|
کدخبر: 312744

نهضت ملی مسکن / استان هرمزگان / مسکن

ساخت خانه های مسکن ملی در ابهام / سفر رئیسی هم کارساز نمی‌شود!

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تا زمان تامین زیرساخت‌های لازم، منازل طرح نهضت ملی مسکن توسط رئیس جمهور افتتاح نمی‌شود، گفت: مدیران راه و شهرسازی، آب و برق و شهرداری‌ها باید هماهنگی‌های لازم را برای ایجاد این زیرساخت‌ها را انجام دهند.

اقتصاد ساخت خانه های مسکن ملی در ابهام / سفر رئیسی هم کارساز نمی‌شود!

مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست شورای مسکن استان که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف و حضور وبیناری فرمانداران برگزار شد، افزود: طرح نهضت ملی مسکن مهم‌ترین طرح دولت سیزدهم به شمار می‌رود که می‌طلبد مدیران و مسئولان ذیربط در امر مسکن با تلاش مضاعف نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام کنند.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بخشی از این منازل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما مدیران توجه داشته باشند واحدهایی که برای افتتاح گذاشته‌اند باید تمام زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، برق و آسفالت معابر نیز آماده شده باشد در غیر این صورت واحدها افتتاح نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: از شهرداری‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن انتظار زیادی وجود دارد به آن‌ها کمک زیادی صورت گرفته و حال که سفر رئیس جمهور در پیش است نیاز است تمام امکانات خود را بسیج کنند تا این منازل تکمیل شوند.

مهدی-دوستی

دوستی گفت: یکی از سیاست‌های کلی طرح نهضت ملی مسکن، خانه‌دار کردن افراد بی بضاعت و کم‌بضاعت از جمله افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی است، افزون‌بر چهار هزار خانواده دارای ۲ معلول در استان وجود دارد که باید بهزیستی و اداره‌کل راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن این افراد برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن دانشجویی نیز به دنبال ایجاد این منازل هستیم اما آن‌طور که انتظار می‌رفت دانشگاه‌ها در این طرح مشارکت نکرده‌اند و نیاز است از طریق ملی این مساله پیگیری شود.

گفتنی است در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در جهت تسریع ساخت منازل طرح نهضت ملی مسکن را ارائه دادند.

تعهد استان هرمزگان در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ۶۵ هزار و ٩۵٠ واحد مسکونی است که زمین تخصیص یافته برای اجرای این طرح قابلیت احداث ٨١ هزار و ۵٩٣ واحد دارد و به لحاظ درصدی ١٢٣ درصد زمین مورد نیاز طرح تخصیص یافته و بیش از تعهد استان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها