد

غلامرضا فتح آبادی در پایان درباره شائبه ضمانت ملی پوش شدن در قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس بیان کرد: در گذشته به هیچ وجه چنین چیزی نبود. سرمربیان تیم ملی در زمان ما وقتی که می دیدند بازیکنان استقلال و پرسپولیس از بقیه بهتر هستند، طبعا آن ها را دعوت می کردند. من تیمی را به خاطر دارم که ۴ بازیکن از استقلال، ۶ بازیکن از پرسپولیس به علاوه حمید علیدوستی از تیم هما در آن حضور داشتند. بحث مطرح شده از سوی آقای مومنی نمی تواند واقعیت داشته باشد. به هر حال بازیکنان در این دو تیم بهتر دیده می شوند و طبیعی است که از چنین پیشنهاداتی استقبال کنند. به نظر من آقای اسکوچیچ به ترکیب ایده آل خود رسیده و از بازیکنان غالبا لژیونر در این مسابقات استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها