|
کدخبر: 312888

رئیس جمهور / روح‌الله دهقانی / آمریکا

ادعای عجیب معاون رئیسی / در این حوزه از آمریکایی‌ها بهتریم!

دهقانی تأکید دارد حمایت مالی و اتصال به شرکت‌های بزرگ، نقش موثری در رقم خوردن اتفاقات بزرگ دارند.

فناوری ادعای عجیب معاون رئیسی / در این حوزه از آمریکایی‌ها بهتریم!

معاون علمی رئیس جمهور با اعتقاد به این موضوع ، می‌گوید که شرکت‌های کوچک ایرانی از نظر کیفیت، برتری نسبت به شرکت‌های کره‌ای، اروپایی و آمریکایی دارند. دهقانی باور دارد که تفاوت در حمایت‌های مالی و ارتباط بین شرکت‌های کوچک و بزرگ وجود دارد.

«روح‌الله دهقانی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه چندی پیش تیمی را به کره فرستاده تا پارک‌ها و فناوری‌هایشان را بررسی کنند، گفت: «به جرئت می‌توانم بگویم شرکت‌های کوچک ما از نظر کیفیت، از شرکت‌های کره‌ای و اروپایی و آمریکایی واقعا بالاترند.»

او گفت: «اگر اینطور بود پس چرا دنبال این هستند تا بچه‌های ما را جذب کنند؟ چون واقعا قوی هستند.»

به اعتقاد دهقانی، تفاوت آنجاست که در کشورهایی مثل ، حمایت‌های مالی بزرگی وجود دارد و مجموعه رشد می‌کند، چیزی که در کشور ما چندان وجود ندارد: «یا اینکه مثل سامسونگ، یک شرکت بزرگ به چند صد شرکت کوچک وصل است و آنها به این مجموعه کمک می‌کنند و شبکه ای راه افتاده که منجر به اتفاق بزرگی مثل سامسونگ می‌شود.»

او صنایع بزرگ کشور مثل فولاد و نفت و … به تنه درخت تشبیه و از شرکت‌های کوچک و بزرگ به عنوان شکوفه و برگ یاد کرد که باید به هم وصل شوند: «اگر وصل نشوند اتفاق خاصی نمی‌افتد. این نظر من نیست؛ روش معتبری است که در کشوری که منابع محدود، اما بازارهای خوبی دارد باید به این سمت رفت.»

بحث اتصال شرکت‌های کوچک به بزرگ، موضوعی است که مدت‌هاست از سوی معاونت عملی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور پیگیری می‌شود. دهقانی اعتقاد دارد برای ایجاد ابرشرکت یا یونیکورن نیاز است که مجموعه‌ها کنار هم قرار گیرند و کنسرسیومی کار کنند. او این اتفاق را نقطه شروع ابرشرکت‌شدن می‌داند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها