|
کدخبر: 265069

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک هافبک بازیساز در رادار استقلال

استقلال برای حضور پر قدرت در فصل آتی، به دنبال جذب یک هافبک طراح است و در این بین یک گزینه از شانس بالایی برای پوشیدن لباس آبی های پایتخت برخوردار است.

فوتبال یک هافبک بازیساز در رادار استقلال

به گزارش گسترش نیوز؛ استقلال در فصلی که سپری شد، با وجود خلق آمارهای درخشان و رکوردهای کم نظیر، در چند پست از تعادل و عمق خوبی برخوردار نبود. بسیاری از منتقدان و تحلیل گران لیگ برتر نیز بر این نکته صحه گذاشته و معتقد هستند که آبی ها برای تکرار عنوان قهرمانی در فصل آتی نیاز به تقویتِ این پست ها دارند.

یکی از این پست های یاد شده هافبک طراح است. استقلال در سال های گذشته همواره از بازیکنان خلاقی در خط میانی خود سود می بردند. ستاره هایی نظیر مجتبی جباری، ایمان مبعلی، فابیو جانواریو، ایمان مبعلی و آندو تیموریان به عنوان مغز متفکر آبی ها، خیال هواداران و سرمربیان سابق را تا مدت ها راحت کردند.

اما در چند فصل اخیر آبی های پایتخت از خلا یک بازیساز کارکشته در وسط زمین رنج می برند. در لیگ بیست و یک نیز با وجود قهرمانی مقتدرانه، تیمِ مجیدی در این پست دچار ضعف و کاستی بود.

حالا با جدایی مجیدی، باید دید که سرمربی جدید آبی ها قصدی برای تقویت پست مذکور دارد یا خیر. یکی از گزینه هایی که در این روزها نامش بیش از بقیه بر سر زبان ها افتاده، علی کریمی هافبک گذشته استقلال است.

کریمی-استقلال

علی کریمی در فصل ۸-۹۷ با درخواست وینفرد شفر سرمربی وقت استقلال، لباس آبی را بر تن کرد. هافبک خوش استایل سپاهان با وجود مصدومیت کهنه از ناحیه کمر و همینطور افت کیفی، به باشگاه استقلال منتقل شد. آسیب دیدگی شدید او موجب شده بود که مدت ها زمان ببرد تا در ترکیب استقلال دیده شود.

سرانجام در فصل بعد و پس از ورود استراماچونی، هافبک ایذه ای آبی ها شکوفا شد و توانایی های خود را نشان داد. کریمی در آن فصل به همراه زوج خود مسعود ریگی، بازی های باکیفیتی را ارائه داد و عملا نبض خط میانی تیم مرد ایتالیایی را در دست داشت.

پس از درخشش در تکیب استقلال، هافبک طراح آبی ها تصمیم بر جدایی گرفت و عازم قطر شد. دوران حضور کریمی در قطر به هیچ وجه خوب پیش نرفت و پس از یک فصل تجربه بازی در تیم های القطر و الدحیل، عازم ترکیه شد.

شرایط هافبک ۲۸ ساله اهل ایذه، در کایسری اسپور به شکل فاجعه باری پیش رفت و وی تقریبا تمام فصل را به علت آسیب دیدگی از دست داد.

حالا در پایان فصل و پس از یک دوره کاملا ناموفق در ترکیه، علی کریمی به دنبال پیوستن به تیم دیگری است. یکی از تیم های خواهان او استقلال تهران است. استقلال به یک هافبک پلی میکر نیاز شدیدی دارد و در دسترس بودن کریمی، اتفاق خوبی برای آبی ها خواهد بود.

تنها مسئله این انتقال بحث مصدومیت گزینه دلخواه آبی ها است و مدیران استقلال هم سلامتی را شرط عقد قرارداد با او اعلام کرده اند. حالا شنیده ها حاکی از آن است که مصدومیت قدیمی بازیکن مدنظر استقلال کاملا رفع شده و‌ به نظر می رسد قرارداد او با استقلال به زودی امضا خواهد شد.

ارسال نظر